Skip navigation

10.4. Differenciálás a munkaformák szintjén

A munkaformák alapján történő differenciálás a belső differenciálás megvalósításának egyik formája. Beszélhetünk frontális osztálymunkáról, páros és csoport munkáról, illetve egyéni munkáról. A differenciálási mód alatt azt értjük, a tanár kinek adja a feladatot: az egész osztálynak, kisebb csoportoknak vagy egyéneknek. A munka formáját az határozza meg, hogy milyen társulásban végzik a tanulók a feladatot.

Természetesen valamennyi munkaforma megvalósítására nyílik lehetőség a tanulásban akadályozott tanulók idegen nyelvi óráján. A munkaformák előfordulásának gyakorisága azonban nem kiegyensúlyozott. Hangsúlyosan szerepet kap a frontális munkaszervezés. Tanulóink csak megfelelő begyakorlottság után vállalkoznak csoportos, vagy egyéni feladatvégzésre.

Feladat

Milyen munkaformákat ismer fel a következő felvételeken?

A feladatok szintjén is megvalósítunk differenciálást, hiszen az idegen nyelvi tartalmon keresztül a kognitív képességek fejlesztésére is van lehetőség.

Feleletválasztós teszt ( Több jó válasz is lehetséges )

Kérdés

Nézze meg ismét az előző felvételeket, és figyelje meg, milyen képességfejlesztés történik az órarészletek során! Válassza ki a helyes megoldásokat!

Válaszok

idői orientáció

vizuális észlelés

auditív észlelés

téri orientáció

csoportosítás

Visszajelzés