- Az Európai Unió Közszolgálati Törvényszéke Angyal Zoltán, 2010
- Magyarország és az Európai Unió Duna-régiós Stratégiája Czukor József, 2010
- A géntechnológiai úton módosított növények megítélése az Európai Unió keleti határán : Approaches toward genetically modified plants at the Eastern border of European Union Darvas Béla – Székács András, 2010
- Az energiaellátás biztonsága az Európai Unió stratégiai dokumentumaiban Dobos Edina, 2010
- A jövedelemadóval kapcsolatos diszkriminatív nemzeti rendelkezések igazolhatósága az uniós jogban az Európai Unió Bírósága ítélkezési gyakorlatának tükrében (II. rész) Erdős Éva – Rácz Rita, 2010
- A gazdasági növekedés tényezői az Európai Unió országaiban Gyódi Kristóf, Walczak, E. ; Statisztikai szemle, 2013. (91. évf.) 2. sz. 215-218. p.
- Az Európai Unió térképi ábrázolása optimális vetületben Györffy János – Klinghammer István, 2010
- A Magyar Köztársaság Európai Unió mellett működő Állandó Képviselete a magyar EU-elnökség tükrében Györkös Péter, 2010
- Az Európai Unió felnőttoktatási és képzési prioritásai Harangi László, 2010
- A csatlakozás hatása a mezőgazdasági termékek ágazaton belüli kereskedelmére Magyarország és az Európai Unió között Jámbor Attila, 2010
- Cardiovascularis “rizikóriadó” – tennivalók itthon és Európában. Gondolatok az Európai Unió közelgő magyar elnökségének margójára Kiss Róbert Gábor, 2010
- Eperjesi Zoltán: A világgazdasági válság és az Európai Unió kilábalását és versenyképességének erősítését segítő “Európa 2020″ stratégia. Összefoglaló megállapítások, következtetések, javaslatok In: Szabolcs-Szatmár-Beregi szemle: társadalom, tudomány, művészet, 2013. (48. évf.) 1. sz. 48-64. p.
- Az Európai Unió tisztviselőinek és más alkalmazottainak nyugdíjbiztosítási átutalásáról és visszautalásáról, valamint egyes nyugdíjbiztosítási tárgyú és más kapcsolódó törvények módosításáról szóló 2012. évi CXII. törvény In: Adó-kódex, 2013. (22. évf.) 1-2. sz. 174-176. p.
- Az Európai Unió tisztviselőinek és más alkalmazottainak nyugdíjbiztosítási átutalásáról és visszautalásáról szóló törvény végrehajtásáról szóló 219/2012. (VIII.13.) kormányrendelet In: Adó-kódex, 2013. (22. évf.) 1-2. sz. 177-178. p. és Magyarázat az Európai Unió alkalmazottaira vonatkozó nyugdíjbiztosítási szabályozás 2013. évi változásaihoz In: Adó-kódex, 2013. (22. évf.) 1-2. sz. 173. p.
- Magyar Köztársaság Kormányának stratégiája az egész életen át tartó tanulásról Magyar Kormány, 2005.
- Társadalmi Megújulás Operatív Program 2007-2013 Magyar Kormány, 2007.
- Új Magyarország Fejlesztési Terv Magyarország Nemzeti Stratégiai Referenciakerete 2007-2013 Foglalkoztatás és növekedés Magyar Kormány, 2007.
- Magyarország Nemzeti Reform Programja a Széll Kálmán terv alapján Magyar Kormány, 2011.
- A következő lépés Széll Kálmán terv 2.0 Magyar Kormány, 2012.
- Az Országos Képesítési Keretrendszer (OKKR) bevezetésének feltételei a szak- és felnőttképzésben Modláné Görgényi Ildikó – Zachár László, 2010.
- A lifelong learning-paradigma és hatása az Európai Unió oktatáspolitikájának formálódására Németh Balázs, 2005., (PhD értekezés)
- Koncepció a szakképzési rendszer átalakítására a gazdasági igényekkel való összehangolására Nemzetgazdasági Minisztérium, 2011.
- Koncepció a felnőttképzés szabályozási rendszerének megváltoztatására (Vitaanyag a felnőttképzési tanévnyitó konferenciára) Nemzetgazdasági Minisztérium, 2012.
- A Felnőtt -tanulás és oktatás fejlődése és helyzete, Budapest Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, 2008.
- A kompetencia-kártya avagy paradigmaváltás a gyakorlatban Udvardi-Lakos Endre, 2005.
- Learning: the treasure within. Report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty first Century, Paris UNESCO, 1996.
- A felnőttképzés az OKKR kidolgozása tükrében Zachár László, 2010.
Life long learning
- Communication from the commisson. Making a European Area of Lifelong Learning a Reality European Commission, 2001.
- Action Plan on Adult learning. It is always a good time to learn European Commission, 2007.
- Council Conclusion of 5 May 2003 on reference levels of European average performance in education and training (Benchmarks) (2003/C 134/02) European Council, 2003.
- Council Recommendation of 28 June 2011 on policies to reduce early school leaving (2011/C 191/01) European Council, 2011.
- ARATÓ Gergely (2009): Helyzetértékelés az egész életen át tartó tanulás koncepciójának megvalósulásáról IN: Tudásmenedzsment (10. évf.) 2. sz. 47-54. p.
- BALÁZS Éva (2002): A tanulás szervezése és az új kompetenciák. IN: MONOSTORI Anikó – KÓSA Barbara (szerk.): Nyitott iskola – tanuló társadalom. Országos Közoktatási Intézet, Budapest, 25-32. p.
- BALÁZS Mihályné (ford.) (1997): Oktatás – rejtett kincs. Osiris Kiadó – Magyar UNESCO Bizottság, Budapest
- BARÁT Tamás – VARGA Zsolt (2008): Érték-e az egész életen át tartó tanulás? IN: CEO magazin (9. évf.) 4. sz.
- BENEDEK Mihály (2005): A “finn csoda” – és ami mögötte van, PISA-konferencia Helsinkiben, 2005. március 14-16. IN: Új Pedagógiai Szemle (2005/4) 108-112. p.
- BENKEI KOVÁCS Balázs (2009): Az egész életen át tartó tanulás egyeteme Franciaországban IN: Felnőttképzés (7. évf.) 3. sz. 16-19. p.
- BÉRCZI Szaniszló – HEGYI Sándor (2008): Pedagógiai innováció és az egész életen át tartó tanulás IN: Tudásmenedzsment, (9. évf.) 2. sz. 31-40. p.
- BOROSÁN Lívia (2006): Az egész életen át tartó tanulás IN: Szín (11. évf.) 2. sz. 1. p.
- BUDAI Ágnes (2000): Az egész életen át tartó tanulás IN: Új Pedagógiai Szemle (11. évf.) 107-121. p.
- CSAPÓ Benő (2006): A formális és nem-formális tanulás során szerzett tudás integrálása IN: Iskolakultúra, 2. sz. 3-16. p.
- DIPPOLD Péter (2009): Az egész életen át tartó tanulás kiterjedésének hatása a könyvtárak tevékenységére. Hazai helyzetkép és lehetőségek IN: Könyv, könyvtár, könyvtáros, (18. évf.) 9. sz. 10-15. p.
- FARKAS Éva (2004.a): Felnőttoktatás és -képzés Magyarországon Kolombusz Kkt., Miskolc
- FARKAS Éva (2006.b): A felnőttképzés felértékelődése az emberi erőforrás- fejlesztés folyamatában, Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar, Pécs
- FARKAS Éva (2010.d): Az egész életen át tartó tanulás jelentősége a társadalmi és területi különbségek csökkentésében IN: KÁLMÁN Anikó (szerk.): 6. Magyar Nemzeti és Nemzetközi Lifelong Learning Konferencia. Életen át tartó tanulás, innováció és értékteremtés MELLearN Egyesület: 342-349. p.
- FARKAS Éva (2009.c): A szakképzés szerkezeti, tartalmi jellemzői IN: HENCZI Lajos (szerk.): Felnőttoktató. A felnőttek tanításának-tanulásának elmélete és gyakorlata Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest 164-186. p.
- FIELD, John (2003): Researching Lifelong Learning: trends and prospects in the English speaking world University of Stirling, Scotland
- GERGELY Gyula (2004): Kulcskompetenciák pedig nincsenek IN: Új Pedagógiai Szemle, (2004/11) 50-58. p.
- HALÁSZ Gábor (2005): Demokráciára és aktív állampolgárságra nevelés a 21. században IN: Új Pedagógiai Szemle, 2005. július-augusztus, 65-70. p.
- HARANGI László (2000.a): Két stratégiai dokumentum a felnőttkori tanulásról IN: Új Pedagógia Szemle 11: 7-12
- HARANGI László (2003.b): Európai jelentés az egész életen át tartó tanulás minőségéről IN: Felnőttképzés, (1. évf.) 1. sz. 30-32. p.
- HINZEN, Heribert (szerk.) (2012): A mindenki számára elérhető, egész életen át tartó tanulás útján IN: Tudásmenedzsment (13. évf.) 2. sz. 3-14. p.
- HUSZÁR Ernőné (2004): Az egész életen át tartó tanulás és a könyvtár oktató, információ-közvetítő, -szolgáltató funkciójának kiteljesedése IN: Könyv és nevelés (6. évf.) 4. sz. 6-15. p.
- JARVIS, Peter (2003): Az egész életen át tartó tanulás szociológiai perspektívái IN: Tudásmenedzsment, (4. évf.) 1. sz. 8-19. p.
- KIRSCH, I. S. – JUNGEBLUT, A. (1986): Literacy: Profiles of America’s Young Adults. NAEP Report No. 16-PL-01. Educational Testing Service, Princeton, New Jersey
- KRAICINÉ Szokoly Márta (2006): Az egész életen át tartó tanulás kihívásai az ezredfordulón IN: Zempléni múzsa: társadalomtudományi és kulturális folyóirat (6. évf.) 1. (21.) sz. 16-24. p.
- LETSCHERT, Jean (2004): The integrated person. How curriculum development relates to new competencies. CIDREE Yearbook, Enschede
- MIHÁLY Ildikó (szerk.) (2003): Még egyszer a kulcskompetenciákról IN: Új Pedagógiai Szemle (2003/6) 103-112. p.
- MIHÁLY Ildikó: Az európai képesítési keretrendszer felé – az egész életen át tartó tanulásért IN: Új Pedagógiai Szemle, (2002/6) 90-99. p.
- MOLNÁR György (2001): Az egész életen át tartó tanulás a regionális képzési hálózatok összefüggésében IN: Humánpolitikai szemle (11. évf.) 2. sz. 32-38. p.
- NÉMETH Balázs (2003.a): Az egész életen át tartó tanulás gondolatának feltámadása, avagy miért lett a koncepcióból politikum IN:Tudásmenedzsment (4. évf.) 1. sz. 30-39. p.
- NÉMETH Balázs (2006.c): A tanuló régió szerepe az egész életen át tartó tanulás megvalósításában IN: Új pedagógiai szemle (56. évf.) 6. sz. 72-82. p.
- NÉMETH Balázs (2006.d): Az egész életen át tartó tanulás és a felnőttkori tanulás európai keretrendszere IN: Tudásmenedzsment (7. évf.) 3. sz. 23-31. p.
- NÉMETH Balázs (2007.e): A lifelong learning paradigma értelmezése Pécsi Tudományegyetem, FEEK, Andragógiai Tanszék, Pécs
- PÁSZTOR Júlia (szerk.) (2004): Az oktatás kulcskérdései Európában IN: Új Pedagógiai Szemle (2004/6) 83-91. p.
- PAYER Barbara (2008): Az egész életen át tartó tanulás újabb mérföldköve: könyvtárosok mentori szerepben IN: Könyvtári figyelő (54. évf.) 2. sz. 247-256. p.
- RYCHEN, Dominique Simone – SALGANIK, Laura (2001.a): Defining and Selecting Key Competencies Hogrefe & Huber Publishers, Göttingen
- RYCHEN, Dominique Simone – SALGANIK, Laura (2003.b): Key Competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society Hogrefe & Huber Publishers, Göttingen
- SAPSÁL Júlia (szerk.) (2003): Iskolavezetés és élethosszig tartó tanulás Országos Közoktatási Intézet, Budapest
- SIMON Réka Zsuzsanna (2009.): Jegyzetek az élethosszig tartó tanulásról IN: Magiszter (ősz-tél) 62-67. p.
- SUM István (főszerk.) (2001): Dacum kézikönyv Nemzeti Szakképzési Intézet, Budapest
- SZEGEDI Eszter (2010): Egész életen át tartó tanulás, szakmai fejlődés a tanári pályán: a Tempus Közalapítvány közreműködése az európai gondolatok terjesztésében IN: Pedagógusképzés (8. évf.) 1. sz. 7-18. p.
- SZÉP Zsófia – VÁMOSI Tamás (2007.): Felnőttképzés és szakképzés, makro folyamatok, tervezés, Pécsi Tudományegyetem, Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar, Pécs
- TÓTH Teréz (2010): Kerekasztal-beszélgetés az IKT-technológia paradigmaváltó hatásairól az egész életen át tartó tanulás kontextusában IN: Új pedagógiai szemle (60. évf.) 1-2. sz. 162-180. p.
- VARGA Attila (szerk.) (2006): Tanulás a fenntarthatóságért Országos Közoktatási Intézet, Budapest
- VERES Pál (2004): Az egész életen át tartó tanulás magyarországi megvalósítása a magyar felsőoktatásban IN:Felnőttképzés (2. évf.) 1. sz. 26-29. p.
- ZACHÁR László (2005.a): Divat vagy szükségszerűség az egész életen át tartó tanulás? (Interjú Dr. Magyar Bálint oktatási miniszterrel) IN: Felnőttképzés (3. évf.) 1. sz. 2. p.
- ZACHÁR László (2006.b): “Nem szabad engedni, hogy az egész életen át tartó tanulás múló divat legyen” (Interjú Kiss Péterrel) IN: Felnőttképzés (4. évf.) 2-3. sz. 2-6. p.
- ZACHÁR László (2011.d): Az egész életen át tartó tanulás a statisztikai adatok tükrében IN: Szakoktatás (61.évf.) 4. sz. 4-10. p.
- ZRINSZKY László (2002.a): Felnőttképzés IN: BENEDEK András – CSOMA Gyula – HARANGI László (szerk.) Felnőttoktatási és -képzési lexikon, Magyar Pedagógiai Társaság, OKI Kiadó, Szaktudás Kiadó Ház, Budapest
- ZRINSZKY László (2008.b): A felnőttképzés tudománya. Bevezetés az andragógiába, OKKER Kiadó és Kereskedelmi Kft., Budapest