Zárótanítás
Zárótanítás értékelése
Tanítójelölt neve:______________________________________________________________ _____
EHA kód:______________________________________
Zárótanítás ideje:_________________________________
Zárótanítás
helye: SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, Alapfokú Művészetoktatási
Intézménye, Napközi Otthonos Óvodája
Tantárgy:_______________________________________ Osztály: ___________
Értékelési szempontok
Az egyes
szempontok értékelése a skála megfelelő értékeinek bekarikázásával történik. |
|||||||||||||||
1. Felkészülés a zárótanításra, a jelölt tervezőmunkája |
|
|
|||||||||||||
A kitűzött célok egyértelműek, a tantervi
követelményekhez és a tanulók szintjéhez igazodnak. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az óra céljának és a tanulók előzetes ismereteinek
megfelelően választotta meg a feladatokat, az alkalmazott módszereket,
munkaformákat, eszközöket. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az óraterv tükrözi a hallgató pedagógiai,
pszichológiai és módszertani felkészültségét. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az óra felépítése, az egyes egységek aránya
megfelelő. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az óraterv esztétikus, áttekinthető, tartalmazza a szükséges
mellékleteket (szemléltetőanyagok, feladatlapok, táblakép, stb.). |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
|
|
|
|||||||||||||
Az óra terve és a megvalósítás összhangban van. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A tanítási óra egyes egységei logikusan épültek
egymásra. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Tanítási óra időbeosztása megfelelő volt. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A hallgató
megfelelően motiválta és aktivizálta a tanulókat. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Magyarázatai, utasításai, kérdései pontosak, a
szaknyelv használatában következetes. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az ismeretek elsajátítását részösszefoglalással
segítette. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A tanítási órán az IKT eszközök használata célszerű
volt. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A tanulók munkáját folyamatosan és változatosan ellenőrizte,
értékelte. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Élt a differenciálás lehetőségével a tanulók
képességeinek megfelelően. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Kihasználta a spontán nevelési helyzeteket. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Táblaképe esztétikus, áttekinthető. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Az órán nyugodt, bizalomteli légkört teremtett. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||
3. A zárótanítás védése |
|
|
|
|
|
|
|||||||||
A tanítójelölt reálisan és szakszerűen értékelte
saját munkáját. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A tervezettől való eltérést megfelelően indokolta. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
A bizottság értékelésére tudott reflektálni. |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||||||
Megjegyzés:
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
A zárótanítás értékelése a megtartott óra, az óratervezet és a védés alapján:
Elérhető
pontszám: 100 pont
Elért
pontszám:...............................
Érdemjegy:....................................
Szeged, 20.. ...................................
(Pontszámok és érdemjegyek:
91-100 pont=5, 75-90 pont=4, 51-74
pont=3, 33-50 pont=2, 0-32 pont=1)