SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGUSKÉPZŐ KAR
Alkalmazott Pedagógiai Intézet Tanítóképző Tanszék - matematika

home

Prof. Dr. Szalay István C.Sc.
Beosztás, tud. fokozat: címzetes egyetemi tanár
Levelezési cím: 6725 Szeged, Hattyas utca 10.
Oktatói szoba: 7003
Hivatali telefon: 4760, (62) 544-760
E-mail: szalay.istvan22@gmail.com
Fogadóóra:
Órarend:
Személyes honlap:
Kurzuskövetelmények:
Magyar Tudományos Művek Tára: link

 

Rövid életrajz

 

Szakmai képzettsége: Okleveles középiskolai matematika – fizika tanár, 1967 (JATE TTK), Egyetemi doktor matematikából (1971), Matematikai tudomány kandidátusa (1977). Jelenlegi kutatási területe, az általa definiált “robbantott és zsugorított számok” elmélete (Exploded and compressed numbers, Acta Math, Acad. Paed. Nyíregyháziensis,18(2002),33-51, Exploded and compressed spaces, Acta Math, Acad. Paed. Nyíregyháziensis,19(2003), 19-41, A complex model of exploded real numbers Acta Math.Nítra,6 (2003),93-107.) Szerkesztő bizottsági tagságok: Acta Sci. Math (1978- 1990), Analysis Math. (1980- 1986), Acta Math. (Nyitra, Konstantin Egyetem) 2002 -). Nyomtatásban megjelent jegyzetei: Határérték, folytonosság, differenciálhatóság (Példatár, JATE press, 1995), Gazdasági matematika (Szakképzési füzetek 5., Leonardo communications, 2004). Honlapjáról szabadon letölthető oktatási segédanyagok: Egyváltozós függvények differenciálása, Egyváltozós függvények integrálása, Többváltozós függvények. 1990-től dolgozik a tanszéken, közben több vezetői, társadalmi-közéleti funkciót is ellátott: Juhász Gyula Tanárképző Főiskola főigazgatója (1991-1994), Szeged Város polgármestere (1994-1998), országgyűlési képviselő (1998-2002), egyházi ügyekért felelős államtitkár (2002-2003).

 

Bővebb életrajz

 

Szakmai életrajz és publikációs jegyzék

 

Végzettség:

  • 1967: József Attila Tudományegyetemen, TTK, matematika–fizika szak

 

Munkahelyek:

  • 2007–2014: SZTE, JGYPK, Tanító- és Óvóképző Intézet, Matematika Szakcsoport
  • 2003–2007 : SZTE, JGYPK, Matematika Tanszék
  • 2002–2003 : Miniszterelnöki Hivatal, Egyházügyi Államtitkárság
  • 1998–2002 : SZTE, JGYTFK, Matematika Tanszék
  • 1994–1998: Szeged Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala
  • 1991–1994: SZTE, JGYTFK, Matematika Tanszék
  • 1991–1992: BDTF (Szombathely), Matematika Tanszék (félállás)
  • 1967–1990: SZTE, TTK, Bolyai Intézet, Analízis Tanszék

 

Beosztások:

  • 2014-től nyugdíjas, címzetes egyetemi tanár
  • 2003-tól főiskolai tanár (SZTE, JGYPK)
  • 2002–2003: Miniszterelnöki Hivatal, Egyházi Ügyekért felelős címzetes közigazgatási államtitkár
  • 1998–2002 : országgyűlési képviselő és főiskolai tanár (SZTE, JGYPK)
  • 1994–1998: Szeged Megyei Jogú Város polgármestere
  • 1991-től: főiskolai tanár (Juhász Gyula Tanárképző Főiskola, Szeged)
  • 1978–1990: egyetemi docens (József Attila Tudományegyetem, Szeged)
  • 1973–1978:  egyetemi adjunktus (József Attila Tudományegyetem, Szeged)
  • 1968–1973: egyetemi tanársegéd (József Attila Tudományegyetem, Szeged)
  • 1967–1968: egyetemi gyakornok (József Attila Tudományegyetem, Szeged)

 

Oktatómunka, a gyakorlati képzéssel való kapcsolat:

  • Különféle matematikai tárgyak oktatása elsősorban az egyetemi- illetve főiskolai szintű matematika tanári szakon: Egyváltozós függvények differenciálása, Egyváltozós függvények integrálása, Többváltozós függvények, Komplex függvénytan, Analitikus testmodellek (speciálkollégium)
  • Analízis tárgy oktatása informatikus MSC képzésben
  • Természettudományok kultúrtörténete tárgy oktatása a kulturális mediátor MA képzésben
  • Bevezetés a matematikába tárgy oktatása a matematika (BSC) alapszakon
  • Kultúrfilozófia természettudományos alapjai tárgy oktatása andragógia (BSC) alapszakon
  • Kalkulus tárgy oktatása az informatikus (BSC) alapszakon
  • Matematika I-II. tárgyak oktatása a tanító szakon, Függvények tárgy oktatása a tanítók matematika műveltségi területén
  • Gazdasági matematikai tárgyak oktatása a felsőfokú szakképzésben (banki, pénzügyi, számviteli – szakügyintéző, kis- és középvállalkozási menedzser, hulladékgazdálkodási technológus, titkárságvezető)
  • A Fourier-sorok I-II-III tárgyak előadójaként részvétel a Szegedi Tudományegyetem Matematikai Analízis Doktori Programjában
  • Tanárok és tanítók számára szervezett továbbképzések (Békéscsaba, Szabadka) időszakos előadója
  • A – tanítóképzés mellett – bekapcsolódás az óvoda- illetve gyógypedagógusok tananyagfejlesztésébe
  • Intenzív tanári továbbképzést kidolgozó (minisztériumi) országos Pedagógusképző Tanács tagja és elnöke a Tanács Matematikai Albizottságának (1981–1986). Felsőoktatási Tudományos Tanács Pedagógusképző Bizottság tagja (1994–1996), Felsőoktatási Tudományos Tanács Tervezés – finanszírozási Bizottság tagja (1994–1996), Magyar Akkreditációs Bizottság Matematikai Bizottsága tagja (1994–1997), Természettudományi Képesítési Feltételeket kidolgozó országos bizottság tagja (1992–1994)
  • Közoktatással kapcsolatos közéleti tevékenység: Csongrád Megyei Közoktatási Közalapítvány (kuratóriumi tag: 1996–2001), Pro Renovanda Hungariae Alapítvány Trefort Ágoston Szakapítványa (kuratóriumi tag: 1991–2011), Bonifert Domonkos (tehetséggondozó) Alapítvány (kuratóriumi elnök: 2002-től)
  • Egyéb közéleti tevékenység: Csongrád Megyei Tanács Ifjuságpolitikai Bizottságának tagja (1971–1973), József Attila Tudományegyetem Tanácsának tagja (1981–1990), Természettudományi Karok Dékáni Kollégiumának titkára (1983–1986), Felsőoktatási Dolgozók Szakszervezete Országos Választmányának tagja (1988–1990), MSZMP Csongrád Megyei Végrehajtó Bizottságának oktatási felelőse (1988–1989), Szeged Megyei Jogú Város Közgyűlése felsőoktatási és tudományos bizottságának külső tagja (1991–1994), Szegedért Alapítvány Elnökségének tagja (1994–1998), Ópusztaszeri Nemzeti Emlékpark Felügyelő Bizottságának tagja (1996–2000), országgyűlési képviselő, az országgyűlés kulturális és sajtó állandó bizottság, a milleniumi és az európai integrációs albizottságok tagja (1998–2002), Picardia Alapítvány (kuratóriumi elnök: 1996–2006), Szegedi Közéleti Kávéház Alapítvány (kuratóriumi elnök: 1996-tól)
  • 1981–2014 között – éves rendszerességgel – az ország különböző középiskoláiban érettségi-elnöki teendők ellátása, így bizonyos szintű országos kitekintés a középiskolákban folyó szakmai munkát illetően.

 

Vezetői tisztségek:

  • 2007–2014: SZTE, JGYPK, Tanító- és Óvóképző Intézete Matematikai szakcsoportjának vezetője
  • 1992–2007: (a polgármesteri és államtitkári tisztségek idején esedékes megszakításokkal) a Juhász Gyula Tanárképző Főiskola (ma az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kara) Matematika tanszékének vezetője
  • 1991–1994: A Juhász Gyula Tanárképző Főiskola főigazgatója
  • 1993–1994: A Szegedi Universitas Igazgató Tanácsának elnöke
  • 1991–1992: A Berzsenyi Dániel Tanárképző Főiskola (Szombathely) Matematikai Tanszékének vezetője (félállás)
  • 1981–1986: A József Attila Tudományegyetem TTK dékán – helyettese

 

Szakmai tevékenység:

A szegedi József Attila Tudományegyetemen 1967-ben matematika-fizika szakos középiskolai tanári oklevelet szereztem. Az egyetem elvégzése után azonnal munkába is álltam az egyetem Bolyai János Matematika Intézetében a Szőkefalvi-Nagy Béla professzor által vezetett Analízis Tanszéken, ahol tudományos vezetőm Leindler László professzor lett. Tudományos szakterületem a végtelen sorok összegezhetősége, a Fourier- és ortogonális sorokkal kapcsolatos approximáció-elmélet volt. Cikkeim a budapesti, szegedi, debreceni magyar kiadású nemzetközi folyóiratokban, továbbá japán, lengyel, bolgár, szovjet, jugoszláv és amerikai folyóiratokban kerültek publikálásra, egy orosz nyelvű cikk kivételével, valamennyi angol nyelven, a tanítóképzésbe való bekapcsolódás után magyar nyelven is.

1975-76-ban egy félévet, 1986-87 -ben teljes tanévet töltöttem Moszkvában tanulmányúton, részben a Moszkvai Állami Egyetemen (Lomonoszov Egyetem), részben a Szovjet Tudományos Akadémia Matematikai Intézetben (Sztyeklov Intézet).

V.G. Chelidze: Néhány módszer a kettős sorok és integrálok szummálhatóságára, Tbiliszi, 1977. (oroszul) megjelent könyve is jelzi, hogy időszerűvé vált a kettős sorok beható vizsgálata. E témában írt dolgozataim a kettős ortogonális sorok abszolút, ill. erős szummálhatóságára vonatkozóan tartalmaznak eredményeket, megadva azokat a szummálhatósági definíciókat, amelyek használata esetén az „egyszeres” sorokra ismert klasszikus tételek érvényben maradnak. Ezekben a témakörökben a Szovjet Tudományos Akadémia Matematikai Sztyeklov Intézetében, a moszkvai Lomonoszov Egyetemen, a varsói Banach Centerben és az International Worshop in Analysis and its Applications 1987 júniusában Dubrovnik-Kupari helyszínnel rendezett konferenciáján tartottam előadásokat.

1983-tól kezdődően – N. Tanovic-Miller: On strong corvengence of trigonometric and Fourier series dolgozatával 40 évi szünet után ismét napirendre került az erős Cesaro szummálhatóság határesetének, az erős konvergenciának a vizsgálata, amely közbülső helyet foglal el a jól ismert konvergencia és az abszolút konvergencia között. Az e tárgykörben írt dolgozataim között vannak olyanok, amelyeknek N. Tanovic-Miller, illetve Móricz Ferenc professzorok a társszerzői. Ebben a témában segítséget nyújtottam Dobi János egyetemi doktori dolgozatához és eredményeimmel foglalkozik Németh Zoltán PHD dolgozata is.

Közéleti elfoglaltságaim miatt 1996-tól 2000-ig nem jelentek meg tudományos dolgozataim. A közéleti szereplésből a szakmába visszatérve tudományos témát váltottam és egy, eddig még nem kutatott témát kezdtem, amelynek a „Robbantott és zsugorított számok elmélete” nevet adtam. A robbantott számok egy, a valós számokkal izomorf, a valós számokat is tartalmazó rendezett testet alkotnak. Algebrai értelemben nem, de geometriai és analízis vonatkozásában jelentenek újat. E témából 2001 óta folyamatosan jelennek meg cikkeim (lásd publikációs lista), a hazai fórumok mellett Kolozsváron, Nyitrán, Lyonban, Plovdivban és Pozsonyban is tartottam előadásokat. Erről írt Robbantott számok könyvem (angol nyelvű bevezetéssel) 2014-ben készült el, de még nem jelent meg. 2016-ban angol nyelven jelent meg az Exploded and compressed numbers című könyvem Németországban. A 100 matematika feladat kettős látásmódban című könyvem 2018-ban jelent meg.

A nyitrai Constantin Egyetem által kiadott Acta Mathematica folyóirat szerkesztő-bizottsági taggá választott.

1976: A Magyar Tudományos Akadémián a Fourier-sorok általánosított abszolút Cesaro szummálhatóságának vizsgálata című kandidátusi értekezés megvédése.

1971: A József Attila Tudományegyetemen az Ortogonális függvénysorok általánosított abszolút Cesaro szummálhatóságáról című természettudományi doktori értekezés megvédése.

Publikációs tevékenységemnek a „tiszta matematikától” eltérő termékei közül kiemelkedik a 2006-ban „A kultúrfilozófia természettudományos alapjai” címmel megjelent könyvem (Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó.) és tanítóképzést érintő MATEMATIKA (Tankönyv, tanító szakos hallgatók számára, terjedelme 394 oldal, ISBN 978 963 9927 28 5) Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2010.

A Szegedi Tudományegyetemen a Matematikai Analízis Doktori Programjának keretében opponensként, védési bizottsági, szigorlati bizottsági tag és témavezetői feladatokat is látok el. Egy PhD-fokozatot elnyert tanítványom (Fülöp Zsolt) van.

Lektori tevékenységem (a matematikai folyóiratokban megjelenő lektorálásokon túlmenően) az általános iskolai (alsó és felső tagozatos) matematikai tankönyveket és feladatgyűjteményeket érinti: 8 kiadvány lektorálása az OKÉV megbízásából, a tervezett kiadványok tankönyvvé való nyilvánítását illetően. (A tankönyvpiac bővülését követően, 1994-ben a Művelődési és Közoktatási Minisztérium megkezdte a forgalomban lévő tankönyvek szakmai felülvizsgálatát tankönyvvé nyilvánítás céljából.)

 

Kutatások, tananyag-fejlesztések:

  • Határérték, folytonosság, differenciálhatóság példatár (Első kiadás: JATE Kiadó, Szeged, 1990. Második kiadás: JATEPress Kiadó, Szeged, 1995.)
  • Gazdasági Matematika szakképzési füzet (Leonardo communications, Szeged, 2004)
  • A kultúrfilozófia természettudományos alapjai (Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2006.)
  • Matematikai előadások és gyakorlatok tanító szakon (facsimile kiadás, Bonifert Domonkos Alapítvány, Szeged, 2008.)
  • MATEMATIKA (Tankönyv, tanító szakos hallgatók számára, terjedelme 394 oldal, ISBN 978 963 9927 28 5) Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2010.
  • 100 matematika feladat kettős látásmódban, tanító szakos hallgatók és az 1-6. osztályban tanító pedagógusok számára, Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2018.

 

Vezetői tapasztalatok:

Vezetői tapasztalataimat több mint negyedszázados folyamatos és változatos vezetői tevékenységből merítem, amelyben ötvöződnek az oktatási, tudományos, politikai és civil közéleti elemek.

 

Kitüntetések:

  • 2020: Klebelsberg Kunó Díj (Emeritus Fokozat) (Szegedi Egyetemtől)
  • 2015: Pro Universitate Díj (Szegedi Egyetemtől)
  • 2015: Szegedért Alapítvány Fődíja
  • 2015: Pro Talentis Díj (Pro Talentis Universitas Alapítványtól)
  • 2014: „Pro Universitate” díj; Szegedi Tudományegyetem
  • 1996: Magyar Köztársasági Érdemrend Kiskeresztje (ma: Lovagkereszt)
  • 1996: Szent Száva Érdemrend (a Szerb Egyház feje, Pavle pátriárka által személyesen átadott kitüntetés)
  • 1986: Munka Érdemrend Ezüst fokozata
  • 1973: KISZ Érdemérem
  • 1971: Ifjúság Szegedért Emlékérem

 

Idegennyelv–ismeret:

  • angol – középfokú (állami nyelvvizsga)
  • orosz – kandidátusi nyelvvizsga

 

Egyéb végzettség:

Akkreditációs szakértő (Pilisborosjenő, 2000)

 

Publikációk:

I. DISSZERTÁCIÓK

Egyetemi doktori fokozat

A József Attila Tudományegyetem: az Ortogonális függvénysorok általánosított abszolút Cesaro szummálhatóságáról, 1971, 53 o. Szeged, JATE (summa cum laude)

C.Sc – fokozat

A Magyar Tudományos Akadémián: Fourier-sorok általánosított abszolút Cesaro szummálhatóságának vizsgálata című kandidátusi értekezés, 1977, 140 o.

II. SZAKKÖNYV

Exploded and compressed numbers (Enlargement of the universe, Parallel Universes, Extra Geometry), p. 167 LAMBERT Academic Publishing, Saarbrucken, (Germany), 2016, ISBN: 978-3-659-94402-4.

III. TUDOMÁNYOS KÖZLEMÉNYEK

  1. On the absolute summability of Fourier series. Tohoku Math. Journ., 21(1969), 523-531.
  2. On generalized absolute Cesaro summability of orthogonal series. Acta Sci. Math., 32(1971), 51-57.
  3. On the best approximation of factorized Fourier series. Approximation Theory (Proc. Conf. Poznan, 1972.), Warzawa (1975), 235-241.
  4. On ortogonal trigonometric polynomials, Acta Sci. Math., 37(1975), 287-292.
  5. Fourier sorok általánosított abszolút Cesaro szummálhatóságának vizsgálata (Kandidátusi értekezés, 1976)
  6. On the generalized absolute Cesaro summability of Fourier series. Colloquia Math. Soc. János Bolyai/19. Fourier analysis and approximation theory (Bp., 1976), 817-826.
  7. On generalized absolute Cesaro summability factors. Publ. Math. 24 (1977), 344-349.
  8. On the strong approximation of orthogonal series. Constrictive Function Theory’77, Sofia (1980), 505-510.
  9. On the connection between the strong approximation and the generalized absolute Cesaro summability of orthogonal series. Approximation and function spaces (Proc. Conf.Gdansk, 1979.), Warzawa (1981), 749-754.
  10. Ob abszolutnoj szummiruemosztyi trigonometricseszkih rjadov. Mat. Zam., 30 (1981), 823-837.
  11. On the generalized absolute Cesaro-summability and the strong approximation of orthogonal series. Constructive Function Theory’81, Sofia (1983.), 543-550.
  12. On the absolute Cesaro summability of Fourier series. Colloquia Math. Soc. János Bolyai/35. Functions, series, operators/, Budapest, 1980. (1983.), 1171-1181.
  13. On the Banach space of uniformy strong convergent Fourier series. Constructive Theory of Functions’84, Sofia (1984.), 830-834.
  14. On the Banach space of strongly convergent trigonometric series. Acta Math. Hung., 46(1985), 39-45.
  15. On the generalized absolute Cesaro-summability of double orthogonal series. Acta Sci. Math., 48(1985), 451-458.
  16. (Móricz Ferenccel közös cikk) Approximation by mixed arithmetic means of double orthogonal series. Colloquia Math. Soc. János Bolyai/39. Alfred Haár Memorial Conf. 1985. Budapest (1987.), 629-640.
  17. (Móricz Ferenccel közös cikk) Absolute summability of double orthogonal series. Acta Sci. Math., 52(1988), 349-371.
  18. On Hilbert space of almost everywhere convergent Fourier series. Radovi Matematicki, 4 (1988), 121-131.
  19. On the strong Cesaro summability of double orthogonal series. Studia Math., 91(1988), 89-107.
  20. On the strong Cesaro summability of Double Orthogonal Expansions. Journ. Math. Anal. and Appl., 144(1989), 52-74.
  21. On the properties of the strong Cesaro summability and strong convergence of series. Anal. Math., 15(1989), 195-209.
  22. On the strong Cesaro summability of double series. Anal. Math.,15(1989), 321-341.
  23. A high-indices theorem for strong Cesaro summability of double series. Anal. Math.,16, (1990), 65-80.
  24. (N. Tanovic-Millerrel közös cikk.) On Banach spaces of absolutely and strongly convergent Fourier series. Acta Math. Hung., 55 (1990), 149-160.
  25. On the strong convergence of orthogonal series with almost everywhere uniformly bounded orthonormal systems. Acta Sci. Math., 54 (1990) 109-114.
  26. (N. Tanovic-Millerrel közös cikk.) On Banach spaces of absolutely and strongly convergent Fourier series II. Acta Math. Hung., 57 (1991), 137-1149
  27. On the Connection among the Ordinary, Strong and Absolute Cesaro summabilities of Double Series. Colloquia Math. Soc. János Bolyai (58. Approximation Theory), Kecskemét, Hungary, 1990. (1992), 647-662.
  28. The caracterization of bounded linear functionals on the space of almost everywhere convergent trigonometric series. Acta Sci. Math., 57 (1993), 465-470.
  29. (N. Tanovic-Millerrel közös cikk.) The duals of and the spaces of absolutely and strongly convergent Fourier series of index p>1, Acta Sci. Math., Szeged., 60 (1995), 637-657
  30. On the compressed Descartes-plane and its applications Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis, 17 (2001), 37-46
  31. Exploded and compressed numbers. Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyiregyháziensis, 18 (2002), 33-51.
  32. On the cube modell of three-dimensional euclidean space. Acta Acad. Paed. Agriensis, Sectio Mathematicae, 29 (2002), 15-34.
  33. Határérték, folytonosság, differenciálhatóság példatár, JATE press, 1995.
  34. A felsőbb matematika szakmódszertani alkalmazásai: Analítikus testmodellek, A tanári mesterség gyakorlata, Nemzeti Tankönyvkiadó-ELTE TFK (2003). 456-467.
  35. On the shift-window phenomenon of super-functions Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis 19 (2003), l-18.
  36. Exploded and compressed spaces Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis 19 (2003), l9-41.
  37. The complex model of exploded real numbers, its levels and level- operations, The ERASMUS lectures (selection) 1998-2003. kötet,128-137., SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM KIADVÁNY, Szeged, 2003.
  38. A complex model of exploded real numbers, Acta Mathematica Nitra, 6 (2003), 93-107.
  39. A robbantott számok modellezése a komplex számok körében, Matematika-tanár- képzés- matematikatanár- továbbképzés, 7 (2004), 63-69.
  40. Gazdasági matematika, Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Tanárképző Főiskolai Kar Szakképzési Füzetek 5. Leonardo communications (ISBN: 963 7356 037) Szeged, 2004.
  41. The contracted model of exploded real numbers, Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis 21 (2005), 5-11.
  42. (Kóródi Lászlóval közös poszter) Exploded lines and circles with full graphs, Főiskolai Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXIX Országos Konferenciája, Szeged, 2005. aug 29-31.
  43. Kvantumos és folytonos zsugorítások, Főiskolai Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXIX Országos Konferenciája, Szeged, 2005. aug 29-31. (Előadás, megjelent a konferencia – disc-en.)
  44. Explosion and compression by numbers, International Journ. of Applied Mathematics, 18 (2005), 33-60.
  45. On the c-explosion and c-compression of real numbers. 5-th International Conference APLIMAT 2006., (Part II.) 173-180.
  46. A kultúrfilozófia természettudományos alapjai (Szegedi Egyetemi Kiadó,
    Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2006.)
  47. (Kóródi Lászlóval közös poszter) Wandering in the fourth dimension, Főiskolai Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXIX Országos Konferenciája, Pécs, 2006. aug 23-25.
  48. Alapkérdések a tanító – hallgatók matematika oktatásában és a közgondolkodás evidencia – szintje, Apáczai–Napok, Tanulmánykötet I. (2006), 406-411.
  49. The laminary model of exploded Descartes – plane, Acta Mathematica Academiae Pedagogicae Nyíregyháziensis 22 (2006), 127-142.
  50. Példák az általános műveltség matematikai összetevőire, Kultúra, Művészet, Társadalom. (Az SZTE, JGYPK, Felnőttképzési Intézet kiadványa, Szeged, 2007), 344 – 350.
  51. Matematika előadások és gyakorlatok tanító szakon (facsimile kiadás, Bonifert Domonkos Alapítvány, Szeged, 2008.)
  52. On the shift – box phenomenon, 7-th International Conference APLIMAT 2008, (Section: Algebra and applications, (2008) 153-163.
  53. (Czédliné Bárkányi Éva, Szalay István, Vármonostory Endre, Bagota Mónika): Útkeresés a tanító szakos hallgatók képzésében Szegeden, Iskolakultúra, 2008. 9-10. sz. 39-46.
  54. Kudarcok és sikerek, útkeresés a tanítók matematika képzésében, XI. Apáczai–Napok (2007),Tanulmányok (2008), disc., 386 – 390.
  55. The super – pyramid, International Journ. of Pure ans Applied Math. Vol. 46 No. 3. (2008), 337-346.
  56. On the quasi – extended addition for exploded real numbers, Acta Didactica Napociensia, Vol 1, Number 2, (2008), 1-15.
  57. Kézi számológép használata matematika órán, Módszertani Közlemények, 49. évf. 1. szám, (2009), 10-20.
  58. Cupola outside the three-dimensional space, Acta Didactica Napociensia, Vol 2, Number 2, (2009), 119-134.
  59. A képzés természettudományos alapozásának eredményei, (Tapasztalatok az elsőéves andragógia BSC szakos hallgatóknál.) Kultúra és Közösség, művelődéselméleti folyóirat XIII. évfolyam, II.szám, (2009), 57-68.
  60. A tanító és a matematika tanári szak párosítása a bolognai folyamat keretei között, A tanítóképzés jövőképe- Buducnost Obrazovanja Ucitelja (A II. nemzetközi konferencián elhangzott munkák gyűjteménye), Kiadta a Novi Sad-i Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, (2009), 424-432.
  61. A valós szám fogalmának fejlődése, Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban, (A III. nemzetközi konferencián elhangzott munkák gyűjteménye), Kiadta a Novi Sad-i Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, (2009), I. kötet, Plenáris előadások, 3-22.
  62. Beyond real numbers, Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban, (A III. nemzetközi konferencián elhangzott munkák gyűjteménye), Kiadta a Novi Sad-i Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Szabadka, (2009), II. kötet, 74-83.
  63. A folytonos és a szivacs modell ötvözete a tanítók matematika képzésében, XII. Apáczai–Napok (2008),Tanulmányok (2009), disc., 235-239.
  64. Egy ijesztő képlet megszelídítése, egy számsorozat útja az általános iskolától az egyetemig, Matematikatanár-képzés, matematikatanár –továbbképzés. A 2007-2008 évi Varga Tamás Napok előadásai, http:/mathdid.elte.hu/html/vtn2007-8.htm, (2009 november), 214-220.
  65. Identitásnyomok a számfogalom kialakulásában. Nemzetiségi – Nemzeti – Európai identitás konferencia 2008.. Konferencia kiadvány (2009), disc., 274-308.
  66. A háromdimenziós térből kilépő alakzatok leírása a robbantott számok segítségével. In: Vincze János: Betyárvilág antológia 2009, ISBN-978 963 9775 176, NDP Kiadó, Budapest, 2009, 42-56.
  67. Hogyan mutatja meg a tanító a kisiskolásoknak a matematika hasznosságát? Módszertani Közlemények, 50. évf. 1. szám, (2010), 6-20.
  68. Giant bodies piece by piece, APLIMAT, Journal of Applied Mathematics, Vol. III. Num. II. (2010), 256-272.
  69. A matematikatanítás problémái és orvoslásuk a tanítóképzésben. ÓTE TÜKÖRKÉP (Válogatás az óvó- és tanítóképző főiskolák, karok oktatóinak tanulmányaiból, kiadta az Óvó –és Tanítóképzők Egyesülete, Baja, 2009, megjelent 2010-ben), 155-165. (Az előadás elhangzott a „Természettudományos gondolkodás megalapozása és megszerettetése”, Vác, Apor Vilmos Főiskola, 2008. nov. 21. konferencián.)
  70. An idea which yields a lot of elementary inequalities, Teaching of Mathematics and Computer Science, 8/1 (2010), 67-72. (A cikk bizonyos részei elhangzottak a Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXX. Konferenciáján, Pécs, 2006. aug. 23-25. Ezt követően benyújtottam közlésre a POLYGON (Szeged) folyóíratnak „Egyenlőtlenségek egy kaptafára” címmel, de válasz nélkül hagyták.)
  71. MATEMATIKA (Tankönyv, tanító szakos hallgatók számára, terjedelme 394 oldal, ISBN 978 963 9927 28 5) Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2010.
  72. A tanítóképzés Általános matematika tárgya vizsgáinak tapasztalatai, In: XIII. Apáczai–Napok (2009), Tanulmánykötet (2010), disc., 475-481.
  73. A kézi számológép (kalkulátor) alkotó használata a matematika órán, In: Korszerű módszertani kihívások (IV) nemzetközi konferencia kiadványa, Final Program and Abstracts, 42. old., Szabadka, 2010. (A kiadott disc.-en nem található.)
  74. An outbreak from the Three – dimensional Space. Podiel mad’arskych vedcov na Slovensku vo vede a vyskuma V. A Felvidék szerepe a magyar tudományosságban V. (Nemzetközi konferencián elhangzott előadás, Nyitrán 2009 nov. 30 – dec.1 között) In: Konferencia disc (2010). ISBN 978-80-8094-718-7, EAN 9788080947187
  75. Holistic Approach to the Teaching of Mathematics, Practice and Theory in System of Education, 5. évf. 1. sz./2010, 49-64.
  76. Számolás és számlálás szerepe a matematikában, In: Vincze János: Biofizika – Biophysics, ISBN-978 963 9775 30 5, NDP Kiadó, Budapest, 2011, 109-126.
  77. A következetes gondolkodás és a pontosan végzett munka összehangolására való nevelés a matematika eszközeivel, Módszertani Közlemények, 51. évf. 1. szám, (2011), 11-19.
  78. A tanár előnye: A felsőbb matematikai módszerek ismerete és az általánosítás készsége, POLYGON, XX. kötet, 1. szám, (2011), 17-25.
  79. Kockadobás az elemi iskolától az egyetemig, „Tudomány az oktatásért – oktatás a tudományért” „Veda pre vzdelanie – vzdelanie pre vedu” Science for Education – for Science” konferencia (az 50 éves nyitrai magyar pedagógusképzés tiszteletére) Nyitra, 2010. kötet) kiadta az Univerzita Konstanzina Filozofa v Nitre, Fakulta stredoeurópskych stúdii (Konstantin a Filozófus Egyetem, Nyitra, Közép-európai Tanulmányok Kara, 59-68. (Megjelent 2011-ben.)
  80. Az általános matematika és a matematika tantárgy-pedagógia kapcsolata a tanítóképzésban, VIII. Nemzetközi Tudományos Tantárgypedagógiai Konferencia, Baja, 2009, kiadta az Eötvös József Főiskolai Kiadó, Baja, 2010, 350-358. (Megjelent 2011-ben.)
  81. Egy tankönyvkészítés anatómiája, In: XIV. Apáczai–Napok (2010), Tanulmánykötet (2011), disc., 864-871.
  82. Quantum – type and continuous compressions, Int. Journal of Math. Sci. and Appl. (IJMSA, Vol. 1, No. 3, Sept. 2011), 1303-1308.
  83. Numerosity and ordinality for real numbers with respect to the countable infinity and exploded of 1, In: Vincze János: Betyárvilág antológia 2011, ISSN-2061-599X, NDP Kiadó, Budapest, 2011, 11-19.
  84. What to teach in teacher training and in schools? Numerosity and ordinality for real numbers with respect to the countable infinity and exploded of 1, In: Vincze János: Betyárvilág antológia 2012, ISSN-2061-599X, NDP Kiadó, Budapest, 2012, 21-31.
  85. Az általános matematikatanítás tapasztalatai a tanítóképzésben, Módszertani közlöny, 2013, III. évfolyam, 1. szám. 75-81.
  86. Exploded and compressed numbers (Enlargement of the universe, Parallel Universes, Extra Geometry), p. 167 LAMBERT Academic Publishing, Saarbrucken, (Germany), 2016, ISBN: 978-3-659-94402-4.
  87. Second explosion of real numbers, In: Vincze János: Betyárvilág Antológia 2016, ISSN-2061-599X, NDP Kiadó, Budapest, 2016, 15-37.
  88. A szakoktatás és a szakmódszertan viszonya a pedagógusképzésben matematikából. Disciplinák tanítása – a tanítás disciplinája 5. kötet: Mérési és értékelési módszerek az oktatásban és a pedagógusképzésben, 160 -170. Kiadta a ELTE Tanárképző Központ, Budapest, 2017.
  89. The enlargement of the Universe described by compressed numbers, International Journal of Mathematical Archieve (IJMA), 8 (6), 2017, 93-101.
  90. Individual Universes of the Multiverse, European Journal of Engeneering Research and Science (EJERS), Vol. 2. No. 9. September 2017, 17-26.
  91. The Alterego Problem, Scholars Journal of Research in Mathematics and Computer Science (SJRMCS), Vol. 2. No. 1. 2017, 44-60.
  92. A mathematical model of the Multiverse described by exploded numbers, International Journal of Engeneering Research and Applications, Vol. 7. Issue 8 (Part -1) August, 2017, 25-29.
  93. Extra Geometry I. Extra lines. International Journal of Engeneering Research and Applications, Vol. 8. Issue 1 (Part -1) January, 2018, 23-34.
  94. Milyen feladatokat (is) adjunk az iskolai használatra engedélyezett számológépekre? Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar Évkönyv. 2017. XII/1. 65-74. Megjelent 2018-ban.
  95. (Tóthné Berzsán Gabriellával közös cikk.) XXVII. Nemzetközi Magyar Matematikavesreny (Kaposvár 2018), Érintő (Elektronikus Matematikai Lapok) Bolyai János Matematikai Társulat. 2018 június, Tanóra – Szakkör rovat, 1-34.
  96. 100 matematika feladat kettős látásmódban (tanító szakos hallgatók és az 1-6. osztályban tanító pedagógusok számára). Terjedelme: 312 oldal. Kiadó: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2018. ISBN 978-615-5455-83-4.
  97. A special model given by ordered pairs of real numbers and an application for description of parallel universes, International Journal of Mathematical Archieve (IJMA), 10 (10), 2019, 11-20.
  98. A piramisok robbantásáról, a robbantott és zsugorított számok elmélete alapján, képletek nélkül, 11 képben, In: Vincze János: Betyárvilág Antológia 2019, ISSN-2061-599X, NDP Kiadó, Budapest, 2019, 31-38.
  99. A paradigmaváltás szükségessége a matematika tanárok és tanítók matematika képzésében, In: Reflexiók néhány magyarországi pedagógia-releváns kontextusra (Szerk. Karlovitz János Tibor) Int. Research Inst., Komarno, 2020, 303-318.
  100. Geometric explosion of the real numbers and the cardinal number aleph zero, International Journal of Mathematical Archieve (IJMA), 11 (1), 2020, 7-19.
  101. (Szalay Balázzsal közös cikk.) The compression and explosion of Egyiptian pyramids by numbers, International Journal of Mathematics Trends and Technology (IJMTT), Volume 66 Issue 4, April 2020, pages 114-132. (Lásd 98.-at is!)
  102. (Szalay Balázzsal közös cikk.) Introduction into Extra Geometry of the Three-Dimensional Space I, European Journal of Engeneering Research and Science (EJERS), Vol.5. No. 5. May 2020, 538-544. (Lásd 93.-at is!)
  103. Adventures in universes of the Multiverse applying the theory of exploded numbers, International Journal of Mathematics Trends and Technology (IJMTT), Volume 66 Issue 7, July 2020, pages 77-83.
  104. (Szalay Balázzsal közös cikk.) Introduction into Extra Geometry of the Three-Dimensional Space II, European Journal of Engeneering Research and Science (EJERS), Vol.5. Issue 8. August 2020, 904-914.
  105. Hogyan próbálkoztam a tanítóképzést összhangba hozni a matematikával? In: Vincze János: Betyárvilág Antológia 2020, ISSN-2061-599X, NDP Kiadó, Budapest, 2020, 42-56.

IV. OKTATÁSI ESZKÖZÖK, JEGYZETEK

  • Határérték, folytonosság, differenciálhatóság példatár (Első kiadás: JATE Kiadó, Szeged, 1990. Második kiadás: JATEPress Kiadó, Szeged, 1995.)
  • Egyváltozós függvények differenciálása, Szeged, 2003, Megtalálható Szalay István egyéni honlapján.
  • Egyváltozós függvények integrálása, Szeged, 2003, Megtalálható Szalay István egyéni honlapján.
  • Többváltozós függvények, Szeged, 2003, Megtalálható Szalay István egyéni honlapján.
  • Gazdasági Matematika szakképzési füzet (Leonardo communications, Szeged, 2004.)
  • A kultúrfilozófia természettudományos alapjai (Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2006.)
  • Matematikai előadások és gyakorlatok tanító szakon (facsimile kiadás, Bonifert Domonkos Alapítvány, Szeged, 2008.)
  • MATEMATIKA (Tankönyv, tanító szakos hallgatók számára, terjedelme 394 oldal, ISBN 978 963 9927 28 5) Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2010.
  • Matematika (műszaki szakoktato és matematika szakos műveltségi területű tanító szakos hallgatók számára) BAGOTA MÓNIKÁVAL közösen készített, TÁMOP – pályazatra készült e-learning könyv, Szeged, 2011.
  • 100 matematika feladat kettős látásmódban (tanító szakos hallgatók és az 1-6. osztályban tanító pedagógusok számára). Terjedelme: 312 oldal. Kiadó: Szegedi Egyetemi Kiadó, Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó, Szeged, 2018. ISBN 978-615-5455-83-4.

V. SZALAY ISTVÁN ELŐADÁSAI 2006-2018 KÖZÖTT

  • Példák az általános műveltség matematikai összetevőire, „A kultúraközvetítés elmélete és gyakorlata” konferencia, Szeged, 2006. március 6-8.
  • Axiomatika és közgondolkodás házasítása a matematika tanításában, „ A matematikaoktatás jelene és jövője” konferencia, Békéscsaba, 2006. aug. 23-24.
  • Egyenlőtlenségek egy kaptafára, Matematika-, Fizika- és Számítástechnika Oktatók XXX. Konferenciája, Pécs, 2006. aug. 23-25.
  • Alapkérdések a tanító – hallgatók matematika oktatásában és a közgondolkodás evidencia – szintje, X. Apáczai – Napok, Győr, 2006. október.
  • Milyen a jó matematikatanár? „A matematikaoktatás jelene és jövője” konferencia, Békéscsaba, 2007. aug. 22-24.
  • Kudarcok és sikerek, útkeresés a tanítók matematika képzésében, XI. Apáczai–Napok, Győr 2007 okt. 18-20.
  • Egy ijesztő képlet megszelídítése, egy számsorozat útja az általános iskolától az egyetemig, Varga Tamás Napok, Budapest, 2007. nov. 9-10.
  • Matematikaoktatás a tanítóképzőkben, Közoktatási konferencia, Szabadka, 2008. jan. 10-12.
  • On the shift-box phenomenon, APLIMAT konferencia, Pozsony, 2008. febr. 5-8.
  • Mit tanítsunk matematikából? „A matematikaoktatás jelene és jövője” konferencia, Békéscsaba, 2008. aug. 21-22.
  • A tanító és a matematika tanári szak párosítása a bolognai folyamat keretei között, „A tanítóképzés jövőképe – Buducnost Obrazovanja Ucitelja” konferencia Szabadka, 2008. szept. 18-20.
  • A folytonos és a szivacs modell ötvözete a tanítók matematika képzésében, Apáczai–Napok, Győr 2008. okt. 20-22.
  • Identitásnyomok a számfogalom kialakulásában. „Nemzetiségi – Nemzeti – Európai identitás konferencia”, Szeged, 2008. nov. 12-13.
  • Mit tanítsunk matematikából? Varga Tamás Napok, Budapest, 2008. nov. 7-8.
  • Kézi számológép használata matematika órán, „Hivatástudat” (rendezvénysorozat a pedagógusképzés Szegedre helyezésének 80. évfordulójára), Szeged, 2008, nov. 18-19.
  • A matematikatanítás problémái a tanítóképzésben. „Természettudományos gondolkodás megalapozása és megszerettetése”, konferencia, Vác, 2008 nov. 20-21.
  • Tanító – matematika tanár szakpár a bolognai folyamat keretei között, „A tanárképzés Napja II.” konferencia, Veszprém, 2009. ápr.29.
  • A valós szám fogalmának fejlődése, „Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban” konferencia, Szabadka, 2009. szept. 17-19.
  • Beyond real numbers, „Az esélyegyenlőség és a felzárkóztatás vetületei az oktatásban” konferencia, Szabadka, 2009. szept. 17-19.
  • A tanítóképzés Általános matematika tárgya vizsgáinak tapasztalatai, XIII. Apáczai–Napok , Győr 2009. okt. 15-16.
  • A tanár előnye: a felsőbb matematika ismerete és az általánosítás készsége, „minikonferencia” Dr. Pintér Lajos 80. születésnapja tiszteletére, Szeged, 2009. okt 16-17.
  • Mi maradt meg érettségi után a matematikából? Varga Tamás Napok, Budapest, 2009. nov. 6-7.
  • Hogyan mutatja meg a tanító a kisiskolásoknak a matematika hasznosságát? „Magyar Tudomány Ünnepe” Szeged, 2009, nov.10., ERASMUS program, Nyitra, 2009, december.
  • Az általános matematika és a matematika tantárgy-pedagógia kapcsolata a tanítóképzésben, VIII. Tantárgy – pedagógiai konferencia, Baja, 2009. nov. 19-20.
  • Felsőoktatás módszertana (Tanítók matematikai képzése), Matematikai és Informatika Didaktikai Konferencia (MIDK), Debrecen, 2010. jan. 21-23.
  • Kockadobás az elemi iskolától az egyetemig, „Tudomány az oktatásért – oktatás a tudományért” konferencia (az 50 éves nyitrai magyar pedagógusképzés tiszteletére) Nyitra, 2010. ápr. 29.
  • A matematika tanításának holisztikus megközelítése, „A matematikaoktatás jelene és jövője” konferencia, Békéscsaba, 2010. aug. 23-24. Elhangzott még:
    2010. szept. 1: Szegedi Akadémiai Bizottság székháza (a Közéleti Kávéház programjában),
    2010. szept. 10: JGYPK Díszterem, szemeszternyitó előadás,
    2010. szept. 20: előadás az elsőéves tanító szakosoknak.
    2010. okt. 26: Nyitra, ERASMUS – előadás.
  • A kézi számológép (kalkulátor) használata a matematika órán, „Korszerű módszertani kihívások” konferencia, Szabadka, 2010. szept. 23-25.
  • Egy tankönyvkészítés anatómiája, Apáczai–Napok, Győr 2010. okt. 14-15.
  • Számolás és számlálás szerepe a matematikában, Magyar Tudomány Ünnepe” Szeged, 2010, nov.15.
  • Feladatcsokor kalkulátorra, Varga Tamás Napok, Budapest, 2010. nov. 5-6.
  • Számolás és számlálás, Biofizika 40 könyvbemutató a Testnevelési Egyetemen, Budapest, 2011. február 23.
  • A tanító szakos hallgatók előkészítése a matematika műveltségi területre, Apáczai–Napok, Győr 2011. okt. 28.
  • Számszerűség és rendezettség a valós számoknál, a megszámlálható végtelenre és az 1 robbantottjára vonatkozóan, Betyárvilág Antológia 2011 könyvbemutató, Budapest, 2011 december 21.
  • Mit tanítsunk a tanárképzésben és az iskolákban? Betyárvilág Antológia 2011 könyvbemutató, Budapest, 2011 december 21.
  • Robbantott számok, Szegedi Akadémiai Bizottság székháza, 2014. március 22.
  • Körkép a magyarországi matematika tanításról alkotott véleményekről, SZTE JGYPK díszterme, 2014. március 28.
  • Kérdőjeleim a matematika magyarországi oktatásában, Pólya – Szegő – Fejér konferencia, Békéscsaba, 2015. augusztus 25-26.
  • Matematikai modell a fény útjára párhuzamos univerzumokban, Szabadegyetem – Szeged, 2015, őszi félév, 2015 november 4.
  • Leindler László tétele az ortogonális sorok abszolút Cesaro szummálhatóságáról, előzmények és utóhatás, Előadóölés Dr. Leindler László 80. születésnapja alkalmából, Szeged, 2015. november 27.
  • 100 matematikai feladat kettős látásmódban, Rátz László Vándorgyűlés, Baja, 2016. július 7.
  • A szakoktatás és a szakmódszertan viszonya matematikából, Tudós tanárok – Tanár tudósok konferencia, Budapest, 2016. október 8.
  • Mivel kelthetjük fel a nem matematikus beállítottságú tanítványaink matematika iránti érdeklődését? EPSZTI Regionális matematika tanári szakmai nap, Szeged, 2017. szeptember 23.
  • A számfogalom fejlődése a nyelvi identitástól a globális fogalomig, Szakmai konferencia Varga Tamás emlékére, Hódmezővásárhely, 2017. december 15.
  • Identitásnyomok a számfogalom kialakulásában, AGORA, Szeged, 2017. március 8. (A 2008. novemberében elhangzott előadás kibővített változata.)
  • A kézi számológép alkotó használata. 58. Rátz László Vándorgyűlés, Győr, 2018. július 4.
  • Kézi számológép alkotó használata, EPSZTI Regionális matematika tanári szakmai nap, Szeged, 2018. szeptember 24.
  • Dugonics András matematikai munkássága, elhangzott Dugonics Társaság emlékülésén, Szeged, 2018. szeptember 25.
  • Identitásnyomok a számfogalom alakulásában, Széchenyi István Gimnázium, Sopron, 2018. november 7.
  • Matematika feladatok kettős látásmódban, EPSZTI Regionális matematika tanári szakmai nap, Sopron, 2018. november 8.
  • A számfogalom fejlesztése kalkulátorral (Intervallumszűkítés és hibaelemzés) Varga Tamás Napok (Műhelymunka), Budapest, 2018. november 10.
  • A magyar matematikai nyelv megteremtése, SZTE Szabadegyetem, Szeged, 2019. március 20.
  • A piramisok robbantásáról, a robbantott és zsugorított számok elmélete alapján, képletek nélkül, 11 képben, Szegedi Akadémiai Bizottság Tudósklubja, Szeged, 2019. november 28.
  • A paradigmaváltás szükségessége a matematika tanárok és tanítók matematika képzésében, VIII. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, Párkány (Sturovo) 2020. január 8.
  • Az extra geometria: Térelemek és alakzatok, SZTE Szabadegyetem – XXVI szemeszter (őszi félév), Szeged, 2020. szeptember 30.
  • A művészetek és a tudomány találkozása az ókorban és a folytatás…, SZTE-JGYPK „Gondolatok a könyvtárban” sorozat, Szeged, 2020. október 12.
  • Matematikusnők, „Nő a társadalomban” – konferencia a Magyar Tudomány Hete sorozatban, MTA SZAB Neveléstudományi – Pszichológiai Szakbizottság, Szeged, 2020. november 27.

Frissítve:   január 18, 2022