A Gyógypedagógus-képző Intézet Kollégái által hirdetett szakdolgozati témák az alábbiak:

Ladányi Lili

  • Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja, inklúziója az iskolában és az iskolán kívül
  • A könnyen érthető nyelv elmélete és gyakorlata
  • Autizmussal élő személyek a társadalomban, intézményrendszerekben
  • Fogyatékosság társadalmi vonatkozásai
  • Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja, inklúziója az iskolában és az iskolán kívül
  • A könnyen érthető nyelv elmélete és gyakorlata
  • Autizmussal élő személyek: szabad témaválasztás (téma szűkítése egyeztetés alapján)
  • Fogyatékosság társadalmi vonatkozásai

Havadi-Nagy Marian (2022/23-as tanévben a tanárnőnél nem választható szakdolgozati téma)

  • A nyelési orofaciális miofunkcionális diszfunkció (nyelvlökéses nyelés) és terápiái
  • Attitűdvizsgálat logopédus szakemberek körében nyelési orofaciális miofunkcionális diszfunkció (nyelvlökéses nyelés) esetén
  • Az afáziaterápiák és terápiás eszköztáruk
  • A nyelési orofaciális miofunkcionális diszfunkció (nyelvlökéses nyelés) és etiológiai háttere
  • A mondatemlékezet elemzése nyelvfejlődési zavar esetén a MAMUT-R Magyar Mondat-Utánmondási teszt alapjai
  • Az ajak- és szájpadhasadék logopédiai protokollja (diagnosztika és terápia)
  • A lexikai nyelvi szint diagnosztikus és terápiás lehetőségei specifikus nyelvi zavar esetén

Kelemen Márta

  • A beszédtechnika helyzete a magyar felsőoktatásban.
  • A beszédtechnika helye és szükségessége a pedagógusképzésben.
  • Beszédtechnika a magyarországi logopédusképzésben.
  • Pedagógusok (óvoda, általános- és középiskola) hangállapota és -higiéniája
  • Logopédiai segédeszközök használata a logopédiai gyakorlatban.
  • Félig zárt fonációs technikák és alkalmazásuk a hangterápiában.
  • Félig zárt fonációs technikák hanghigiénés alkalmazása.
  • A hivatásos beszédképzés színterei.
  • A beszédtechnika elemei a pedagógusképzés színterein.
  • A csőfonáció hatásmechanizmusa.
  • Beszédterápiás eszközök a logopédiai gyakorlatban

 

Köböl Erika

  • Tanulásban akadályozott tanulók tanításának módszertani kérdései
  • Állatasszisztált foglalkozások lehetőségei
  • Tanulásban akadályozott tanulók fejlesztése tanórán és tanórán kívüli tevékenységek során
  • A hallgató által szabadon választott téma előzetes egyeztetés alapján
  • Tanulásban akadályozott tanulók tanításának, tantárgyi méréseinek módszertana
  • Képességfejlesztés tanórákon.
  • Állatasszisztált foglalkozások a gyógypedagógiai munkában
  • Szabadon választott téma egyéni egyeztetés alapján

Dr. Hosszu Tímea

  • A társadalmi szemléletformálás s megvalósulása a köznevelés intézményeiben
  • Együttnevelés a köznevelés intézményeiben
  • Pedagógusok attitűdje az együttneveléssel kapcsolatban
  • A diákok fogyatékossággal kapcsolatos attitűdje
  • Autista tanulók idegennyelv-tanítása
  • Az enyhén értelmi fogyatékos /tanulásban akadályozott tanulók iskolai nevelése-oktatása (téma szűkítése egyeztetés alapján)
  • A tanulásban akadályozott tanulók idegennyelv-tanítása/tanulása
  • Tanulásban akadályozott tanulók tankönyveinek vizsgálata
  • A tanulásban akadályozott tanulók pénzgazdálkodási ismeretei
  • A tanulásban akadályozott tanulók tanulási motivációja
  • Egyetemi hallgatók fogyatékossággal kapcsolatos attitűdje
  • Munkahelyi közösségek szemléletformálása a fogyatékosság elfogadásának előmozdítása érdekében
  • Enyhén értelmi fogyatékos fiatalok társas kapcsolatai

Dr. Magyar Adél

  • Bölcsődei környezet és kora gyermekkori intervenció
  • Gyógypedagógus-portrék
  • Kommunikáció a korai szakszolgálati munkában: kompetenciák és szükségletek
  • „Kezdő csomag” az autizmus korai felismeréséhez, ellátásához és az együttműködések kialakításához

Dr. Molnár-Tóth Alinka (GYES)

  • Szerzett nyelvi zavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Szerzett beszédzavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Egyéni téma megbeszélés alapján

Dr. Varga Imre

  • Az integráló osztályokban a nem akadályozott tanulók és tanítóik véleménye a tanulásban akadályozott társaikról, tanítványaikról.
  • Roma gyermekek beszédsajátosságai, kommunikációs, szociális nevelés javaslatai.
  • Az értelmileg akadályozott felnőttek szabadidős elfoglaltsága.
  • A speciális szakiskolások elhelyezkedési lehetőségeinek felmérése.
  • Egyénileg választott téma egyeztetés alapján
  • Hegedűs Anita/Varga Imre: Az értelmileg akadályozottak munkaképesség vizsgálata, munkaképesség mérése
  • Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítése és munkába állásának elősegítése
  • Roma integráció, roma gyerekek családi szocializációja. A család és iskola kapcsolata
  • A sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált oktatásának szükségesége és lehetőségei
  • Az intézményekben élő értelmileg akadályozott emberek megsegítésének lehetőségei. (Élethosszig tartó tanulás)
  • Az ép ész és az akadályozott tanulók együtt nevelése és az esélyegyenlőség eszménye.
  • Szabadon választott téma a Monstessori pedagógia vagy a Nemzetközi összehasonlító pedagógia körében
  • A lakóotthoni ellátási forma jelentősége az akadályozottsággal élők esetében.

 

Mucsiné Erdei Mónika

  • Grafikus szervezők alkalmazása tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Tanulási stratégiák vizsgálata, fejlesztése tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Saját fejlesztésű játék, eszköz fejlesztő célú alkalmazása/kipróbálása tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Tanulásban akadályozott tanulók motivációja
  • IKT-eszközök alkalmazása a tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Kettős különlegességgel élő személyek – Tehetséggondozó programok bemutatása a sajátos nevelési igényű tanulók iskoláiban
  • IKT
  • Matematikai képességek fejlesztése
  • Végrehajtó funkciók fejlesztése
  • Olvasás és szövegértés fejlesztése

Dr. Nóbik Attila

  • Egy gyógypedagógiai intézet története.
  • Fejezetek a magyar gyógypedagógia történetéből.
  • A gyógypedagógiai gondolkodás változásai a magyar szakfolyóiratok tükrében.
  • A fogyatékosság konstrukciója különböző társadalmi korokban.
  • A fogyatékosság kortárs és történeti értelmezései interszekcionális megközelítésben.

Tóthné dr. Aszalai Anett 

  • Beszéd és nyelvi képességek vizsgálata
  • Beszéd és nyelvi képességek fejlesztési lehetőségei
  • Új diagnosztikus eszközök dadogó gyermekek megismerésében
  • Ú diagnosztikus eszközök hadaró személyek megismerésében
  • Új eszközök a dadogó gyermekek megismerésében
  • Modern dadogásterápiák
  • Logopédushallgatók pályakövetése
  • Új eszközök a hadaró személyek megismerésében
  • A logopédia jelene, múltja, jövője egy intézményben
  • Egyéni téma megbeszélés szerint

Krausz Anita (GYES)

  • Oktatási módszerek sokszínűsége a gyógypedagógiában
  • SNI gyermekek integrációjának helyzete hazánkban
  • Szülői attitüdök a fogyatékossággal kapcsolatban
  • Tanári attitűd a fogyatékossággal kapcsolatban

Kovács-Berta Renáta

  • Gyászfeldolgozás gyermekkorban
  • Agresszió az iskolában:
  • Iskolai bullying megjelenése az alsó tagozatban
  • Online zaklatás (cyberbullying) előfordulása 6-12 éves gyermekeknél
  • A 6-12 éves korosztály személyiségfejlődése
  • A család szerepe a gyermekek fejlődésében, szülői bánásmód
  • Az oktató-nevelő munka lélektani sajátosságai
  • Kortárskapcsolatok vizsgálata
  • Az iskolai konfliktusok kezelésének pszichológiája
  • A kisgyermekkori médiahasználat pszichológiája
  • Az egyszülős nevelés hatása a gyermek személyiségfejlődésére
  • A hallgatóval történő megbeszélés alapján egyéb témák is számításba jöhetnek.

Dr. Pénzes Dávid

  • A gyógypedagógia/logopédia nemzetközi trendjei (idegen nyelvet jól értőknek!)
  • A gyógypedagógia/logopédia magyarországi története
  • Egy kiemelkedő gyógypedagógus élete és munkássága
  • Egy gyógypedagógiai intézmény történeti bemutatása
  • Viták/konfliktusok a hazai gyógypedagógia történetében

Magyar Ágoston

  • Értelmileg akadályozott személyek munkaerőpiaci elhelyezkedésének lehetőségei
  • Értelmileg akadályozott személyek pályaorientációja
  • Participatív oktatás az SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Tanszéken
  • Könnyen érthető nyelv új alkalmazási területei

Dr. Hevesi Tímea

  • Lovas foglalkozások témakörei
  • Lovasterápiás foglalkozások témakörei
  • Megváltozott munkaképességű személyek munkába integrálása
  • Esélyegyenlőségi törekvések

Aléné Kucsera Andra

  • Értelmi sérült gyermek a családban.
  • Súlyosan-halmozottan sérült fiatalok intézményi ellátása.
  • Utazó gyógypedagógiai feladatellátás az állami fenntartású intézményekben.
  • Értelmi akadályozottsággal élő felnőttek.

Dr. Fizel Natasa

  • Egy választott alternatív oktatási módszer (pl. Waldorf, Danton terv, Jéna terv stb.) alkalmazási lehetőségei a gyógypedagógia területén
  • Egy választott gyógypedagógiai oktatási intézmény története
  • Egy választott jeles pedagógus munkásságának feldolgozása
  • A gyógypedagógia intézménytörténete

Nagyné Dr. Hegedűs Anita

  • Gyógypedagógusok mentális egészsége
  • A hatékony gyógypedagógus jellemzői
  • Enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató tanulók empírikus vizsgálata
  • A nevelési-oktatási formák hatása az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató tanulók fejlődésére
  • Eltérő fejlődésű gyermek a családban
e-mail