A tanulásban akadályozottak pedagógiájának komplex megközelítése
12.1. A tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus kompetenciája
Hazánkban az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeit a 15/2006. (IV. 3.) OM rendelet szabályozza jelenleg. A képzési és kimeneti követelmények felülvizsgálata és átdolgozása folyamatban van.
Feladat
- Keressék meg és olvassák el a jelenleg hatályos 15/2006. (IV. 3.) OM rendeletben a jelen témához tartozó információkat!
- 3-4 fős csoportokban készítsenek vázlatot a témáról, vizuális információk használatával is!
- Tanulmányozzák át Máténé Homoki Tünde (2011): A gyógypedagógiai gyakorlatok kézikönyve c. munkájának témához kapcsolódó részeit, valamint a Gyógypedagógiai nevelésre vonatkozó táblázatot (Antalné és mtsai, é.n.), és egészítsék ki vázlatukat még fontosnak ítélt információkkal!
- Képzeljék el, hogy egy pályaválasztás előtt áll gimnazista megkérdezi, hogy mit tud, mit csinál, mit csinálhat egy tanulásban akadályozottak pedagógiája szakirányon végzett gyógypedagógus. Írják le a fentiekben összegzett információkat 5-10 mondatban, úgy hogy közérthető legyen a kérdező számára, illetve, hogy felkeltse az érdeklődését a képzés iránt!