Fókuszban az osztatlan tanárképzés
“Nyelvek-célok-stratégiák: fókuszban az osztatlan tanárképzés” címmel 2015. február 20-án szakmai napot szervezett az Angoltanár-képző és Alkalmazott Nyelvészeti Tanszékén működő LoGoS kutatócsoport.
A szakmai napot Szász Géza, az SZTE Tanárképző Központ mb. főigazgatója és Doró Katalin, a LoGoS kutatócsoport vezetője nyitotta meg.
A délelőtti program során Zs. Sejtes Györgyi (SZTE) “A szövegértési képesség fejlesztéséről nem csak magyar szakos tanárjelölteknek” címmel, majd Magyari Sára (Partium Keresztény Egyetem, Nagyvárad) “Tartalomfejlesztés a romániai tanárképzésben” címmel tartott előadást.
A délutáni kerekasztal fókuszában az osztatlan tanárképzés állt, a kerekasztal-beszélgetést Gécseg Zsuzsanna, a BTK dékánhelyettese és Doró Katalin főszervező vezették. A kerekasztal-beszélgetéshez kapcsolódó felvezető hozzászólások a következők voltak:
- T. Balla Ágnes (SZTE): Az osztatlan angoltanárképzés szerkezetének bemutatása és az első másfél év tapasztalatai
- Bajnóczi Beatrix (SZTE): Az osztatlan angoltanárképzés számokban
- Györgyeyné Login Adrienne (SZTE): Az osztatlan tanárképzés TO-s szemmel
A kerekasztal-beszélgetés során körbejárt kérdések olyanok voltak, mint pl.:
- Mik a képzés adminisztratív tudnivalói?
- Mennyire sikeresen tudják az alapozó tárgyak a felzárkóztatás szerepét betölteni?
- Milyenek az új tanulói generációk (hallgatói felkészültség, elvárások, motiváció)?
- Beépíthető-e és hogyan a képzésbe a tanárságra való felkészítés a képzés elejétől fogva?
- Mennyire (lesznek) felhasználhatóak a korábbi tanárképzéseken szerzett tapasztalatok?
- Az órák együtt vagy külön legyenek-e az alapképzéses órákkal?
- Milyenek a tapasztalatok a különböző képzéseken és egyetemeken?
A szakmai nap programja ITT tekinthető meg.
A rendezvény a Mentor(h)áló 2.0 Program támogatásával valósult meg.