Elmélet
Az óravezetés módszertana
- Törekedjünk a rövid, pontos, határozott és következetes utasításokra!
- Fontos, hogy a résztvevők jól érezzék magukat!
- Figyelni kell, hogy a gyakorlatokat helyes, jó technikával hajtsák végre a tanulók!
- Kerülni kell a nem ajánlott gyakorlatokat!
- Figyeljünk az átvezetésekre (egyik gyakorlatról a másikra történő fokozatos áttérésre).
- Az óravezetés folyamatos, gördülékeny legyen!
- Nem célszerű az állásban és talajon végezhető gyakorlatok váltogatása!
Utasítások adásának lehetőségei
hangjellel:
- rövid, egyszavas utasításokkal,
- vagy a ritmust adó hangadással,
- vagy a jókedvet fokozó bekiáltásokkal.
kézjellel:
- a helyes testtartásra utalva,
- az irányra és ismétlésszámra vonatkozóan mimikával, illetve testnyelvvel
Szempontjai
- Egyszerre csak egy testrész munkáját változtassuk meg!
- Először egy síkban tanítsuk a mozdulatokat!
Hibajavítás
- Mindig javítsuk a testtartást, a kar és a láb helyzetét!
- Törekedjünk a pontos betanításra, mert a hibásat kijavítani mindig sokkal nehezebb.
- Ösztönözzük a szép kivitelezést!
Az aerobic órák alapelvei
1. a tudatosság elve - tervszerűség, tudatosság jellemezze a foglalkozásokat,
2. a megelőzés elve - a sérülésveszélyt jelentő rizikófaktorok csökkentése,
3. a fokozatosság elve - a terhelés fokozatosan emelkedjen, illetve csökkenjen,
4. a folyamatos terhelés elve - a gyakorlatvezetés folyamatos, törésmentes legyen,
5. az egyéni edzészóna elve - egyénre szabott, optimális terhelés biztosítása,
6. a rendszeresség elve - ismétlődő edzéstevékenység, az alkalmazkodás érdekében.