Skip navigation
Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Bevezetés
1. fejezet
Alapfogalmak
Ellenőrző kérdések
2. fejezet
A testnevelés célja és feladatai
Kerettanterv szerint a testnevelés célja és feladatai az 1-4 osztályban
Összefoglalva
Mozgásműveltség fogalma
Testgyakorlatok
Mozgásos játékok
Sportágak
Elméleti ismeretek
Járulékos tényezők
Ellenőrző kérdések
3. fejezet
Előkészítő gyakorlatok
Utánzás
Hasonlat
Játékos cselekvéstanulás, feladatmegoldás
Segítségadás
Rávezető gyakorlatok
Kényszerítő helyzetek
Ellenőrző kérdések
4. fejezet
Motoros képességek
Kondicionális képességek
Izomerő
Gyorsaság
Állóképesség
A koordinációs képességek
Ízületi mozgékonyság
Ellenőrző kérdések
5. fejezet
Terhelés
Intenzitás
Ingersűrűség- gyakoriság
Időtartam, terjedelem
Bonyolultság
Belső terhelés
Elfáradási sajátosságok
Ellenőrző kérdések
6. fejezet
Erőt fejlesztő gyakorlatok
Gyakorlatanyag
Gyorsaságot fejlesztő gyakorlatok
Gyakorlatanyag
Állóképességet fejlesztő gyakorlatok
Gyakorlatanyag
Légzőgyakorlatok
Mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok
Gyakorlatanyag
Ízületi mozgékonyságot fejlesztő gyakorlatok /hajlékonyság/
Gyakorlatanyag
Ellenőrző kérdések
7. fejezet
Motoros tanítási-tanulási folyamat (mozgáskészség kialakítása)
A tanulás
Motoros tanulás
Mozgáskészség kialakulása
A mozgáskészségek csoportjai
Ellenőrző kérdések
8. fejezet
Az ismeretátadás legjellemzőbb módszerei a testnevelésben
Verbális ismeretnyújtás
Vizuális ismeretnyújtás - Közvetlen szemléltetés
Vizuális ismeretnyújtás - Közvetett szemléltetés
Az előkészítő gyakorlatok közlésmódjai, gyakorlás vezetése, irányítása
Utánzó formájú gyakorlatismertetés, vezetés
Részletes vagy klasszikus közlésmód
Összevont módszer
Szaknyelvi módszer
A gyakoroltatás menete
Ellenőrző kérdések
9. fejezet
Folyamatos ellenőrzés
A hibajavítás módszertana
A hibák okai, megelőzésük és kiküszöbölésük módja
A hibajavítás általános szempontjai
Időszakos ellenőrzés
Értékelés
Osztályozás
A tanulók fizikai állapotának mérése
„Mini Hungarofit” teszt
Eurofit tesztről röviden
Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT)
Ellenőrző kérdések
10. fejezet
Testnevelés tanóra
A testnevelés óra sajátosságai
A testnevelés óra szerkezeti felépítése
A testnevelés órák típusai
Ellenőrző kérdések
11. fejezet
Foglalkoztatási formák a testnevelési órán
Együttes vagy frontális osztályfoglalkozás
Csoportonkénti osztályfoglalkoztatás
Egyenkénti osztályfoglalkoztatás
Csapatfoglalkoztatás
Együttes csapatfoglalkoztatás
Csoportonkénti csapatfoglalkoztatás
Egyenkénti csapatfoglalkoztatás
A csapatfoglalkoztatás szervezési kérdései
Ellenőrző kérdések
12. fejezet
Differenciálás a testnevelésben
NAT 2012. az egységességről és differenciálásról
A kerettanterv
Csoportszintű differenciálás
Egyéni differenciálás
Gyakorlati megoldások a differenciálásra
Ellenőrző kérdések
Felhasznált irodalom
Melléklet
Következő
»
Testnevelés tantárgy-pedagógia I.
Multimédiás tananyag tanítók számára
Írta: Cziberéné Nohel Gizella
„Mentor(h)áló 2.0 Program”
TÁMOP-4.1.2.B.2-13/1-2013-0008 projekt
Következő
»