Skip navigation

Az értékelések, önértékelések hatása az iskolai teljesítményre

Hosszú távon jobban teljesítenek, és bátrabban néznek az új kihívások elé azok a tanulók, akik rugalmasan (flexible mind) tekintenek a saját tanulási folyamataikra, illetve a képességeiket nem rögzült (fixed mind) adottságként, eleve elrendelt tényként kezelik (Dweck 2012). Hattie metaanalízise szerint a diákok magukkal kapcsolatos értékelése a legbefolyásolóbb tényező mind közül (önbevallásos értékelés rs.). Érdekes felvetés, hogy ha a tanulók ennyire jól érzik azt, hogy milyen esélyük van a sikeres teljesítményre, akkor miért kell olyan gyakran dolgozatot írniuk. Másrészről: az a tény, hogy ilyen pontosan fel tudják mérni, hogy mire képesek, az egyben akadálya is lehet a saját teljesítményüknek, mert nem próbálkoznak a saját maguktól elvártakon túl.