Categories Menu

Feltöltve ápr 1, 2017 Kategória Fotók, Hírek, Láss, ne csak nézz!, Médiatár, Pedagógiai esték, Pedagógiáról másképp - esti beszélgetések a Mentor(h)álóban, Videók

Hajtós egy hét volt!

Hajtós egy hét volt!

 

Három sorozat, három helyszín, három nagyszerű program várt ránk ezen a héten – hajtós egy hét volt!

Rövid beszámoló és sok-sok fotó következik!

  • Láss, ne csak nézz!

Március 27-én, hétfőn este elindult legújabb sorozatunk az Agórában – a “vetítős” sorozat első vendége Dusha Béla fotóművész, Szeged közkedvelt alkotója volt.

A Szent-Györgyi Albert Agórával együttműködésben beindított új sorozat  keretein belül elsősorban szegedi és környékbeli fotóművészek/művésztanárok/hobbifotósok közreműködésével rendszeres lehetőséget szeretnénk kínálni a fotózás, a művészetek szerelmeseinek a találkozásra, s legfőképpen „szemet/lelket gyönyörködtető” vetítésekre kínálunk mesés alkalmakat, mindezt egy kivételes adottságokkal rendelkező helyszínen, az Agóra Informatórium nevű egységében.

A rendezvény alaposan megmozgatta a környék fotós közösségeit. A teltházas rendezvényen Dusha Béla izgalmas kirándulást tett a fotózás történelmében, volt szó az analóg és a digitális közötti dilemmákról, s a színes körképet fotók és videóbejátszások tarkították.

(Óvatosan jelezzük: a sorozat következő programjára már csak 15 helyünk maradt! Részletek és regisztráció ITT!)

Fotók a rendezvényről:

  • Közösségben vagyunk!

Március 28-án, kedden este a Pedagógiai esték színpadára köztiszteletben álló, népszerű egyházi személyiség, a pannonhalmi bencés főapátság vezetője, dr. Várszegi Asztrik főapát úr érkezett.

A 2016-os Szent Márton-emlékév jelmondatául is választott „Közösségben vagyunk” című előadásában főapát úr a pannonhalmiak örökségéről, a bencés Regula közösségteremtő tanításáról tartott előadást a szegediek és környékbeliek legszélesebb rétegei számára.

A Regula a közösségben élő szerzetesek szabálykönyve, melyet Szent Benedek, a bencés rend alapítója – a szerzetes atyák tanításának és saját élettapasztalatainak felhasználásával – az 5-6. században írt meg.

A Prológusból és 73 fejezetből álló Regula a 21. század embere számára is hordoz üzenetet – derült ki főapát úr előadásából. Hallhattunk utalást és példákat a közösség sikeres működésére, megismerhettük a jó vezető ismérveit, de a Regula azt az ősi szabályt is tartalmazta már, miszerint érdemes meghallgatni a fiatalok véleményét is.

Várszegi Asztrik hallatlanul szerény személyiségével, emberségével, a belőle áradó higgadtsággal és bölcs gondolataival sokunk számára tette emlékezetessé ezt az estét. Sok hasonlót kívánunk még magunknak!

A Szeged TV munkatársai rövid összeállítást készítettek az előadásról, melyet a Körút című műsor 2017. március 30-i adásában adtak le, és ITT tudjuk megtekinteni (az összeállítás 16:39-nél indul). Ugyanez a Facebook-on is megtekinthető ITT!

Az előadás – szintén a Szeged TV jóvoltából – egy későbbi időpontban teljes egészében is visszanézhető lesz – ha tudjuk a vetítés időpontját, jelezni fogjuk!

Fotók az előadásról:

  • K. Nagy Emese volt a vendégünk!

Március 31-én, pénteken este a Somogyi-könyvtárban teltházzal fogadtuk K. Nagy Emesét is! A decemberben Prima Primissima-díjat kapott hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola igazgatója a KIP Program első számú hazai szaktekintélye.

A Komplex Instrukciós Program (KIP) egy olyan speciális kooperatív tanulási eljárás, mely a különböző társadalmi helyzetű, különböző képességű és teljesítményű gyerekek hatékony együttnevelését tűzte ki célul. Eredetileg a San Franciscó-i Stanford Egyetemen fejlesztették ki, Magyarországon pedig a hejőkeresztúri IV. Béla Általános Iskola alakította a magyar viszonyokhoz.

A sokszor csak „hejőkeresztúri modellként” emlegetett hátránykompenzáló pedagógiai módszert, a KIP-et a különböző képességű tanulók egy osztályban történő minőségi oktatásához és neveléséhez alkalmazzák nagy sikerrel. A módszertan alapját a csoportmunka adta előnyök, a sikerélmények, valamint a tanulók egymásra gyakorolt fejlesztő hatásának kihasználása képezi, mely nagymértékben képes csökkenteni a képességbeli különbségeket. A KIP a gyerekeket közös gondolkodásra és együttműködésre készteti, a tanárnak pedig szellemi kihívást jelent a feladatok, témák kitalálása, előkészítése.

A tartalmas esti beszélgetés során-  melyet dr. Baráth Tibor KÖVI-igazgató vezetett – hallhattunk Emese szakmai útjáról, vezetői filozófiájáról, s természetesen sok szó esett a KIP program céljairól, szakmai tartalmáról, a bevezetés és elterjesztés eddigi sikereiről és nehézségeiről.

Megismerhettük, hogy a KIP sikere mögött milyen vezetői és szervezeti gondolkodás áll, és természetesen szóba került a közeljövő is, ahol a KOALA Program keretein belül várhatóan 1.500 iskola fog megismerkedni a KIP lehetőségeivel, erejével.

Fotók az előadásról: