Cziberéné Nohel Gizella, Hézsőné Böröcz Andrea: Gimnasztika oktatásmódszertani segédanyag és gyakorlatgyűjtemény
Sportszakemberek számára kialakított követelmények és elvárások a gimnasztika alkalmazásával kapcsolatosan
A sportszakemberek ismerjék
- a gimnasztika cél,
feladat és eszközrendszerét, valamint alkalmazási területeit;
- a testnevelési óra,
és egyéb szervezett sportfoglalkozás során alkalmazható rendgyakorlati formákat,
alaki mozgásokat;
- a gimnasztika,
kondicionálásban betöltött szerepét, a kondicionálás alkalmazási színtereit az
iskolai testnevelésben, és a különböző rekreációs tevékenységekben,
- a
gyakorlatvariálás-, kombinálás célját és módozatait;
- a gimnasztikai
gyakorlatok oktatási, vezetési, gyakoroltatási módszereit,és e módszerek
alkalmazásában rejlő terhelési, szabályozási lehetőségeket;
- a kondicionálásban
alkalmazható szereket, eszközöket, és azok biztonságos használatát;
- a fizikai
aktivitás, a testgyakorlás pozitív élettani hatásait, ill. a mozgáshiány okozta
negatív hatásokat;
- ismerjék, és készség szinten használják a testnevelés foglalkozásokon a gimnasztika terminológiáját;
Legyenek képesek
- a gimnasztika
mozgásanyagát a szervezetre kifejtett hatások alapján elemezni, ezzel megteremtve
a gyakorlatok tudatos tervezésének alapját;
- a fizikai
tulajdonságokkal kapcsolatos pszichikai tulajdonságok fejlesztésére;
- a gimnasztikai gyakorlatokat
technikailag helyesen, a megfelelő hatáskiváltás igényével bemutatni, végrehajtatni;
- a korosztálynak,
előképzettségnek, edzettségnek megfelelő oktatási, vezetési-és gyakoroltatási
módszerek kiválasztására és alkalmazására;
- a bemelegítő és a
levezető gyakorlatok, a kondicionális és a mozgás koordinációs
képességfejlesztő gyakorlatok szakszerű tervezésére és levezetésére,
- alkalmazni az egészségmegőrzést, a jó közérzet kialakítását célzó programokban;
Legyenek hitelesek, mutassanak példát egészséges életmódjukkal.
Alkalmazzák
- a testnevelési óra-, illetve edzésvázlat készítéséhez hasznos gyakorlatábrázolást, rajzírást.