Zárótanítás

Zárótanítás értékelése

Tanítójelölt neve:______________________________________________________________ _____

EHA kód:______________________________________

Zárótanítás ideje:_________________________________

Zárótanítás helye: SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános Iskolája, Alapfokú Művészetoktatási Intézménye, Napközi Otthonos Óvodája

Tantárgy:_______________________________________ Osztály: ___________

Értékelési szempontok

Az egyes szempontok értékelése a skála megfelelő értékeinek bekarikázásával történik.
(1 – egyáltalán nem jellemző, 5 – teljes mértékben jellemző) Amennyiben valamely szempont nem értékelhető, azt a skála áthúzásával kell jelölni.

1. Felkészülés a zárótanításra, a jelölt tervezőmunkája


 

A kitűzött célok egyértelműek, a tantervi követelményekhez és a tanulók szintjéhez igazodnak.

1

2

3

4

5

 

Az óra céljának és a tanulók előzetes ismereteinek megfelelően választotta meg a feladatokat, az alkalmazott módszereket, munkaformákat, eszközöket.

1

2

3

4

5

 

Az óraterv tükrözi a hallgató pedagógiai, pszichológiai és módszertani felkészültségét.

1

2

3

4

5

 

Az óra felépítése, az egyes egységek aránya megfelelő.

1

2

3

4

5

 

Az óraterv esztétikus, áttekinthető, tartalmazza a szükséges mellékleteket (szemléltetőanyagok, feladatlapok, táblakép, stb.).

1

2

3

4

5

 

2. A tanítási óra értékelése


 

Az óra terve és a megvalósítás összhangban van.

1

2

3

4

5

 

A tanítási óra egyes egységei logikusan épültek egymásra.

1

2

3

4

5

 

Tanítási óra időbeosztása megfelelő volt.

1

2

3

4

5

 

A hallgató megfelelően motiválta és aktivizálta a tanulókat.

1

2

3

4

5

 

Magyarázatai, utasításai, kérdései pontosak, a szaknyelv használatában következetes.

1

2

3

4

5

 

Az ismeretek elsajátítását részösszefoglalással segítette.

1

2

3

4

5

 

A tanítási órán az IKT eszközök használata célszerű volt.

1

2

3

4

5

 

A tanulók munkáját folyamatosan és változatosan ellenőrizte, értékelte.

1

2

3

4

5

 

Élt a differenciálás lehetőségével a tanulók képességeinek megfelelően.

1

2

3

4

5

 

Kihasználta a spontán nevelési helyzeteket.

1

2

3

4

5

 

Táblaképe esztétikus, áttekinthető.

1

2

3

4

5

 

Az órán nyugodt, bizalomteli légkört teremtett.

1

2

3

4

5

 







 

3. A zárótanítás védése






 

A tanítójelölt reálisan és szakszerűen értékelte saját munkáját.

1

2

3

4

5

 

A tervezettől való eltérést megfelelően indokolta.

1

2

3

4

5

 

A bizottság értékelésére tudott reflektálni.

1

2

3

4

5

 

                               

Megjegyzés:

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

......................................................................................................................................................

A zárótanítás értékelése a megtartott óra, az óratervezet és a védés alapján:

Elérhető pontszám: 100 pont

Elért pontszám:...............................

Érdemjegy:....................................

Szeged, 20.. ...................................

az értékelést végző aláírása

 

(Pontszámok és érdemjegyek:

91-100 pont=5, 75-90 pont=4, 51-74 pont=3, 33-50 pont=2, 0-32 pont=1)