Aerobic

1. A kurzus általános célja
Ismerjék meg a hallgatók az aerobic célját, feladatait, felosztását, tiltott gyakorlatait, az aerobic gyakorlatok összeállításának szempontjait, ismerjék meg iskolai versenyrendszerét, versenyszabályait.
2. A kurzus specifikus célkitűzései
Sajátítsák el a hallgatók a sportág mozgásanyagát, tudjanak önállóan összeállítani egyszerű gyakorlatokat, legyenek képesek a tanult ismereteket munkájuk során, illetve iskolai délutáni foglalkozásokon hasznosítani, alkalmazni.

3. A kurzus célcsoportja
Testnevelés szakirányú, rekreáció szakirányú, tanító szakos, óvoda-pedagógus szakos, gyógytornász, gyógypedagógia szakos hallgatóknak.
4. Feltételezett tudásanyag
Gimnasztikai alapismeretek (tartásos helyzetek, mozgásformák, gyakorlatvezetési technikák, a gyakorlatvariálás módszerei )
5. A kurzus tartalma
Az aerobic célja, feladatai, felosztása, nemzetközi és hazai története. Az aerobicozás hatására fellépő pozitív élettani hatások ismertetése.
Az alapóra szerkezete, időtartama, jellemzői.
A bemelegítés felépítése, a koreográfiaépítés formái.
A gyakorlatok helyes technikai végrehajtása, gyakorlatvezetési technikák. Lineáris és koncentrikus óra típusok.
Egyszerű alapelemek és ezek variációi, kombinációi, összekötési lehetőségei. A zenekiválasztás jelentősége.
Szakmai képanyag megtekintése.
6. Az évközi ellenőrzés módja
A félév során zárthelyi dolgozat formájában kell a hallgatóknak számot adniuk az elméleti anyag elsajátításáról.
Be kell mutatniuk egy 3 x 32 ütemű, előírt gyakorlat-füzért, (az előbbiek folyamatos bemutatása a gyakorlati jegyet emeli) és egy 32 ütemű, önállóan összeállított (egyszerű koreográfiájú) aerobicgyakorlatot.
A jeles érdemjegyért meghatározott, egyszerű óravezetési feladatokat kell teljesíteni. (Pl.: bemelegítés levezetése, erősítő gyakorlatok ismertetése - a kiindulóhelyzetek és az ütemezés ismertetésével -, illetve levezénylése.)
A félév gyakorlati jeggyel zárul, amely az előbb leírt számonkérési anyag eredményéből tevődik össze.
7. A tantárgy előírt külső szakmai gyakorlata
A Szegeden megrendezésre kerülő aerobic diákolimpia vagy más aerobicverseny megtekintése.

8. A kötelező, illetve ajánlott jegyzetek és/vagy irodalom jegyzéke
Götl Béláné: Amit az új aerobicról tudni kell. Budapest, 1993.
Tihanyiné - Fajcsák - Dr. Petrekanits: Az aerobic elmélete és gyakorlata. Budapest, 1995.
Katona Viktória (szerk.): Az aerobic alapjai. Budapest, 2004.
9. A tantárgy tárgyi szükségletei
tornaterem, hi-fi, polifom matrac, kézi súlyzó, lejátszó, TV, projektor, laptop, step-pad
10. A tantárgyi vonatkozású tudományos eredmények, kutatások követése
Internetes honlapok, szakkönyvek, folyóiratok megjelenésének folyamatos követése, megismerése a kurzus iránt komolyabban érdeklődő hallgatóknak ajánlott.
11. A tárgy minőségbiztosítási módszerei, fejlesztési politikája
A tárgyi és személyi feltételek biztosítják a tantárgy oktatásának megfelelő színvonalát.
A számonkérések kellő visszajelzést adnak a tananyaggal és az oktatással kapcsolatos fejlesztési feladatokra. Ezeket az információkat figyelembe vesszük és felhasználjuk a képzésben.
A hallgatók körében felmérést végzünk, mely a tárgy oktatására, az előadó munkájára vonatkozik, és ezt felhasználjuk a képzésben.