Categories Menu

Feltöltve Már 1, 2015 Kategória Fotók, Hírek, Médiatár, Mentor(h)áló módszertani műhelyek

Fókuszban az osztatlan tanárképzés

Fókuszban az osztatlan tanárképzés

“Nyelvek-célok-stratégiák: fókuszban az osztatlan tanárképzés” címmel 2015. február 20-án szakmai napot szervezett az Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékén működő LoGoS kutatócsoport.

A szakmai napot Szász Géza, az SZTE Tanárképző Központ mb. főigazgatója és Doró Katalin, a LoGoS kutatócsoport vezetője nyitotta meg.

A délelőtti program során Zs. Sejtes Györgyi (SZTE) “A szövegértési képesség fejlesztéséről nem csak magyar szakos tanárjelölteknek” címmel, majd Magyari Sára (Partium Keresztény Egyetem, Nagyvárad) “Tartalomfejlesztés a romániai tanárképzésben” címmel tartott előadást.

A délutáni kerekasztal fókuszában az osztatlan tanárképzés állt, a kerekasztal-beszélgetést Gécseg Zsuzsanna, a BTK dékánhelyettese és Doró Katalin főszervező vezették. A kerekasztal-beszélgetéshez kapcsolódó felvezető hozzászólások a következők voltak:

  • T. Balla Ágnes (SZTE): Az osztatlan angoltanárképzés szerkezetének bemutatása és az első másfél év tapasztalatai
  • Bajnóczi Beatrix (SZTE): Az osztatlan angoltanárképzés számokban
  • Györgyeyné Login Adrienne (SZTE): Az osztatlan tanárképzés TO-s szemmel

A kerekasztal-beszélgetés során körbejárt kérdések olyanok voltak, mint pl.:

  • Mik a képzés adminisztratív tudnivalói?
  • Mennyire sikeresen tudják az alapozó tárgyak a felzárkóztatás szerepét betölteni?
  • Milyenek az új tanulói generációk (hallgatói felkészültség, elvárások, motiváció)?
  • Beépíthető-e és hogyan a képzésbe a tanárságra való felkészítés a képzés elejétől fogva?
  • Mennyire (lesznek) felhasználhatóak a korábbi tanárképzéseken szerzett tapasztalatok?
  • Az órák együtt vagy külön legyenek-e az alapképzéses órákkal?
  • Milyenek a tapasztalatok a különböző képzéseken és egyetemeken?

A szakmai nap programja ITT tekinthető meg.

A rendezvény a Mentor(h)áló 2.0 Program támogatásával valósult meg.