VRML-be történő exportálás
Egy Maple munkafüzetet kezdünk:
> restart;
> with(algcurves):
A Maple lehetőséget ad 3D-s objektumok VRML exportjára, ez a plottools csomagban van, töltsük be!
> with(plottools,vrml);
[vrml]
Megadjuk g1-gyel és g2-vel jelölt algebrai görbéket, az őket leíró polinomokkal, és rögtön meg is jelenítjük őket.
> g1:=x^3-y^2;
plot_knot(g1,x,y,radius=0.38); ez a megjelenítés
G1:=%: a megjelenítést gyorsan el is tároljuk egy G1 változóba
g1 := x3 – y2
> g2:=x-y^3;
plot_knot(g2,x,y,radius=0.3,numpoints=200,tubepoints=20,lightmodel=light4); ez a megjelenítés
G2:=%: a megjelenítést gyorsan el is tároljuk egy G2 változóba
g2 := x - y3
Itt következik a VRML export
> vrml(G1,`/vrml/G1.wrl`);
> vrml(G2,`/vrml/G2.wrl`);
Figyeljünk arra, hogy a mappák elválasztása nem a \, (AltGr+q) hanem a / (Shift+6) jellel történik, az elérési utat pedig ` jelek (AltGr+7) közé kell tennünk, ezenkívül a kis és nagybetűket is megkülönbözteti a rendszer.
Most próbáljuk ki, jól dolgoztunk-e! Keressük meg a G1.wrl file-unkat, és nyissuk meg. Ha jól működött minden, így kell kinéznie. A G2.wrl-nek pedig így.
Ha hibaüzenetet kapunk, valószínűleg a böngészőnk nem rendelkezik a VRML megjelenítéséhez szükséges Plug-In-nel. Egy jó VRML megjelenítő pl a CORTONA VRML Client. Ezt a linkre kattintva telepíthetjük számítógépünkre.