Összefüggő, intézményen kívüli gyakorlat értékelése

Összefüggő, intézményen kívüli gyakorlat értékelése

A tanítójelölt neve: ______________________________________________________________

A gyakorlat helye: ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­___________________________________________________________

(intézmény)

A gyakorlat ideje: _________________________________________________________

Konkrét óraszámok, melyeket hallgató a gyakorlat során nevelő-oktató munkára és annak segítésére fordított:

Nevelő-oktató és egyéb munka

Osztály(ok)/napközis csoport/egyéb

Óraszám

Tanítási órák (VMT/nemzetiségi szakirány nélkül)



Tanítási órák (VMT/ nemzetiségi szakirány)



Napközis foglalkozások



Tanórán/foglalkozáson kívüli tevékenység (énekkar, szakkör, verseny, ünnepély, stb.)



Minősítő lap

Az értékelés módja

Kérjük a szempontoknak megfelelően az 1-5-ig skálán minden esetben egyet szíveskedjenek bekarikázni, majd annak alapján a végső minősítést kiszámolni! (A kollégák értelemszerűen a saját szakterületükre vonatkozóan nyilvánítsanak véleményt, majd alakítsanak ki közös álláspontot.)

1. A jelölt tervező munkája

Egyáltalán nem jellemző

Nem jellemző

Jellemző

Általában jellemző

Teljes mértékben jellemző

- Az órák/foglalkozások tartalmát figyelembe véve a hallgató helyesen határozta meg azok célját, didaktikai feladatait.

1

2

3

4

5

- Az óratervek, vázlatok/foglalkozási tervek tükrözték a hallgató pedagógiai, pszichológiai és módszertani felkészültségét.

1

2

3

4

5

- Figyelembe vette a tanulók életkori sajátosságait.

1

2

3

4

5

- Az adott tananyagok/foglalkozások jellegének megfelelő, változatos módszereket, eszközöket tervezett.

1

2

3

4

5

- A tervek, vázlatok áttekinthetőek voltak, a jelölt elkészítette a szükséges mellékleteket (szemléltetőanyagokat, feladatlapokat, stb.).

1

2

3

4

5

2. A megvalósítás értékelése


- A tanítási órákon/foglalkozásokon megfelelően motiválta a tanulókat.

1

2

3

4

5

- A tanulók motiváltságuk okán aktívan vettek részt az órákon/foglalkozásokon.

1

2

3

4

5

- Változatos módszereket, szemléltető eszközöket alkalmazott.

1

2

3

4

5

- Magyarázatai, utasításai lényegre törőek voltak.

1

2

3

4

5

- Kérdezéskultúrája megfelelő.

1

2

3

4

5

- Alkalmazott differenciálást.

1

2

3

4

5

- Kihasználta a lehetőségeket a tanulók kulcskompetenciáinak, készségeinek, képességeinek fejlesztésére.

1

2

3

4

5

- Élt a tantárgyi koncentráció lehetőségeivel.

1

2

3

4

5

- Az órákon/foglalkozásokon nyugodt, fegyelmezett légkört teremtett.

1

2

3

4

5

- A frontális munka mellett a gyermekek együttműködő tanulását igénylő munkaformák (csoportmunka, páros munka) is alkalmazásra kerültek.

1

2

3

4

5

- A tanítási órák/foglalkozások időbeosztása megfelelő volt.

1

2

3

4

5

- Az órák/foglalkozások hangulatát, légkörét oldottság, gyermekközpontúság jellemezte.

1

2

3

4

5

- A táblaképek esztétikusak, áttekinthetők voltak.

1

2

3

4

5

- Reálisan, megfelelő módon és formában értékelte a tanulók magatartását, teljesítményét.

1

2

3

4

5

- A hallgató személyes példamutatása, stílusa, modora pedagógushoz méltó.

1

2

3

4

5

- A megvalósítás összhangban volt a tervező munkával.

1

2

3

4

5

3. A jelölt önértékelése


- Jól alkotott véleményt arról, milyen mértékben valósította meg az órák/foglalkozások céljait, feladatait.

1

2

3

4

5

- A tervezéstől való esetleges eltérést mindig meggyőzően indokolta, az esetleges hiányosságok kiküszöbölésére megoldási javaslattal élt.

1

2

3

4

5

- Kapcsolatát a tanulókkal megfelelően minősítette.

1

2

3

4

5

- Objektíven, reálisan értékelte saját munkáját.

1

2

3

4

5

- A szakvezető értékelésére jól reflektált, az esetleges hibákat javította.

1

2

3

4

5

A jelölt összesített pontszáma:


A külső gyakorlat egészének minősítése:

Maximális pontszám = 130

0-65 pont = Nem felelt meg, 66-98 pont = Megfelelt, 99-130 pont = Kiválóan megfelelt

A külső tanítási gyakorlat minősítése : ______________________

Megjegyzések, egyéb észrevételek (az értékelést végző kollégák részéről):

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

……………………….., 20...……………………………..

PH.

 

……………………… ……………………. ………………………..

 

tanítójelölt szakvezető (osztálytanító) igazgató (helyettes)

………………………………

szakvezető (VMT/nemzetiségi szakirány)

………………………………

szakvezető (napközis nevelő)

 

Megjegyzés (a tanítójelölt részéről):

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….