I.6.1. A legfontosabb szabályok:

A pálya

A pálya két, egymástól 12,8 méterre lévő 5,5 m x 5,5 m négyzetből áll.

A labda
  • A labdák súlyúknak és kialakításuknak köszönhetően valamennyi tollaslabda változatnál áramvonalasabbak. Nagyobb súlyuk és kisebb kosármérete miatt csekély légellenállással rendelkeznek. Ennek következtében nagyobb a hatótávolságuk, röppályájukat pedig sokkal pontosabban tartják.
  • Akár 290 km/h sebességre és 30 méter hatótávolságra is képesek.

A játék menete
  • Egy mérkőzés három nyert játszmáig tart. Egy játszma addig tart, amíg az egyik játékos 16 pontot nem szerez. 15:15-ös állás esetén a játszma mindaddig folytatódik, amíg az egyik játékos két pont előnnyel tud győzelmet szerezni.

Az ütések bemutatása az alábbi videón érhető el:

Adogatás

 

  • A játékosok sorsolással döntik el, hogy melyikük kezdi az adogatást és választja ki a térfelet. Három adogatásonként a másik játékoshoz kerül az adogatás.
  • Minden labdamenet pontot ér. Ha mindkét játékos 15 pontot szerzett, az adogatás minden további elért pontnál felváltva történik. Az adogató játékos választhat, hogy a játékmezőben, vagy annak hátsó vonala (alapvonal) mögött kezdi meg az adogatást.
  • Az adogatás történhet úgy, hogy a játékos a csípővonal alá ejtett labdát üti meg. Fej feletti adogatásnál bármilyen állásból vagy felugrással is indítható a labda, de ez esetben csak az alapvonal mögül adogathat a játékos.
  • Új játszmánál mindig az előző játszma vesztese kezdi az adogatást.

Pontozás

Minden adogatás pontot ér:

  • adogatási hiba történik
  • a labda érintkezik a talajjal
  • a labda a játékmezőn belül ér földet, és a játékos nem üti vissza (a vonalak a játékmezőhöz számítanak)
  • a labda a játékmezőn kívül földet ér
  • ugyanaz a játékos a labdát egymás után kétszer üti meg
  • adogatás után a labda valamelyik játékos testét érinti

Ha a játékos visszaad egy, a játékmezőn kívülre érkező (out) labdát, akkor a labdát elfogadottnak kell tekinteni, és a játék folytatódik.

Térfélcsere

  • A játékosok minden játszma után térfelet cserélnek, biztosítva ezzel mindkét fél részére az egyenlő feltételeket (fény- és szélviszonyok). Ha az ötödik (döntő) játszmára is sor kerül, a játékosok akkor cserélnek térfelet, amikor egyikük elsőként elérte a 8 pontot.

Hivatalos mérkőzés az alábbi videón érhető el:

Páros játék

 

  • Páros esetén egy csapat mindkét játékosa ugyanazon játékmezőben foglal helyet.
  • Mindkét csapat egy elülső és egy hátsó játékosból áll. A labdamenet közben a hátsó játékos hátsó lába soha nem kerülhet az elülső játékos hátsó lába elé, ez hibának minősül, és pontvesztést eredményez.
  • Az első és hátsó játékos minden adogatás váltásnál helyet cserél.
  • A pontozás és a térfélcsere szabályai megegyeznek az egyes játszmáéval.

(http://www.speedminton.hu/de/jatek/jatekszabalyok/)

A páros játék az alábbi videón tekinthető meg: