Szakdolgozati témák

JGYPK Művészeti Intézet Ének-zene Tanszék oktatóinak
javasolt Ének-zene tanári szakdolgozati témái a 2020/21es tanévtől

Dr. Asztalos Andrea PhD
1. Zenei képességfejlesztés az ének-zene órákon (magyar és angol nyelven)
2. A koncertpedagógia és a zenei befogadóvá nevelés lehetőségei az iskolában
(magyar és angol nyelven)
3. Hazai és külföldi alternatív zenei nevelési módszerek alkalmazási lehetőségei az
            ének-zene órákon (magyar nyelven)
4. A kóruséneklés hatása a gyerekek szociális kompetenciáira (magyar nyelven)
5. A zenei nevelés transzferhatásai (magyar nyelven)  
6. Élményalapú ének-zene oktatás megvalósítási lehetőségei (magyar nyelven)
7. Motiválás az ének-zene órákon (magyar nyelven)
8. Zenei tehetséggondozás lehetőségei az iskolában (magyar nyelven)

Prof. Dr. Maczelka Noémi DLA
1. A hangszerjáték helye és szerepe az iskolai tantervekben, tankönyvekben, az egyes módszerekben. 
2. 
Külföldön szerzett tapasztalatok a művészetközvetítésben. 
3. Az ének-zene és más tárgyak kapcsolódási lehetőségei. Egy adott kor interdiszciplináris bemutatása az ének-zene órákon.
4. IKT-eszközök alkalmazási lehetőségei és gyakorlata az ének-zene órákon.
5. A csoport-munka megvalósítási lehetőségei az ének-zene órákon.
6. Mit lehet (kell) tanítani az iskolai ének-zene órákon és hogyan? Önálló koncepció bemutatása.

Dr. Varjasi Gyula PhD
1. Reneszánsz motetták, vagy madrigálok elemzése és megjelenése az ének-zene órákon.
2. Reneszánsz és barokk kompozíciós technikák alkalmazása Kodály Zoltán kórusműveiben.
3. Magyar népdalok megjelenése kortárs zeneszerzők vokális műveiben.
4. Az SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék egykori oktatójának munkássága.
5. A Szegedi Városi Kórusegyesület neveléstörténeti jelentősége.
6. Iskolai zenei rendezvények Szegeden a 21. században.
7. XIX. századi magyar szerzők motettái, misekompozíciói.

Dr. Altorjay Tamás PhD
Hangképzéssel és magánénekkel kapcsolatos témák

 

 

SZAKDOLGOZATI TÉMÁK (BA)


Dr. ASZTALOS ANDREA PhD

1. Koncertpedagógia itthon és / vagy külföldön
2. Külföldi vagy hazai koncertközpont bemutatása
3. Az olasz „bel canto”
4. A művészetközvetítés lehetőségei itthon és / vagy külföldön
5. Egy szabadon választott mű elemző bemutatása a művészetközvetítés szemszögéből
6. Egyéb, a hallgatóval egyeztetett téma

JOÓBNÉ CZIFRA ÉVA
1. A zenei tehetség korai felismerése
2. A zene hatása magzati és csecsemőkorban
3. A zene és az ember kapcsolata

Prof. DR. MACZELKA NOÉMI DLA

1. Szegeden élő zongoratanárok élete, munkássága, művészete (Önálló kutatómunka)
2. A művészeti tárgyak oktatásának gyakorlata, helyzete és lehetőségei az
    általános iskolában
3. Külföldön szerzett tapasztalatok felhasználása az énekoktatás gyakorlatában.
    (Tankönyvek, tanmenetek alkalmazásának lehetőségei a hazai gyakorlatban)
4. Külföldi tankönyv fordítása
5. Bartók: Gyermekeknek c. sorozatának eredeti és revideált változatának összehasonlítása
6. Moór Emánuel zongoraművész élete és munkássága
7. A zongora története; nagy zongoristák, mint zongoratanárok; módszerek, iskolák.
8. A szegedi zsidó hitközség Dr. Birnfeld Sámuel könyvtárában található zenei anyag
    feldolgozása

DR. VARJASI JÓZSEF GYULA PhD

1. Amatőr énekkarok társadalmi szerepe és értékei, sikerük és tartós működésük feltételei
2. Délszláv származású zeneszerzők reneszánsz, barokk és klasszikus kórusművei
3. A támasz tanításának története az olasz „bel canto” stílustól napjainkig
4. Magyar népdalok megjelenése kortárs zeneszerzők vokális műveiben
5. Az SZTE JGYPK Ének-zene Tanszék egykori oktatójának munkássága
6. XIX. századi magyar szerzők motettái, misekompozíciói
7. Reneszánsz motetták, vagy madrigálok elemzése
8. Reneszánsz és barokk kompozíciós technikák alkalmazása Kodály Zoltán kórusműveiben

DR. ALTORJAY TAMÁS PhD

Hangképzéssel és magánénekkel kapcsolatos témák