Táblázat

Az óra szerkezete

Didaktikai feladatok

Az óra menete

Idő

perc 

Módszerek, eszközök,

munkaformák

I. Bevezető rész:

óra eleji szervezés,

h.f. ellenőrzése,

ismétlés,

számonkérés,

előismeretek felidézése

II. Fő rész:

problémafelvetés,

motiváció,

célkitűzés,

ismeretszerzés,

elemzés,

általánosítás,

analízis,

szintézis,

fogalomalkotás,

szabályalkotás,

gyakorlás,

rögzítés (elsődleges, folyamatos)

alkalmazás, ellenőrzés,

értékelés stb.

(több logikai egységben)

III. Befejező rész:

gyakorlás

összefoglalás,

h.f. kijelölése

óra végi értékelés

óra végi szervezés

Feladatok, tevékenységek leírása megoldásokkal együtt.

Tanítói kérdések.

Tervezet esetén: várható tanulói válaszok (dőlt betűvel).

(Óravázlat esetén nem kell beleírni a várható tanulói válaszokat.)


Módszerek (m):

- tanítói közlés,

- tanítói utasítás,

- bemutatás,

- szemléltetés,

- magyarázat

- megbeszélés,

- megfigyelés,

- kísérlet,

- szövegértelmezés,

- gyakorlati munka,

- beszélgetés,

- vita,

- játék,

- példaadás,

- dicséret

- jutalmazás, stb.

Munkaformák (mf):

- frontális (együttes) osztálymunka,

- kooperatív csoportmunka

- csoportmunka,

- páros munka,

- önálló (egyéni) munka

- differenciált (csoport)munka

 

Eszközök, pl.:

 

- tankönyv

- munkafüzet

- feladatlap

- projektor

- ppt

- feladatkártyák

- ceruza

- stb.