SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGUSKÉPZŐ KAR
ALKALMAZOTT PEDAGÓGIAI INTÉZET - SZOCIÁLPEDAGÓGUS-KÉPZŐ TANSZÉK

home

dr. Dombi Edina
Beosztás, tud. fokozat:  egyetemi adjunktus  
Levelezési cím:  6725 Szeged, Hattyas sor 10.
Oktatói szoba:  411
Hivatali telefon:  (62) 54-6159
E-mail:  dombi.edina@szte.hu
Fogadóóra:  
Magyar Tudományos Művek Tára:  link


Rövid életrajz

 

2009-ben amerikanisztika-kommunikáció szakon végzett az SZTE Bölcsészettudományi Karán, 2011-ben pszichológia alapszakon, majd 2013-ban pszichológia mesterszakon szerzett diplomát. Doktori fokozatot 2018-ban szerzett az SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola, az oktatás és nevelés pszichológiai és kognitív idegtudományi kérdései alprogramban. PhD disszertációjának kutatási témája Philip Zimbardo időperspektíva elméletének vizsgálata (szociál-, személyiség- és pedagógiai pszichológiai vonatkozásai). 2011 óta oktatója a karnak, 2014 óta az Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Tanszéken tanársegéd munkakörben dolgozik. Általános lélektani, szociál- és fejlődéspszichológiai, valamint pedagógiai pszichológia előadásokat, gyakorlatokat tart, önismereti, személyiségfejlesztő és konfliktuskezelő tréningeket vezet. 2017 óta pszichológusként az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika munkatársa, valamint 2018. januártól a Korábban Érkeztem Alapítvány pszichológus munkatársa.

Bővebb életrajz

 

Szakmai életrajz és publikációs jegyzék

 

Tanulmányok:

  • 2017 – : Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Alkalmazott egészségpszichológiai szakpszichológus szakképzés
  • 2013 – 2016: Phd hallgató Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar,
    Neveléstudományi Doktori Iskola, Az oktatás és nevelés pszichológiai és kognitív
    idegtudományi kérdései c. alprogramban
  • 2014 – 2016: Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Közoktatási
    vezető és pedagógus-szakvizsga szakirányú továbbképzés
  • 2011 – 2013: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Pszichológia MA szak
  • 2008 – 2011: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Pszichológia BA szak
  • 2003 – 2008: Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar, Amerikanisztika –
    kommunikáció szak (osztatlan képzés)

 

Munkahelyek, beosztások:

  • 2017-től SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ, Szülészeti és Nőgyógyászati Klinika; Pszichológus
  • 2014 – Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Tanító- és Óvóképző Intézet Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia
    Tanszék Tanársegéd, Erasmus koordinátor, Intézeti Tanács tag
  • 2011 – 2014 Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központ
    Tanársegéd
  • 2013 február-május Móra Ferenc ÁMK, Egységes Pedagógiai Szakszolgálat Nevelési Tanácsadó, Mórahalom
    Gyakorlat
  • 2012 nyár Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Gyermek- és Ifjúságpszichiátriai Osztály
    Gyakorlat
  • 2010 nyár Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Kar, Pszichiátriai Klinika Rehabilitációs Osztálya
    Nyári gyakorlat
  • 2008 – 2011 Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központ
    Óraadó tanár
  • 2004 – 2007 Szegedi Tudományegyetem Egyetemi Hallgatói Önkormányzat
    Adminisztrátor

 

Ösztöndíjak, elismerések:

  • 2017: Emberi Erőforrások Minisztériuma „Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj”
  • 2016 Emberi Erőforrások Minisztériuma „Nemzet Fiatal Tehetségeiért Ösztöndíj”
  • 2016 SZTE Tehetségpont Kiválósági Lista, Doktorandusz kategória, ezüst fokozatú kitüntetés
  • 2015 SZTE TÁMOP-4.2.1.D-15/1/KONV-2015-0002 sz. projekt keretében meghirdetett JÖVŐKUTATÁS 2015 Tudományos ösztöndíj
  • 2015 SZTE Neveléstudományi Doktori Iskola publikációs pályázat I. helyezés
  • 2015 SZTE Tehetségpont Kiválósági Lista, Doktorandusz kategória, ezüst fokozatú kitüntetés
  • 2014 SZTE Tehetségpont Kiválósági Lista, Doktorandusz kategória, bronz fokozatú kitüntetés
  • 2013 Arany Sirály Díj, SZTE BTK Pszichológiai Intézet Kiváló Hallgatói Program
  • 2013 SZTE TALENT Ösztöndíj, bronz fokozatú tagság
  • 2013 Sófi Ösztöndíj; Kiemelt Kuratóriumi Díj
  • 2012 – 2013 Köztársasági Ösztöndíj
  • 2010 – 2011 Sófi Ösztöndíj; Kiemelt Kuratóriumi Dicséret
  • 2007-2008 Szegedi Tudományegyetemért Alapítvány kuratóriuma és Szeged MJV Önkormányzata – Tehetséggondozó Ösztöndíj
  • 2007-2008 Szeged MJV Önkormányzata – Városi Ösztöndíj
  • 2005- 2007 Hálózat a Szabad Információért Alapítvány – Tudományos Kutatási Ösztöndíj
  • 2003 – 2007 Szeged MJV Önkormányzata – Bursa Hungarica Ösztöndíj
  • 2006 Az árvízi védekezésben nyújtott segítségért rektori elismerés.

 

Szakmai tudományos társasági tagságok:

  • Magyar Pszichológiai Társaság tag
  • Magyar Pszichoszomatikus Szülészeti- és Nőgyógyászati Társaság elnökségi tag
  • Doktoranduszok Országos Szövetségének Neveléstudományi és Pszichológiai Osztályának alelnök
  • MTA SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság tag
  • SZTE Szociális Kompetencia Kutatócsoport tag ELTE PPK Társas intervenciók munkacsoport (Social Interventions Lab) tag
  • Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület tagja

 

Nyelvismeret:

Angol felsőfok (C2), spanyol középfok (B2)

 

Számítógépes ismeretek:

  • Gépírás
  • 2002 számítógép-kezelő (-használó) szakképesítés (OKJ 33 4641 01)
  • 2003 Európai Számítógép-használói Jogosítvány (HU-TM 001000021498)

 

Konferencia részvétel:

  • 2016 XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia, Szeged
  • 2016 3rd International Conference on Time Perspective, Koppenhága, Dánia
  • 2016 Magyar Pszichológiai Társaság XXV. Országos Tudományos Nagygyűlése, Budapest
  • 2015 XV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest
  • 2015 Magyar Tudomány Ünnepe esemény. MTA SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság előadóülése, Szeged
  • 2015 VI. Nemzetközi Relaxációs és Szimbólumterápiás Kongresszus, Budapest
  • 2015 International Institute for Restorative Practices – Az álomtól a megvalósulásig, egy új társadalomtudomány születése – nemzetközi konferencia, Budapest
  • 2015 17th International Academic Conference. International Institute of Social and Economic Sciences, Vienna, Austria
  • 2015 Magyar Pszichológiai Társaság XXIV. Országos Tudományos Nagygyűlése, Eger
  • 2015 Conference on Eduactional Assessment, Szeged
  • 2015 Doktoranduszok Országos Szövetségének Tavaszi Szél Konferenciája, Eger – Pszichológia alszekcióban I. helyezés
  • 2014 Magyar Tudomány Ünnepe esemény. MTA SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság előadóülése, Szeged
  • 2014 XIV. Országos Neveléstudományi Konferencia, Debrecen
  • 2014 22nd International Congress, IACCP (International Association for Cross-Cultural Psychology), Reims, France
  • 2014 IACEP European Regional Conference /Cognitive and executive functioning: concepts, measurement and educational implications/, Budapest
  • 2014 Magyar Pszichológiai Társaság XXIII. Országos Tudományos Nagygyűlése, Marosvásárhely, Románia
  • 2014 12th Conference on Educational Assessment, CEA 2014, Szeged
  • 2014 Doktoranduszok Országos Szövetsége, Tavaszi Szél Konferencia, Debrecen
  • 2013 International Conference on Vocational and Adult Education, Szeged
  • 2013 ESCOP 2013, Nemzetközi Konferencia
  • 2013 Magyar Pszichológiai Társaság Tudományos Nagygyűlése
  • 2013 XXXI. OTDK, Eger; Különdíj
  • 2012 Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológiai Intézet által meghirdetett TDK, I. helyezés
  • 2011 XXX. Jubileumi OTDK, Kecskemét
  • 2010 Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Pszichológiai Intézet által meghirdetett TDK
  • 2010 Tehetséggondozás a pszichológiában c. konferencia, Szombathely

 

Módszerspecifikus továbbképzések:

  • Napfogyatkozás Egyesület: Támasznyújtás pre- és perinatális gyász esetén (ENKK által egészségügyi dolgozók számára akkreditált képzés)
  • Resztoratív technikák alapképzés, majd facilitátori képzés (International Institute for Restorative Practices)
  • Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület: Autogén tréning módszerspecifikus alapképzés; Gyermek-, serdülőkor és gyermekvárás relaxációja; Szimbólumterápia módszerspecifikus alapképzés
  • 2016 Semmelweis Egyetem „A mesterséges megtermékenyítéstől a szülés utáni depresszióig. A szülészet pszichológiai-pszichiátriai problémái és terápiás eszköztára.” című akkreditált továbbképzés
  • 2015 Resztoratív konferenciák – facilitátori képzés. International Institute for Restorative Practices képzése.
  • 2015 Dr. Philip Zimbardo és a Heroic Imagination Project által fejlesztett Hősök Tere kurzus keretében The Bystander Effect és The Growth Mindset tréningek.
  • 2015 Bevezetés a resztoratív gyakorlatokba. International Institute for Restorative Practices
  • 2014 Semmelweis Egyetem „Óvodás és kisiskolás korú gyermekek kortárs közösségben tapasztalható magatartásproblémáinak hatékony megoldási stratégiái” című akkreditált továbbképzés
  • 2013 Gyermek-, serdülőkor és gyermekvárás relaxációja
  • 2011 – 2016 Szimbólumterápia pszichoterápiás módszer
  • 2009 – 2011 Autogén tréning módszerspecifikus alapképzés Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület

 

 

További szakmai tevékenység

Korábban érkeztem Dél-alföldi Regionális Koraszülött Intenzív Osztályért Alapítvány pszichológus szakértőjeként koraszülött családok pszichés támogatása.

Civil szervezetekkel együttműködve személyiségfejlesztő, önismereti, konfliktuskezelési tréningek vezetése.

Autogén tréning és stresszkezelő relaxációs technikák átadása egyéni és csoportos formában.

Várandós és gyermek relaxáció vezetése.

Fordítási feladatok (tananyagfejlesztés) és nemzetközi hálózatfejlesztés alprogram (TÁMOP) projektben szakfordítási feladatok ellátása.

A XXXIII. Országos Tudományos Diákköri Konferencia Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekció, Pedagógia Tagozat szervezőbizottsági tagja.

2016. szeptembertől a Doktoranduszok Országos Szövetségének Pszichológiai és Neveléstudományi Osztályának alelnöke.

2015 októbertől Dr. Philip Zimbardo és a Heroic Imagination Project által alapított magyarországi Hősök Tere Kezdeményezés önkéntes trénere.

2015 ősz: SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ, Felsőoktatási szolgáltatások fejlesztése /2a, Hallgatói lemorzsolódás kezelése c. alprojektben tréneri feladatok.

2015-ös tanév során a SZTE TÁMOP-4.1.2.E-15/1/KONV-2015-0002 számú Hazai és nemzetközi hálózatfejlesztés alprogram projektben szakmai koordinátori feladatokat láttam el: az alprogramhoz tartozó angol nyelvi tartalmak adaptálását és szakfordítását végeztem angol és magyar nyelvekre.

2014-2015-ös tanév során a Qualitas Kft. TÁMOP 4.1.2.B. Mentor(h)áló 2.0 programjának keretein belül hallgatók egyéni fejlesztéseinek folyamatában vettem részt, továbbá a programhoz kapcsolódó szakmai műhelyek, fókuszcsoportos megbeszélések és tanulmányok, beszámolók megírását végeztem el.

2014-2015-ben IPSZILON Kiadó és Pedagógiai Szolgáltató Kft. megbízásából Szarvason, Szegeden és Békéscsabán gyakorlati képzéseket tartottam, szakoktatói feladatokat végző szakemberek módszertani felkészítése projekt részeként – pszichológia, konfliktuskezelés, kommunikáció témakörökben.

2015 tavasz-ősz: Az International Institute for Restorative Practices képzésein vettem részt – Bevezetés a resztoratív gyakorlatokba alapképzés, majd Resztoratív konferenciák facilitátori képzés.

2014-től Szeged-Gyálarét Baba-mama klub önkéntes szakértőjeként a klub vezetőjének felkérésére beszélgetéseket, tájékoztatókat tartok a felmerülő neveléspszichológia kérdésekben.

2014-2015-ös tanévtől Erasmus ösztöndíj program tanszéki koordinátora az SZTE JGYPK Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Tanszéken.

2014-2015-ös tanévtől a Tanító- és Óvóképző Intézet Intézeti Tanács tagja.

2015-ben a XXXII. Országos Tudományos Diákköri Tanács (OTDK) Pedagógiai, Pszichológiai, Andragógiai és Könyvtártudományi Szekcióban bírálói felkérés.

2014-től az SZTE JGYPK Szakképzési, Továbbképzési és Távoktatási Központtal együttműködve Stresszkezelő, lelki egészség megőrzésére irányuló autogén tréning képzést vezetek felnőttképzési program résztvevői számára.

Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesületnél Autogén tréning módszerspecifikus képzést végeztem 2011-ben. Várandós és gyerekrelaxáció továbbképzést végeztem 2013-ban. 2011-2016 között Szimbólumterápiás módszerspecifikus képzést is végeztem. Azóta dolgozom egyénileg és csoportban imaginatív és relaxációs technikák alkalmazásával.

Semmelweis Egyetem „Óvodás és kisiskolás korú gyermekek kortárs közösségben tapasztalható magatartásproblémáinak hatékony megoldási stratégiái” című akkreditált továbbképzésének elvégzése 2014 őszén.

Mind Center Kft. által szervezett 16 órás tréningek 2014-ben: szakmai személyiségfejlesztés, Vezetői hatékonyság, Humánerőforrás menedzsment, Motiváció fejlesztés, Kommunikációs készségfejlesztés, Üzleti protokoll és tárgyalástechnika témaköreiben.

2013-2014 pályázati projektek keretében civil szervezetekkel együttműködve személyiségfejlesztő, önismereti, konfliktuskezelési tréningek vezetése.

2014. szeptember óta felsőfokú továbbképzések (pl. mentorpedagógus) megtartásában való közreműködés az SZTE-n. Kurzusok: Szakmai önismeret, Önismeret és konfliktuskezelés, Szakmaspecifikus mentori kompetenciák.

 

PUBLIKÁCIÓK, KONFERENCIA RÉSZVÉTEL MTMT linkje:

        https://vm.mtmt.hu/www/index.php?AuthorID=10039813

 

OKTATÁSI TEVÉKENYSÉG :

ELŐADÁSOK:

  • Bevezetés a pszichológiába
  • Személyiséglélektan
  • Fejlődés és pedagógiai pszichológia
  • Kutatásmódszertan
  • Pedagógiai szociálpszichológia
  • Resztoratív szemlélet kialakítása a gyermekvédelemben
  • Fejlődéslélektan
  • Psychology of time, time perspective and personality

GYAKORLATOK:

  • Bevezetés a pszichológiába szeminárium
  • Fejlődés és pedagógiai pszichológia I.
  • Fejlődés és pedagógiai pszichológia II.
  • Segítő kapcsolat kommunikációja tréning
  • Szakmai önismeret
  • Személyiségfejlesztő, önismereti és konfliktuskezelő tréning
  • A szakmaspecifikus mentori tanácsadás módszerei
  • Pedagógiai pszichológia
  • Pedagógiai szociálpszichológia
  • Resztoratív szemlélet kialakítása a gyermekvédelemben
  • Konfliktuskezelési stratégiák

 

Frissítve:   január 12, 2021