A Gyógypedagógus-képző Tanszék Kollégái által hirdetett szakdolgozati témák az alábbiak:

Aléné Kucsera Andrea

  • Neurodiverz gyermek a családban
  • Súlyosan-halmozottan sérült gyermekek a köznevelés rendszerében
  • Súlyosan-halmozottan sérült felnőttek intézményi ellátása
  • Utazó gyógypedagógiai feladatellátás az állami fenntartású intézményekben
  • Értelmi akadályozottsággal élő felnőttek kísérése

 

Dam Bernadett

Feltöltés alatt…

 

Dr. Ács-Bíró Adrienn

Feltöltés alatt…

 

Dr. Fizel Natasa

  • Egy választott alternatív oktatási módszer (pl. Waldorf, Danton terv, Jéna terv stb.) alkalmazási lehetőségei a gyógypedagógia területén
  • Egy választott gyógypedagógiai oktatási intézmény története
  • Egy választott jeles pedagógus munkásságának feldolgozása
  • A gyógypedagógia intézménytörténete

 

Dr. Hevesi Tímea

  • Lovas foglalkozások témakörei
  • Lovasterápiás foglalkozások témakörei
  • Megváltozott munkaképességű személyek munkába integrálása
  • Esélyegyenlőségi törekvések

 

Dr. Molnár-Tóth Alinka

  • Szerzett nyelvi zavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Szerzett beszédzavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Egyéni téma megbeszélés alapján

 

Dr. Pénzes Dávid

  • A gyógypedagógia/logopédia nemzetközi trendjei (idegen nyelvet jól értőknek!)
  • A gyógypedagógia/logopédia magyarországi története
  • Egy kiemelkedő gyógypedagógus élete és munkássága
  • Egy gyógypedagógiai intézmény történeti bemutatása
  • Viták/konfliktusok a hazai gyógypedagógia történetében
  • Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (EGYMI) működése, különös tekintettel az utazó gyógypedagógusi szolgálatra.
  • Az integráció kérdései, problémái Magyarországon (jó gyakorlatok, szülői-, tanári attitűdök).

 

Dr. Varga Imre

  • Az integráló osztályokban a nem akadályozott tanulók és tanítóik véleménye a tanulásban akadályozott társaikról, tanítványaikról.
  • Roma gyermekek beszédsajátosságai, kommunikációs, szociális nevelés javaslatai.
  • Az értelmileg akadályozott felnőttek szabadidős elfoglaltsága.
  • A speciális szakiskolások elhelyezkedési lehetőségeinek felmérése.
  • Egyénileg választott téma egyeztetés alapján
  • Az értelmileg akadályozottak munkaképesség vizsgálata, munkaképesség mérése
  • Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítése és munkába állásának elősegítése
  • Roma integráció, roma gyerekek családi szocializációja. A család és iskola kapcsolata
  • A sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált oktatásának szükségesége és lehetőségei
  • Az intézményekben élő értelmileg akadályozott emberek megsegítésének lehetőségei. (Élethosszig tartó tanulás)
  • Az ép ész és az akadályozott tanulók együtt nevelése és az esélyegyenlőség eszménye.
  • Szabadon választott téma a Monstessori pedagógia vagy a Nemzetközi összehasonlító pedagógia körében
  • A lakóotthoni ellátási forma jelentősége az akadályozottsággal élők esetében

 

Harkai Gabriella

  • Értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók nevelése/oktatása (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Szociális és kommunikációs készségek fejlesztése az autizmus spektrumán (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Autizmussal élő gyermekek, felnőttek (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Egyénileg választott téma egyeztetés alapján

 

Kacsari Zsolt

  • Az utazó gyógypedagógiai szolgáltatások elméleti megalapozása és gyakorlati dimenziói a köznevelési rendszerben
  • Az utazó gyógypedagógus szakmai szerepvállalása és intézményi együttműködése az inkluzív nevelés támogatásában
  • A művészet és a sport szerepe az értelmi akadályozottsággal élő felnőttek tehetséggondozásában és önkifejezési lehetőségeinek kibontakoztatásában
    •Az individuális szükségletek feltárásának jelentősége és a szolgáltatások minőségének vizsgálata -mérőeszköz alkalmazási lehetőségei-, a felnőtt értelmileg akadályozott személyek lakhatási ellátásában
  • Szabadon választott téma egyéni egyeztetés alapján

 

Köböl Erika

  • Tanulásban akadályozott tanulók tanításának módszertani kérdései
    • Tanulásban akadályozott tanulók fejlesztési lehetőségei tanórán és tanórán kívüli tevékenységek során
  • Tanulásban akadályozott tanulók tantárgyi méréseinek módszertana
  • Állatasszisztált foglalkozások a gyógypedagógiai munkában
  • Élménypedagógiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a gyógypedagógia területén
  • A hallgató által szabadon választott téma előzetes egyeztetés alapján

 

Krausz Anita

  • Oktatási módszerek sokszínűsége a gyógypedagógiában
  • SNI gyermekek integrációjának helyzete hazánkban
  • Szülői attitüdök a fogyatékossággal kapcsolatban
  • Tanári attitűd a fogyatékossággal kapcsolatban

 

Ladányi Lili

  • Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja, inklúziója az iskolában és az iskolán kívül
  • A könnyen érthető nyelv elmélete és gyakorlata
  • Autizmussal élő személyek a társadalomban, intézményrendszerekben
  • Fogyatékosság társadalmi vonatkozásai

 

Mucsiné Erdei Mónika

  • Grafikus szervezők alkalmazása tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Tanulási stratégiák vizsgálata, fejlesztése tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Saját fejlesztésű játék, eszköz fejlesztő célú alkalmazása/kipróbálása tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Tanulásban akadályozott tanulók motivációja
  • IKT-eszközök alkalmazása a tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Kettős különlegességgel élő személyek – Tehetséggondozó programok bemutatása a sajátos nevelési igényű tanulók iskoláiban
  • IKT
  • Matematikai képességek fejlesztése
  • Végrehajtó funkciók fejlesztése
  • Olvasás és szövegértés fejlesztése

 

Perényi-Csáthi Éva Ibolya

  • Nyelvfejlődés (a téma szűkítése megbeszélés alapján)
  • Hallássérülés és nyelvfejlődés (a téma szűkítése megbeszélés alapján)
  • Egyéni téma megbeszélés alapján

 

Radvánszkiné Dr. Mikuláss Kata

  • Az orvostudomány interdiszciplináris eredményeinek hatása a gyógypedagógiai gyakorlatra – különös tekintettel a molekuláris biológia, az epigenetika és a neurobiológia alkalmazására
  • Szabadon választott és egyeztetett téma az állatokkal végzett terápiás lehetőségek témaköréből
  • Szabadon választott és egyeztetett téma a motoros képességek vizsgálata és fejlesztése témaköréből
  • Szabadon választott és egyeztetett téma a mozgásterápiák gyógypedagógiai alkalmazásának témaköréből
e-mail