3.2. Az elméleti és gyakorlati képzés kapcsolódási pontjai a második évfolyamon
A második évfolyamon a hallgatók bővítik gyógypedagógiai alapozó ismereteiket, továbbá megkezdik a szakirány specifikus ismeretek alapozását.
A tanév során terepgyakorlatok nem jelennek meg, a gyógypedagógus-jelöltek több gyakorlatorientált kurzus keretei között fejlesztik a gyógypedagógiai munkához szükséges kompetenciáikat.
Gyógypedagógiai alapozó ismeretek:
- kórtani ismeretek,
- fejlődéstani ismeretek,
- pszichiátriai ismeretek,
- fejlődésneurológiai ismeretek,
- pedagógiai ismeretek,
- szociálpszichológiai ismeretek,
- gyermekvédelmi ismeretek.
Gyakorlati, készségfejlesztő kurzusok:
- pedagógiai diagnosztikai ismeretek,
- gyógypedagógiai pszichodiagnosztikai ismeretek,
- játékpedagógiai ismeretek,
- pedagógiai kommunikáció,
- mentálhigiéné,
- művészetpedagógiai terápiás ismeretek.
Logopédia szakirány elméleti kurzusok:
- logopédiai alapismeretek,
- a logopédia anatómiai medicinális alapjai,
- pszicholingvisztikai ismeretek,
- fonetikai és fonológiai ismeretek,
- neurolingvisztikai ismeretek,
- a nyelvfejlődés és zavarai,
- a beszédfogyatékosok pszichológiája és pszichodiagnosztikája.
Logopédia szakirány gyakorlati kurzusok:
- beszédtechnika.