A Gyógypedagógus-képző Tanszék Kollégái által hirdetett szakdolgozati témák az alábbiak:
Aléné Kucsera Andrea
- Neurodiverz gyermek a családban
- Súlyosan-halmozottan sérült gyermekek a köznevelés rendszerében
- Súlyosan-halmozottan sérült felnőttek intézményi ellátása
- Utazó gyógypedagógiai feladatellátás az állami fenntartású intézményekben
- Értelmi akadályozottsággal élő felnőttek kísérése
Dam Bernadett
Feltöltés alatt…
Dr. Ács-Bíró Adrienn
Feltöltés alatt…
Dr. Fizel Natasa
- Egy választott alternatív oktatási módszer (pl. Waldorf, Danton terv, Jéna terv stb.) alkalmazási lehetőségei a gyógypedagógia területén
- Egy választott gyógypedagógiai oktatási intézmény története
- Egy választott jeles pedagógus munkásságának feldolgozása
- A gyógypedagógia intézménytörténete
Dr. Hevesi Tímea
- Lovas foglalkozások témakörei
- Lovasterápiás foglalkozások témakörei
- Megváltozott munkaképességű személyek munkába integrálása
- Esélyegyenlőségi törekvések
Dr. Molnár-Tóth Alinka
- Szerzett nyelvi zavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
- Szerzett beszédzavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
- Egyéni téma megbeszélés alapján
Dr. Pénzes Dávid
- A gyógypedagógia/logopédia nemzetközi trendjei (idegen nyelvet jól értőknek!)
- A gyógypedagógia/logopédia magyarországi története
- Egy kiemelkedő gyógypedagógus élete és munkássága
- Egy gyógypedagógiai intézmény történeti bemutatása
- Viták/konfliktusok a hazai gyógypedagógia történetében
- Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények (EGYMI) működése, különös tekintettel az utazó gyógypedagógusi szolgálatra.
- Az integráció kérdései, problémái Magyarországon (jó gyakorlatok, szülői-, tanári attitűdök).
Dr. Varga Imre
- Az integráló osztályokban a nem akadályozott tanulók és tanítóik véleménye a tanulásban akadályozott társaikról, tanítványaikról.
- Roma gyermekek beszédsajátosságai, kommunikációs, szociális nevelés javaslatai.
- Az értelmileg akadályozott felnőttek szabadidős elfoglaltsága.
- A speciális szakiskolások elhelyezkedési lehetőségeinek felmérése.
- Egyénileg választott téma egyeztetés alapján
- Az értelmileg akadályozottak munkaképesség vizsgálata, munkaképesség mérése
- Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítése és munkába állásának elősegítése
- Roma integráció, roma gyerekek családi szocializációja. A család és iskola kapcsolata
- A sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált oktatásának szükségesége és lehetőségei
- Az intézményekben élő értelmileg akadályozott emberek megsegítésének lehetőségei. (Élethosszig tartó tanulás)
- Az ép ész és az akadályozott tanulók együtt nevelése és az esélyegyenlőség eszménye.
- Szabadon választott téma a Monstessori pedagógia vagy a Nemzetközi összehasonlító pedagógia körében
- A lakóotthoni ellátási forma jelentősége az akadályozottsággal élők esetében
Harkai Gabriella
- Értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók nevelése/oktatása (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
- Szociális és kommunikációs készségek fejlesztése az autizmus spektrumán (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
- Autizmussal élő gyermekek, felnőttek (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
- Egyénileg választott téma egyeztetés alapján
Kacsari Zsolt
- Az utazó gyógypedagógiai szolgáltatások elméleti megalapozása és gyakorlati dimenziói a köznevelési rendszerben
- Az utazó gyógypedagógus szakmai szerepvállalása és intézményi együttműködése az inkluzív nevelés támogatásában
- A művészet és a sport szerepe az értelmi akadályozottsággal élő felnőttek tehetséggondozásában és önkifejezési lehetőségeinek kibontakoztatásában
•Az individuális szükségletek feltárásának jelentősége és a szolgáltatások minőségének vizsgálata -mérőeszköz alkalmazási lehetőségei-, a felnőtt értelmileg akadályozott személyek lakhatási ellátásában - Szabadon választott téma egyéni egyeztetés alapján
Köböl Erika
- Tanulásban akadályozott tanulók tanításának módszertani kérdései
• Tanulásban akadályozott tanulók fejlesztési lehetőségei tanórán és tanórán kívüli tevékenységek során - Tanulásban akadályozott tanulók tantárgyi méréseinek módszertana
- Állatasszisztált foglalkozások a gyógypedagógiai munkában
- Élménypedagógiai módszerek alkalmazásának lehetőségei a gyógypedagógia területén
- A hallgató által szabadon választott téma előzetes egyeztetés alapján
Krausz Anita
- Oktatási módszerek sokszínűsége a gyógypedagógiában
- SNI gyermekek integrációjának helyzete hazánkban
- Szülői attitüdök a fogyatékossággal kapcsolatban
- Tanári attitűd a fogyatékossággal kapcsolatban
Ladányi Lili
- Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja, inklúziója az iskolában és az iskolán kívül
- A könnyen érthető nyelv elmélete és gyakorlata
- Autizmussal élő személyek a társadalomban, intézményrendszerekben
- Fogyatékosság társadalmi vonatkozásai
Mucsiné Erdei Mónika
- Grafikus szervezők alkalmazása tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
- Tanulási stratégiák vizsgálata, fejlesztése tanulásban akadályozott tanulóknál
- Saját fejlesztésű játék, eszköz fejlesztő célú alkalmazása/kipróbálása tanulásban akadályozott tanulóknál
- Tanulásban akadályozott tanulók motivációja
- IKT-eszközök alkalmazása a tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
- Kettős különlegességgel élő személyek – Tehetséggondozó programok bemutatása a sajátos nevelési igényű tanulók iskoláiban
- IKT
- Matematikai képességek fejlesztése
- Végrehajtó funkciók fejlesztése
- Olvasás és szövegértés fejlesztése
Perényi-Csáthi Éva Ibolya
- Nyelvfejlődés (a téma szűkítése megbeszélés alapján)
- Hallássérülés és nyelvfejlődés (a téma szűkítése megbeszélés alapján)
- Egyéni téma megbeszélés alapján
Radvánszkiné Dr. Mikuláss Kata
- Az orvostudomány interdiszciplináris eredményeinek hatása a gyógypedagógiai gyakorlatra – különös tekintettel a molekuláris biológia, az epigenetika és a neurobiológia alkalmazására
- Szabadon választott és egyeztetett téma az állatokkal végzett terápiás lehetőségek témaköréből
- Szabadon választott és egyeztetett téma a motoros képességek vizsgálata és fejlesztése témaköréből
- Szabadon választott és egyeztetett téma a mozgásterápiák gyógypedagógiai alkalmazásának témaköréből