Elmélet

Az óravezetés módszertana

- Törekedjünk a rövid, pontos, határozott és következetes utasításokra!

- Fontos, hogy a résztvevők jól érezzék magukat!

- Figyelni kell, hogy a gyakorlatokat helyes, jó technikával hajtsák végre a tanulók!

- Kerülni kell a nem ajánlott gyakorlatokat!

- Figyeljünk az átvezetésekre (egyik gyakorlatról a másikra történő fokozatos áttérésre).

- Az óravezetés folyamatos, gördülékeny legyen!

- Nem célszerű az állásban és talajon végezhető gyakorlatok váltogatása!

 

Utasítások adásának lehetőségei

hangjellel:

- rövid, egyszavas utasításokkal,

- vagy a ritmust adó hangadással,

- vagy a jókedvet fokozó bekiáltásokkal.

kézjellel:

- a helyes testtartásra utalva,

- az irányra és ismétlésszámra vonatkozóan mimikával, illetve testnyelvvel

Szempontjai

- Egyszerre csak egy testrész munkáját változtassuk meg!

- Először egy síkban tanítsuk a mozdulatokat!

Hibajavítás

- Mindig javítsuk a testtartást, a kar és a láb helyzetét!

- Törekedjünk a pontos betanításra, mert a hibásat kijavítani mindig sokkal nehezebb.

- Ösztönözzük a szép kivitelezést!

 

Az aerobic órák alapelvei

1. a tudatosság elve - tervszerűség, tudatosság jellemezze a foglalkozásokat,

2. a megelőzés elve - a sérülésveszélyt jelentő rizikófaktorok csökkentése,

3. a fokozatosság elve - a terhelés fokozatosan emelkedjen, illetve csökkenjen,

4. a folyamatos terhelés elve - a gyakorlatvezetés folyamatos, törésmentes legyen,

5. az egyéni edzészóna elve - egyénre szabott, optimális terhelés biztosítása,

6. a rendszeresség elve - ismétlődő edzéstevékenység, az alkalmazkodás érdekében.