Skip navigation

Sportszakemberek számára kialakított követelmények és elvárások a gimnasztika alkalmazásával kapcsolatosan

A sportszakemberek ismerjék

  • a gimnasztika cél, feladat és eszközrendszerét, valamint alkalmazási területeit;
  • a testnevelési óra, és egyéb szervezett sportfoglalkozás során alkalmazható rendgyakorlati formákat, alaki mozgásokat;
  • a gimnasztika, kondicionálásban betöltött szerepét, a kondicionálás alkalmazási színtereit az iskolai testnevelésben, és a különböző rekreációs tevékenységekben,
  • a gyakorlatvariálás-, kombinálás célját és módozatait;
  • a gimnasztikai gyakorlatok oktatási, vezetési, gyakoroltatási módszereit,és e módszerek alkalmazásában rejlő terhelési, szabályozási lehetőségeket;
  • a kondicionálásban alkalmazható szereket, eszközöket, és azok biztonságos használatát;
  • a fizikai aktivitás, a testgyakorlás pozitív élettani hatásait, ill. a mozgáshiány okozta negatív hatásokat;
  • ismerjék, és készség szinten használják a testnevelés foglalkozásokon a gimnasztika terminológiáját; 

 

Legyenek képesek

  • a gimnasztika mozgásanyagát a szervezetre kifejtett hatások alapján elemezni, ezzel megteremtve a gyakorlatok tudatos tervezésének alapját;
  • a fizikai tulajdonságokkal kapcsolatos pszichikai tulajdonságok fejlesztésére;
  • a gimnasztikai gyakorlatokat technikailag helyesen, a megfelelő hatáskiváltás igényével bemutatni, végrehajtatni;
  • a korosztálynak, előképzettségnek, edzettségnek megfelelő oktatási, vezetési-és gyakoroltatási módszerek kiválasztására és alkalmazására;
  • a bemelegítő és a levezető gyakorlatok, a kondicionális és a mozgás koordinációs képességfejlesztő gyakorlatok szakszerű tervezésére és levezetésére,
  • alkalmazni az egészségmegőrzést, a jó közérzet kialakítását célzó programokban;

 

  Legyenek hitelesek, mutassanak példát egészséges életmódjukkal.

Alkalmazzák

  • a testnevelési óra-, illetve edzésvázlat készítéséhez hasznos gyakorlatábrázolást, rajzírást.