Összefüggő, intézményen kívüli gyakorlat értékelése
Összefüggő,
intézményen kívüli gyakorlat értékelése
A tanítójelölt neve: ______________________________________________________________
A gyakorlat
helye: ___________________________________________________________
(intézmény)
A gyakorlat
ideje: _________________________________________________________
Konkrét óraszámok, melyeket hallgató a gyakorlat során nevelő-oktató
munkára és annak segítésére fordított:
Nevelő-oktató és egyéb munka |
Osztály(ok)/napközis csoport/egyéb |
Óraszám |
Tanítási órák
(VMT/nemzetiségi szakirány nélkül)
|
|
|
Tanítási órák (VMT/
nemzetiségi szakirány) |
|
|
Napközis foglalkozások
|
|
|
Tanórán/foglalkozáson kívüli tevékenység (énekkar, szakkör,
verseny, ünnepély, stb.) |
|
|
Minősítő lap
Az értékelés módja
Kérjük a szempontoknak megfelelően az 1-5-ig skálán
minden esetben egyet szíveskedjenek bekarikázni, majd annak alapján a végső
minősítést kiszámolni! (A kollégák
értelemszerűen a saját szakterületükre vonatkozóan nyilvánítsanak véleményt,
majd alakítsanak ki közös álláspontot.)
|
|||||
1. A jelölt tervező munkája |
Egyáltalán nem jellemző |
Nem jellemző |
Jellemző |
Általában jellemző |
Teljes mértékben jellemző |
- Az órák/foglalkozások tartalmát figyelembe véve a
hallgató helyesen határozta meg azok célját, didaktikai feladatait. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Az óratervek, vázlatok/foglalkozási tervek tükrözték
a hallgató pedagógiai, pszichológiai és módszertani felkészültségét. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Figyelembe vette a tanulók életkori sajátosságait. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Az adott tananyagok/foglalkozások jellegének
megfelelő, változatos módszereket, eszközöket tervezett. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A tervek, vázlatok áttekinthetőek voltak, a jelölt
elkészítette a szükséges mellékleteket (szemléltetőanyagokat, feladatlapokat,
stb.). |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
2. A megvalósítás értékelése |
|
||||
- A tanítási órákon/foglalkozásokon megfelelően
motiválta a tanulókat. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A tanulók motiváltságuk okán aktívan vettek részt az
órákon/foglalkozásokon. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Változatos módszereket, szemléltető eszközöket
alkalmazott. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Magyarázatai, utasításai lényegre törőek voltak. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Kérdezéskultúrája megfelelő. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Alkalmazott differenciálást. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Kihasználta a lehetőségeket a tanulók kulcskompetenciáinak,
készségeinek, képességeinek fejlesztésére. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Élt a tantárgyi koncentráció lehetőségeivel. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Az órákon/foglalkozásokon nyugodt, fegyelmezett
légkört teremtett. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A frontális munka mellett a gyermekek együttműködő
tanulását igénylő munkaformák (csoportmunka, páros munka) is alkalmazásra
kerültek. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A tanítási órák/foglalkozások időbeosztása megfelelő
volt. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Az órák/foglalkozások hangulatát, légkörét oldottság,
gyermekközpontúság jellemezte. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A táblaképek esztétikusak, áttekinthetők voltak. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Reálisan, megfelelő módon és formában értékelte a
tanulók magatartását, teljesítményét. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A hallgató személyes példamutatása, stílusa, modora
pedagógushoz méltó. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A megvalósítás összhangban volt a tervező munkával. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
3. A jelölt önértékelése |
|
||||
- Jól alkotott véleményt arról, milyen mértékben
valósította meg az órák/foglalkozások céljait, feladatait. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A tervezéstől való esetleges eltérést mindig meggyőzően
indokolta, az esetleges hiányosságok kiküszöbölésére megoldási javaslattal
élt. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Kapcsolatát a tanulókkal megfelelően minősítette. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- Objektíven, reálisan értékelte saját munkáját. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
- A szakvezető értékelésére jól reflektált, az
esetleges hibákat javította. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
A
jelölt összesített pontszáma:
|
|
A külső gyakorlat egészének
minősítése:
Maximális pontszám = 130
0-65 pont = Nem felelt
meg, 66-98 pont = Megfelelt, 99-130 pont = Kiválóan megfelelt
A külső tanítási
gyakorlat minősítése : ______________________
Megjegyzések, egyéb észrevételek (az értékelést végző kollégák
részéről):
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
……………………….., 20...……………………………..
………………………………
szakvezető
(VMT/nemzetiségi szakirány)
………………………………
Megjegyzés (a tanítójelölt részéről):
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….