Skip navigation

1. A Szakmaközi együttműködés a koragyermekkori intervencióban tantárgy célja, tartalma, teljesítésének feltételei

Előszó

A korai életkorban történő gyógypedagógiai beavatkozások fogalma és tartalma számos változáson ment át az elmúlt évtizedekben. A rehabilitációs modellek változása, a fogyatékosság medicinális értelmezésétől a társadalmi részvétel aktivitásában megfogalmazott akadályozottság – képig nagy utat jártunk be. A fogyatékos állapotra ma már nem tekinthetünk „magánpech”-ként, hiszen az érintett személyek akadályozottságát az őket körülvevő szűkebb és tágabb társadalmi környezet is determinálja. A fogyatékosság mértéke, az érintett személyek életminősége pedig alapvetően múlik a segítségnyújtás időpontján, preventív jellegén és komplexitásán. Ebben van meghatározó jelentősége a koragyermekkori intervenciónak, amely több társ- és határtudomány, valamint ezek gyakorlati tevékenységének összehangolása által jöhet létre.