Atipikus tanulás, élethosszig tartó tanulás, egész életen át tartó tanulás, új tanulási módszerek, új oktatási módszerek, szokatlan tanulási formák
- Az atipikus tanulásról Oktatástechnológia és eTanulás (blog)
- Az élethosszig tartó tanulás – Lifelong learning Központi Statisztikai Hivatal, 2004. (kétnyelvű, angol és magyar)
- Az otthon tanulásról
- Egész életen át tartó tanulás program Tempus Közalapítvány
- European Women Interactive Learning Lifelong Learning Magyarország Alapítvány
- Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás / e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására Szerzők: Nemes György, Csilléry Miklós
- Lifelong Learning Program-ról Pannon Egyetem, Erasmus Online
- Oktatáskutató és fejlesztő intézet – Az otthontanulás a múlt, a jelen – és a jövő? OFI
Atypical learning, atypical studies, lifelong learning, non-typical learning
- Ambiguity Intolerance In the Adult Learner in Atypical Learning Environments By Dan Clark, Valley City State University
- Atypical Learning Ace
- Column: Atypical study tips UWIRE College Press Releases & Wire Service
- Learning Disabilities Atypical Homeschool
- Learning Disorders Butterfly Effects, Inc.
- Learning, Instruction, and Learning Problems Radboud Universiteit Nijmegen
- LifeLong Learning Principia
- Lifelong Learning The University of Vermont
- The Atypical Learning Conference Advocacy & Consulting for Education, Inc.
- The Lifelong Learning Programme: education and training opportunities for all European Commission
Aktív állampolgár, aktív állampolgárság
- Aktív állampolgárság – európai Európai Ifjúsági Portál
- Aktív állampolgárság az iskolában és azon túl – A kutatási eredmények összefoglalása Kurt Lewin Alapítvány, 2012.
Active citizenship
- Active Citizen Organization
- Active Citizenship – College education in civics and government
- ‘Active Citizenship’: Public Engagement and the Humanities: the Victorian Model By Marcella Sutcliffe
- ACN Active Citizenship Network
- Engaging People in Active Citizenship pjb Associates
- Introduction to active citizenship Workers’ Educational Association
- Institute for Citizenship
- A digitális írástudás aktuális jellemzői, 2012 BellResearch
- IT-Business Publishing Kft.
- Tartalomfejlesztés Startlap gyűjtemény
Digital Literacy
Recognition of Previous Learning, Recognition of Prior Learning, RPL
- Cross-Canada Study of Prior Learning Assessment and Recognition Bibliography
- New Approaches to Lifelong Learning) Canadian Association for Prior Learning Assessment
- Meaningful Learning, Credentials, and Work for Every Adult Council for Adult & Experiential Learning
Egyéni tanulás, önirányított tanulás, öntanulás
- A debreceni egyéni angoloktatás lehetőségének bemutatása Tudás Nyelviskola
- A felnőttkori tanulás új stratégiái és módszerei Mócz Dóra, Kodolányi János Főiskola, Székesfehérvár
- A munkahelyen való tanulás módszerei Szerző: Maria Joao Filgueiras-Rauch, BFZ – Bildungsforschung, Nürnberg
- Az egyéni tanulás motiválása az élethosszig tartó tanulásra Kőpataki Mária, OFI
- Az önirányító tanulás kiemelkedô kutatói a xx. század második felében Szerző: Pordány Sarolta
- e-Tanfolyamok – egyéni tanulás. Az egyéni tanulás számítógéppel segített lehetőségeinek tárgyalása
- Felnőttképzés – művelődés Szerző: Koros Eszter (blog)
- Mankó a nyelvtanuláshoz Diplomán túl
- Önszabályozó tanulás – Nemzetközi kutatási irányzatok és tendenciák Molnár Éva
- Szorgalmi időszak tanulási módjairól, az egyéni tanulásról Szerző: Dr. Martinkó József
Individual learning, self-study, self-directed learning
- How to Be Self Learning wikiHow
- Individual Learning Strategies
- Individual Learning Plans Innovative Education Management, Inc.
- Individual Learning Strategies Innovative Education Management, Inc.
- Individual Learning Prezi
- Individual Learning Wikispaces
- Individual learning styles InstructorWEB
- Myers-Briggs & Individual Learning Styles eHow
- Next Steps – Individual Learning Plans Baby’s Days
- Self Directed Learning
- Szakmai portfoliók és sedcardok Startlap, linkgyűjtemény
- ÁDÁM Szilvia, CSERHÁTI Zoltán, BALOG Piroska, KOPP Mária (2010): Nemi különbségek a stressz szintjében és a pszichoszociális jóllét mutatóiban Mentálhigiéné és pszichoszomatika, 11 (4): 277-296.
- BAGDY Emőke (2010): Hogyan lehetnénk boldogabbak? Budapest: Kulcslyuk Kiadó Kft.
- BAGDY Emőke, PAP János (2011): Ma még nem nevettem. Budapest: Kulcslyuk Kiadó Kft.
- Balogh Béla, Szondy Máté, Paulinyi Tamás, Popper Péter (2009): A boldogság nyomában – Utak és tévutak. Mesterkurzus. Budapest: Jaffa Kiadó.
- BÉRDI Márk, KÖTELES Ferenc (2010): Az optimizmus mérése: az Életszemlélet Teszt átdolgozott változatának (LOT-R) pszichometriai jellemzői hazai mintán Magyar Pszichológiai Szemle, 65 (2): 273-294.
- BODONI Ágnes, KÁDÁR Annamária (2010): A flow élmény megélése, mint a pedagógiai siker alapfeltétele Erdélyi pszichológiai szemle, 11 (1): 75-100.
- CARR, Alan (2011): Positive psichology: the science of happiness and human strengths New York: Routledge
- CSÁKÓ Rita (2003): A stressz és a stresszel való megküzdés Debreceni szemle, 10 (3): 337.
- CSÍKSZENTMIHÁLYI Mihály (2009): Az öröm művészete: flow a mindennapokban Budapest: Nyitott Könyvműhely
- CSÍKSZENTMIHÁLYI Mihály (2010): Az áramlat: a tökéletes élmény pszichológiája Budapest: Akadémiai Kiadó
- CSÍKSZENTMIHÁLYI Mihály (szerk.) (2011): Élni Jó: tanulmányok a pozitív pszichológiáról Budapest: Akadémiai Kiadó
- DAHLKE, Ruediger (2011): A lélek nyelve: a betegség Budapest: M-Érték Kiadó
- DONALDSON, Stewart I., CSÍKSZENTMIHÁLYI Mihály, NAKAMURA, Jeanne (2011): Applied positive psychology New York: Psychology Press
- ENGLER Ágnes (2010): A felnőttkori tanulás közösségi hozadéka In: JUHÁSZ Erika, SZABÓ Irma (szerk.): Nemzetnevelés-felnőttnevelés-közművelődés Debrecen: Csokonai Kiadó, 170-175.
- FARKAS Éva (2010): A szabadművelődéstől a formális tanulásig In: JUHÁSZ Erika, SZABÓ Irma (szerk.): Nemzetnevelés-felnőttnevelés-közművelődés Debrecen: Csokonai Kiadó-Debreceni Egyetem-KultúrÁsz Közhasznú Egyesület, 64-70.
- FARKAS József (2012): Mentálhigiéné Érted vagyok, 23 (3): 2-4.
- FARKAS Péter (2013): A mentálhigiéné jelentősége a humánerőforrás tervezésében Humánpolitikai szemle, 1-2: 73-83.
- FEHER Zsuzsa (2010): A tibetan healing culture in hungary: Prananadi Ph.D Thesis. Central European University
- FORRAY Katalin, JUHÁSZ Erika (szerk.) (2009): Nonformális – informális – autonóm tanulás Debrecen: Debreceni Egyetem
- FREDRICKSON, Barbara (2011): Positivity Oxford: Oneworld Publications
- GRÜN, Anselm (2010): Lelkünk erőforrásai Budapest: Jel Kiadó
- HILL, Napoleon; STONE, Clement (1993): A siker titka: pozitív lelki beállítottság Budapest: Bagolyvár Kiadó
- HUNYADY György (2009 a): A társadalmi közérzet pszichológiája: problématörténet és aktualitás Magyar Pszichológiai Szemle, 64 (2): 289-312.
- HUNYADY György (2009 b): A közgondolkodás és a közérzet társadalomlélektana Magyar Pszichológiai Szemle, 64 (3): 497-512.
- JAKAB Ernő, LÁZÁR Imre (2007): Munkahelyi pszichoszomatika: 1995-ben és 2002-ben mért munkahelyi stresszkárok a magyar munkavállalók körében két országos reprezentatív felmérés tükrében Magyar pszichológiai szemle, 62 (3): 313-343.
- KENGYEL Ákos (2010): Emberi erőforrások és versenyképesség Az egész életen át tartó tanulás az Európai Unió oktatáspolitikájában
- KÉZDY Anikó és munkatársai (2010): A vallásos attitűdök, a megküzdési módok és a lelki egészség összefüggései serdülő- és fiatal felnőttkorban Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 11 (1): 1-16.
- KISPÁLNÉ HORVÁTH Mária (2013): A felnőttkori formális és nem formális tanulás funkciói napjainkban Acta Scientiarum Socialium, 15 (37)
- KOPP Mária (2003): A mentális és magatartási betegségek és zavarok gyakorisága és az általuk okozott társadalmi teher In: ÁDÁNY R. (szerk.) A magyar lakosság egészségi állapota az ezredfordulón Budapest: Medicina Kiadó, 191-206.
- KOPP Mária, SZÉKELY A., SKRABSKI Á. (2006): Vallásosság és életminőség az átalakuló társadalomban. In: KOPP M., KOVÁCS M. E.: A magyar népesség életminősége az ezredfordulón Budapest: Semmelweis Kiadó, 156-166.
- KOPP Mária és munkatársai (2008): Az életminőség demográfiai, társadalmi és regionális egyenlőtlenségeinek pszicho-szociális meghatározói a magyar népesség körében és a beavatkozás lehetőségei OTKA Kutatási Jelentések
- KOPP Mária, SKRABSKI Á. (2008): Kik boldogok a mai magyar társadalomban? In: KOPP M. (szerk.) Esélyerősítés és életminőség a mai magyar társadalomban Budapest: Semmelweis Kiadó, 73-79.
- KOPP Mária, MARTOS Tamás (2011): A társadalmi összjóllét jelentősége és vizsgálatának lehetőségei a mai magyar társadalomban Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 12 (3): 241-259.
- KOPP Mária (szerk.) (2008): Magyar lelkiállapot Budapest: Semmelweis Kiadó
- KŐHEGYI Zita, FREYLER Anett, KÖTELES Ferenc (2012): Modernkori egészségféltés Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 13 (1): 37-55.
- KURUCZ Katalin, TURÓS Éva (szerk.) (2006): Jó példák a nem-formális és informális tanulás területéről Budapest: Tempus Közalapítvány Socrates Nemz. Iroda
- MAGYARÓDI Tímea, NAGY Henriett, SOLTÉSZ Péter, MÓZES Tamás, OLÁH Attila (2013): Egy újonnan kidolgozott Flow Állapot Kérdőív kimunkálásának és pszichometriai jellemzőinek bemutatása Pszichológia, 33 (1): 15-36.
- MAGYARÓDI Tímea (2012): Pozitív pszichológiai témák megjelenése a magyar szakfolyóiratokban és könyvekben (2000-2011) Magyar Pszichológiai Szemle, 67 (1): 183-191.
- MINDA Karina (2013): The Practice of Meditation: A Path to Maximize the Quality of Life Journal of Transpersonal Research, 5 (1): 20-35.
- MOLNÁR Ildikó (2007): A tartós stressz szerepe a betegségek kialakulásában Debreceni szemle, 15 (4): 574-575.
- MONIKA Zsuzsanna (2011): A Tibetan healing culture in hungary: Prananadi PhD Thesis. Central European University.
- MÓZES Tamás, MAGYARÓDI Tímea, SOLTÉSZ Péter, NAGY Henriett, OLÁH Attila (2012): A Flow-élmény operacionalizálásának útjai Magyar pszichológiai szemle, 67 (1): 57-76.
- NAGY Beáta Magda (2009): A spiritualitás szerepe a krónikus betegségekkel való megküzdésben Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 10 (1): 21-46.
- NIVEN, David (2005): Egyszerű titkok a boldogsághoz Budapest: Édesvíz Kiadó
- NOSZKAY Erzsébet, KOLLÁR Péter (2011): A munkahelyi stressz kezelésének egyes kérdései Kommunikáció, média, gazdaság, 9 (2): 18-27.
- OLÁH Attila (2004): Mi a pozitívuma a pozitív pszichológiának? Iskolakultúra, 14 (11): 39-47.
- OLÁH Attila (2005): Érzelmek, megküzdés és optimális élmény – Belső világunk megismerésének módszerei. Budapest: Trefort Kiadó
- OLÁH Attila, KAPITÁNY-FÖVÉNY Máté (2012): A pozitív pszichológia tíz éve Magyar pszichológiai szemle, 67 (1): 19-45.
- OLÁH Attila (szerk.) (2012): A pozitív pszichológia világa Budapest: Akadémiai Kiadó
- OSHO (2007): Érzelmi jóllét Budapest: Édesvíz Kiadó
- PAUWLIK Zsuzsa, MARGITICS Ferenc (2007): Személyes törekvések és szubjektív jóllét pedagógusjelölteknél Pedagógiai műhely, 32 (4): 25-33.
- PEALE, Norman Vincent (1994): A pozitív gondolkodás hatalma Tulsa, Okla: Pressure Vessel Handbook Publ.
- PIKÓ Bettina (2002): A depresszió társadalom-lélektana: kórtünet vagy kortünet? Valóság, 45: 53-62.
- PIKÓ Bettina (2004): A pozitív pszichológia missziója a modern társadalomban Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 5 (4): 289-299.
- PIKÓ Bettina (2005 a): Lelki egészség a modern társadalomban Budapest: Akadémiai Kiadó
- PIKÓ Bettina (2005 b): A szubjektív jóllét egészségpszichológiai vizsgálata fiatalok körében: az élettel való elégedettség és az egészség összefüggése Alkalmazott Pszichológia, 7 (4): 87-99.
- PIKÓ Bettina, KOVÁCS Eszter; KRISTON Pálma (2011): Spiritualitás-vallás-egészség. Fiatalok mentális egészsége a spirituális jóllét mutatóinak tükrében Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 12 (3): 261-276.
- PIKÓ Bettina, KOVÁCS Eszter, KRISTON Pálma (2012): Spiritualitás, vallásosság és az alkoholfogyasztás összefüggései középiskolások körében Magyar Pszichológiai Szemle, 67 (4): 695-712.
- PLÉH Csaba (2004): A pozitív pszichológiai hagyományok Európában Iskolakultúra, 14 (5): 57-61.
- PÓSA Ferenc (2011): A betegség, mint pótcselekvés Budapest: POSA Kiadó
- PUSKÁS-VAJDA Zsuzsa (2008): Önkéntes társulások, mint az esélyerősítés színterei. A helyi társadalom erőforrásai In: KOPP Mária (szerk.): Magyar lelkiállapot 2008. Esélyerősítés és életminőség a mai magyar társadalomban Budapest: Semmelweis Kiadó, 146-152.
- PUSKÁS-VAJDA Zsuzsa, SUSÁNSZKY Éva, KOPP Mária (2009): Hazai önkéntes társulások tagságának szociodemográfiai és pszichés jellemzői, valamint a társulások dinamikájának elemzése egy országos reprezentatív felmérés alapján Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 10 (2): 119-137.
- RÓZSA Sándor, KŐ Natasa, CSOBOTH Csilla (2005): Stressz és megküzdés Mentálhigiéné és pszichoszomatika, 6 (4): 275-294.
- SCHÄFER, Thomas (2012): Ami a lelket megbetegíti, és ami meggyógyítja Budapest: Bioenergetic Kiadó Kft.
- SELIGMAN, Martin E. P. (2008): Autentikus életöröm – A teljes élet titka Budapest: Laurus Kiadó
- SELIGMAN, Martin E. P. (2011 a): Flourist – Élj boldogan!: a boldogság és a jól-lét radikálisan új értelmezése Budapest: Akadémiai Kiadó
- SELIGMAN, Martin E. P. (2011 b): Amin változtathatsz… és amin nem Budapest: Akadémiai Kiadó
- SHELDON, Kennon M., KASHDAN, Todd B., STEGGER, Michael F. (2011): Designing positive psychology Oxford: Oxford University Press
- SHELDRAKE, Philip (2008): A spiritualitás rövid története Budapest: Kálvin Kiadó
- SNYDER, C.R., LOPEZ, Shane J. (2005): Handbook of positive psychology Oxford: Oxford University Press
- SOLTÉSZ Péter, MAGYARÓDI Tímea, MÓZES Tamás, NAGY Henriett, OLÁH Attila (2012): A Flow-élmények elektrofiziológiája Magyar pszichológiai szemle, 67 (1): 77-103.
- SZABÓ Gábor, SZÁNTÓ Zsuzsa, BALOG Piroska, KOPP Mária (2010): Az életesemények, a stressz és a megküzdés nemi különbségei Mentálhigiéné és pszichoszomatika,11 (4): 349-369.
- SZENDI Gábor (2013): Párbajok nélkül: okok helyett megoldások Budapest: Jaffa Kiadó
- SZONDY Máté (2004): Optimizmus és immunfunkciók Mentálhigiéné és Pszichoszomatika, 5 (4): 301-320.
- SZONDY Máté (2006): Optimizmus és egészség Magyar Pszichológiai Szemle, 61 (4): 617-636.
- SZONDY Máté (2010): A boldogság tudománya Budapest: Jaffa Kiadó
- SZONDY Máté (2011): Optimizmus, életminőség és pozitív pszichoterápia Magyar Pszichológiai Szemle, 66 (1): 203-223.
- SZUMMER Csaba (2008): Jó közérzet a kultúrában Buksz: kritikai írások a társadalomtudományok köréből, 20 (4): 334-344.
- TÁBOR Istvánné (2011): Mentálhigiéné és a vallás Kultúra és közösség, 2 (4): 93-98.
- TEPPERVEIN, Kurt (2008): A pozitív pszichológia ereje Budapest: Mérték Kiadó
- THONDUP Tulku (2007): A tudat gyógyító ereje Budapest: Satori-Book Bt.
- TORMA Noémi (Stefan ENGESER (Ed.) (2013): Advances in Flow Research Magyar pszichológiai szemle, 68 (3): 600-605.
- TUSNÁDY Lászlóné (2004): A flow jelentősége a nevelésben Sárospataki pedagógiai füzetek, 23: 65-73.
- UTASI Ágnes (szerk.) (2006): A szubjektív életminőség forrásai: biztonság és kapcsolatok Budapest: MTA Politikai Tudományok Intézete
- VALLÓ Ágnes (2004): Hatékonyság és stresszkezelés Egészségügyi gazdasági szemle, 42 (6): 45-54.
- ZIGLAR, Zig (2008): Az vagy, amire gondolsz Budapest: Bagolyvár Kiadó
- Ajánlások az aktív és felelős állampolgárságra nevelés stratégiájához OKI 2009. március 30.
- Alattvaló vagy polgár? Az aktív állampolgárságra nevelés: hozzáadott érték a közoktatási rendszer reformjához Aktív állampolgárság Alapítvány. (2008)
- BAJUSZ Klára: A felnőttkori tanulás szakágazatai – A felnőttoktatás funkciórendszere és kompetenciái
- BERTA Judit: A szocializációs ágensek hatása a példaképválasztásra
- BESSENYEI István: Tanulás és tanítás az információs társadalomban
- BESSENYEI István – SZIBRIK Gabriella: Hálózatok, társas tudás, konnektivizmus
- Digitális bennszülöttek
- A digitális bennszülöttek képességprofilja
- A digitális nemzedéknek megfelelő tanulási környezetre van szüksége
- FALUS Katalin: Az emberismeret és etika tantárgy hazai helyzetéről a nemzetközi tapasztalatok tükrében
- FALUS Katalin – JAKAB György: Bevezetés az országos Közoktatási Intézetben fejlesztett tananyagokhoz
- FALUS Katalin – JAKAB György: Hogyan neveljünk demokráciára?
- GÁDOR Anna (szerk.) (2008): Tanári kézikönyv a szociális kompetenciák fejlesztéséhez 1-12. évfolyam. Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, Budapest
- GÁTI Annamária (2010): Az aktív állampolgárság Magyarországon nemzetközi összehasonlításban TÁRKI-TUDOK Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. 2010. január 20.
- GÉCZI János: Emberismeret az útvesztőben
- HENCZI Lajos (szerk.): Munkavállalói kompetenciák, szociális kompetenciák fejlesztési lehetőségeinek megismertetése Nemzeti Szakképzési Intézet, FKA-KT-50/2008.sz., Budapest (2009)
- HUNYA Márta: A vitakultúra és a magyar oktatás I.
- KAMARÁS István: Tanítható-e az erkölcs?
- KAPOSI József: Nemzeti alaptanterv – kerettantervek – helyi tantervek (2012-2013)
- KERESZTY Zsuzsa (szerk.): Tanári Kézikönyv a szociális kompetencia fejlesztéséhez 1-12. évfolyam.
- Kerettantervi segédletek a középfokú nevelés-oktatás tantárgyaihoz és tantervi moduljaihoz
- KINYÓ László – BARASSEVICH Tamás: A társadalomtudományi műveltség fejlődésének befolyásoló tényezői és a fejlesztés megalapozása kisiskoláskorban
- KISS Mária Rita: Az iskola, mint társadalmi orientációs intézmény
- KISS Mária Rita: O:DA vagyunk. Az Online Demokrácia Activity filozófiája
- KISS Mária Rita: Online Demokrácia Activity, a Barankovics Alapítvány edukatív online társasjátéka fiataloknak
- KNAUSZ Imre: Ember és társadalom In: Új pedagógiai szemle, 2002. (52. évf.) 12. sz.
- A Kormány 110/2012. (VI. 4.) Korm. rendelete a Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról
- Közösségi média az oktatásban – Facebook-esettanulmányok
- LADA László: Oktatási módszerek
- MURI Emese: Kompetenciafejlesztés a vitamódszer segítségével.
- NAGY Edina: Ember és társadalom, avagy interakciók a gyermek és a külvilág között In: Tanítás-tanulás szakmódszertani folyóirat – tanítók számára 2012. október
- Nemzeti alaptanterv
- NYÍRI Kristóf: Virtuális pedagógia – A 21. század tanulási környezete
- Oktatáspolitikai ajánlása a demokratikus állampolgárságra nevelés fejlesztésére az alap- és középfokú oktatás terén
- RADNÓTI Katalin: Milyen oktatási és értékelési módszereket alkalmaznak a pedagógusok a mai magyar iskolában?
- SIMON Gabriella: Kompetencialapú oktatás, kompetencialapú tanulási-tanítási programok.
- SZABÓ Ildikó: Eligazodás a társadalomban, a világban Politikai szocializáció- Jelenismereti vizsgálatok. 1-6.
- SZA BÓ Ildikó: Nemzeti tematika és politikai szocializáció
- SZABÓ Márta: Az új Nemzeti alaptanterv Ember és társadalom műveltségterülete
- SZEBENI Rita: A kompetencia alapú oktatás pedagógus személyiség háttere
- Társadalomismereti tantervfejlesztési segédanyag A Társadalomismereti Oktatás Nemzeti Tanácsának (NCSS) kiadványa
- VASS Vilmos: A kompetencia fogalmának értelmezése
- VILLÁNYI Györgyné: Állampolgári nevelés kisgyermekkorban
- ZARÁNDY Zoltán: Társadalomismeret-oktatás és demokráciára nevelés
- BÁRDONICSEKNÉ KOLOS Klára (2010): A társadalomismeret modul kipróbálása. In: Új pedagógiai szemle, (60. évf.) 6-7. sz. 166-172. p.
- BÁTHORY Zoltán (2000): Tanulók, iskolák-különbségek. A tanítás-tanulás célrendszere. OKKER Kiadó, Budapest, 330 p.
- CSAPÓ Benő (2004): A demokratikus gondolkodás kognitív aspektusai. In: Csapó Benő: Tudás és iskola. Műszaki Könyvkiadó, 244 p.
- CSAPÓ Benő (2000): Az oktatás és nevelés egysége a demokratikus gondolkodás fejlesztésében. In: Új Pedagógiai Szemle, (50.évf.) 2.sz. 24-34.p.
- GESZTES Olimpia – VIKOR Csaba (szerk.) (2003): Nagyító- Középiskolások Iskolán Kívüli Képzése. Nagyító Alapítvány, Szeged, 183 p.
- GINNIS, Paul (2007): Tanítási és tanulási receptkönyv. Alexandra Kiadó, 374 p.
- HALÁSZ Gábor (2005): Demokráciára és aktív állampolgárságra nevelés a 21. században. Új In: Pedagógiai Szemle, (55. évf.) 7-8.sz. 65-70. p.
- HAMMER Ferenc (1997): Társadalomismeret pedagógusoknak: segédanyag a NAT-ban foglalt követelmények teljesítéséhez, Országos Közoktatási Intézet, Budapest, OKI, 148 p.
- HORTOBÁGYI Katalin (1991): A projekt-módszer. In: Iskolakultúra (1.évf.) 5. sz. 66-67.p.
- KINYÓ László (2009): Nemzetközi és magyarországi állampolgáriműveltség-kutatások In: Magyar Pedagógia (109. évf.) 4. sz. 399-425.p.
- KÓSA Éva: A szocializáció elméleti kérdései. In Vajda Zsuzsanna – Kósa Éva (2005): Neveléslélektan. Osiris Kiadó, Budapest, 46-113.p.
- MIKLÓSI László (2009): A történelem és a társadalomismeret új tartalmai a demokráciára nevelés tükrében. In: Új pedagógiai szemle, (59. évf.) 8-9. sz. 119-122. p.
- NÁDASI Mária,M: Az oktatás szervezési módjai és munkaformái. In: Falus Iván (szerk.) (1998): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 368-385.p.
- NAHALKA István: Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.) (2003): Didaktika (Elméleti alapok a tanítás tanulásához). Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 165-189.p.
- OROSS Dániel: Társadalmi közérzet, politikához való viszony. In: Székely Levente (szerk.) (2013): Magyar Ifjúság 2012 tanulmánykötet. Kutatópont, Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó
- ROSS, Alistair (2001): A társadalomismeret oktatásának európai és nemzeti céljai. In: Magyar Pedagógia (101. évf.) 2. szám 239-259.p.
- SALLAI Éva – SZEKSZÁRDI Júlia (2003): Emberi kapcsolatok. Független Pedagógiai Intézet, Budapest, 140 p.
- SZABÓ Gábor (2013): Alattvaló vagy polgár? A demokratikus legitimitásról etikai nézőpontból. In: Politikatudományi Szemle XXII/3. 29-47. p.
- SZABÓ Ildikó – FALUS Katalin (2000): Politikai szocializáció közép-európai módra. In: Magyar Pedagógia (100. évf.) 4. szám 383-400.p.
- HORTOBÁGYI Katalin (1991): A projekt-módszer. In: Iskolakultúra (1.évf.) 5. sz. 66-67.p.
- KINYÓ László (2009): Nemzetközi és magyarországi állampolgáriműveltség-kutatások In: Magyar Pedagógia (109. évf.) 4. sz. 399-425.p.
- KÓSA Éva: A szocializáció elméleti kérdései. In Vajda Zsuzsanna – Kósa Éva (2005): Neveléslélektan. Osiris Kiadó, Budapest, 46-113.p.
- MIKLÓSI László (2009): A történelem és a társadalomismeret új tartalmai a demokráciára nevelés tükrében. In: Új pedagógiai szemle, (59. évf.) 8-9. sz. 119-122. p.
- NÁDASI Mária,M: Az oktatás szervezési módjai és munkaformái. In: Falus Iván (szerk.) (1998): Didaktika. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 368-385.p.
- NAHALKA István: Az oktatás tartalma. In: Falus Iván (szerk.) (2003): Didaktika (Elméleti alapok a tanítás tanulásához). Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 165-189.p.
- OROSS Dániel: Társadalmi közérzet, politikához való viszony. In: Székely Levente (szerk.) (2013): Magyar Ifjúság 2012 tanulmánykötet. Kutatópont, Magyar Közlöny Lap- és Könyvkiadó
- ROSS, Alistair (2001): A társadalomismeret oktatásának európai és nemzeti céljai. In: Magyar Pedagógia (101. évf.) 2. szám 239-259.p.
- SALLAI Éva – SZEKSZÁRDI Júlia (2003): Emberi kapcsolatok. Független Pedagógiai Intézet, Budapest, 140 p.
- SZABÓ Gábor (2013): Alattvaló vagy polgár? A demokratikus legitimitásról etikai nézőpontból. In: Politikatudományi Szemle XXII/3. 29-47. p.
- SZABÓ Ildikó – FALUS Katalin (2000): Politikai szocializáció közép-európai módra. In: Magyar Pedagógia (100. évf.) 4. szám 383-400.p.