3. A pályakezdő óvodapedagógus
Célok
Egy pályakezdő számára mindenképp lényegesen több leküzdendő akadályt, és nehézséget tartogat a mindennapi gyakorlat, legyen szó cukrászról, autószerelőről, takarítóról, vagy éppen óvodapedagógusról. Azonban mivel egy óvónő, vagy óvó bácsi felelőssége hosszú távon lényegesen más, mint például egy cukrászé, fontos, hogy a szükséges rutinok, sémák, és forgatókönyvek mihamarabb kialakuljanak, s a pedagógus képes legyen a gyakorlata során felmerülő problémahelyzeteket rugalmasan kezelni.
A következő fejezetben bemutatásra kerülnek a pályakezdő óvodapedagógusok nehézségei, a gyakorlott pedagógussal való összehasonlítás során felmerülő különbözőségek, a pedagógiai gyakorlat során felmerülő tipikus problémák, illetve az ezek megoldási kulcsát is jelentő szakmai énkép, énhatékonyság fogalma, és ezek pozitív irányú befolyásolási lehetőségei.

|
1. Szakmai énképének, énhatékonyságának végiggondolásához az segítséget az első ajánlott feladtunk: keresse meg a 15. fejezetben a KÉPESSÉGERDŐ című feladatot, mely segít ebben. Elkészülése után érdekes látványban lesz része, egyben tanácsot is kap majd.
2. Óvodai csoportunkban gyakran adunk kiszínezőt a gyermekek kezébe, s annak elkészültél igen sokszor következtetéseket is vonunk le a gyermek színhasználata segítségével. A következő feladatban óvodapedagógus(jelölt)ként is kipróbálhatja magát ebben a tevékenységben, s a kiszínező segítségével szakmai énképéről is tájékozódhat. A Kiszínezőt, és a hozzá tartozó utasításokat a 15. fejezetben KISZÍNEZŐ címmel találja! |