Tanulók és tanulócsoportok megismerése - kiemelt figyelmet igénylő tanulók
- Tanulók és tanulócsoportok megismerése - kiemelt figyelmet igénylő tanulók
- Előszó
- I. Bevezetés. A pedagógiai, pszichológiai módszerek alkalmazásának módszertani sajátosságai és a tanulók viselkedésének értékelési szempontjai
- II. A tanulás eredményességét befolyásoló tényezők
- III. Tanulási problémák, nehézségek
- IV. A tehetséges tanuló azonosítása és fejlesztési gyakorlata, lehetőségei
- V. Hátrányos helyzetű tanulók, alulteljesítő tanulók
- VI. Az osztályközösség megismerése
- VII. Beilleszkedési-magatartási nehézséggel küzdő tanulók
- VIII. Iskolai agresszió, intervenciós lehetőségek
- IX. Serdülőkori krízisek, pályaorientáció
- X. Pedagógus-szülő konzultáció sajátosságai, nehézségei
- XI. Esettanulmányok, elemzési szempontok
- XII. Kérdőívek gyűjteménye
Felhasznált irodalom
- Mérei, F (1996): Közösségek rejtet hálózata. Szociometriai értelmezés. Osiris Könyvtár, Budapest.
- Szabó É. (1997) A csoport fejlődésének és működésének alapmechanizmusai: In: Mészáros A. (szerk): Az iskolai szociálpszichológiai jelenségvilága. ELTE, Eötvös Kiadó, Budapest.162-178.