Táblázat
Az
óra szerkezete
Didaktikai
feladatok |
Az óra menete |
Idő perc |
Módszerek, eszközök,
munkaformák |
I. Bevezető rész:
óra eleji szervezés,
h.f. ellenőrzése,
ismétlés,
számonkérés,
előismeretek felidézése
II. Fő rész:
problémafelvetés,
motiváció,
célkitűzés,
ismeretszerzés,
elemzés,
általánosítás,
analízis,
szintézis,
fogalomalkotás,
szabályalkotás,
gyakorlás,
rögzítés
(elsődleges, folyamatos)
alkalmazás,
ellenőrzés,
értékelés
stb.
(több
logikai egységben)
III. Befejező rész:
gyakorlás
összefoglalás,
h.f.
kijelölése
óra
végi értékelés
óra
végi szervezés |
Feladatok,
tevékenységek leírása megoldásokkal együtt.
Tanítói
kérdések.
Tervezet
esetén: várható tanulói válaszok (dőlt betűvel).
(Óravázlat
esetén nem kell beleírni a várható tanulói válaszokat.)
|
|
Módszerek (m):
-
tanítói
közlés,
-
tanítói
utasítás,
-
bemutatás,
-
szemléltetés,
-
magyarázat
-
megbeszélés,
-
megfigyelés,
-
kísérlet,
-
szövegértelmezés,
-
gyakorlati
munka,
-
beszélgetés,
-
vita,
-
játék,
-
példaadás,
-
dicséret - jutalmazás, stb.
Munkaformák (mf):
-
frontális
(együttes) osztálymunka,
-
kooperatív
csoportmunka
-
csoportmunka,
-
páros
munka,
-
önálló (egyéni)
munka - differenciált (csoport)munka
Eszközök, pl.:
- tankönyv - munkafüzet - feladatlap - projektor - ppt - feladatkártyák - ceruza - stb. |