Váltás normál nézetre

SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet


Főmenü

Felvételizőknek

Hallgatóinknak

2024/2025 I. félév – Szakdolgozati témák - 2024.09.09


A Gyógypedagógus-képző Tanszék Kollégái által hirdetett szakdolgozati témák az alábbiak:

Aléné Kucsera Andrea

  • Értelmi sérült gyermek a családban.
  • Súlyosan-halmozottan sérült fiatalok intézményi ellátása.
  • Utazó gyógypedagógiai feladatellátás az állami fenntartású intézményekben.
  • Értelmi akadályozottsággal élő felnőttek.

 

Dr. Fizel Natasa

  • Egy választott alternatív oktatási módszer (pl. Waldorf, Danton terv, Jéna terv stb.) alkalmazási lehetőségei a gyógypedagógia területén
  • Egy választott gyógypedagógiai oktatási intézmény története
  • Egy választott jeles pedagógus munkásságának feldolgozása
  • A gyógypedagógia intézménytörténete

 

Harkai Gabriella

  • Értelmileg akadályozott gyermekek, tanulók nevelése/oktatása (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Szociális és kommunikációs készségek fejlesztése az autizmus spektrumán (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Autizmussal élő gyermekek, felnőttek (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Egyénileg választott téma egyeztetés alapján

 

Dr. Hevesi Tímea

  • Lovas foglalkozások témakörei
  • Lovasterápiás foglalkozások témakörei
  • Megváltozott munkaképességű személyek munkába integrálása
  • Esélyegyenlőségi törekvések

 

Köböl Erika

  • Tanulásban akadályozott tanulók tanításának módszertani kérdései
  • Állatasszisztált foglalkozások lehetőségei
  • Tanulásban akadályozott tanulók fejlesztése tanórán és tanórán kívüli tevékenységek során
  • A hallgató által szabadon választott téma előzetes egyeztetés alapján
  • Tanulásban akadályozott tanulók tanításának, tantárgyi méréseinek módszertana
  • Képességfejlesztés tanórákon.
  • Állatasszisztált foglalkozások a gyógypedagógiai munkában
  • Szabadon választott téma egyéni egyeztetés alapján

 

Krausz Anita 

  • Oktatási módszerek sokszínűsége a gyógypedagógiában
  • SNI gyermekek integrációjának helyzete hazánkban
  • Szülői attitüdök a fogyatékossággal kapcsolatban
  • Tanári attitűd a fogyatékossággal kapcsolatban

 

Ladányi Lili

  • Sajátos nevelési igényű tanulók integrációja, inklúziója az iskolában és az iskolán kívül
  • A könnyen érthető nyelv elmélete és gyakorlata
  • Autizmussal élő személyek a társadalomban, intézményrendszerekben
  • Fogyatékosság társadalmi vonatkozásai

 

Dr. Molnár-Tóth Alinka 

  • Szerzett nyelvi zavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Szerzett beszédzavarok (a téma további szűkítése egyéni megbeszélés alapján)
  • Egyéni téma megbeszélés alapján

 

Mucsiné Erdei Mónika

  • Grafikus szervezők alkalmazása tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Tanulási stratégiák vizsgálata, fejlesztése tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Saját fejlesztésű játék, eszköz fejlesztő célú alkalmazása/kipróbálása tanulásban akadályozott tanulóknál
  • Tanulásban akadályozott tanulók motivációja
  • IKT-eszközök alkalmazása a tanulásban akadályozott tanulók oktatásában
  • Kettős különlegességgel élő személyek – Tehetséggondozó programok bemutatása a sajátos nevelési igényű tanulók iskoláiban
  • IKT
  • Matematikai képességek fejlesztése
  • Végrehajtó funkciók fejlesztése
  • Olvasás és szövegértés fejlesztése

 

Nagyné Dr. Hegedűs Anita

  • Gyógypedagógusok mentális egészsége
  • A hatékony gyógypedagógus jellemzői
  • Enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató tanulók empírikus vizsgálata
  • A nevelési-oktatási formák hatása az enyhe fokú intellektuális képességzavart mutató tanulók fejlődésére
  • Eltérő fejlődésű gyermek a családban

 

Dr. Pénzes Dávid

  • A gyógypedagógia/logopédia nemzetközi trendjei (idegen nyelvet jól értőknek!)
  • A gyógypedagógia/logopédia magyarországi története
  • Egy kiemelkedő gyógypedagógus élete és munkássága
  • Egy gyógypedagógiai intézmény történeti bemutatása
  • Viták/konfliktusok a hazai gyógypedagógia történetében

 

Szabóné Harangozó Andrea

  • Koragyermekkori intervenció
  • Sérült gyermek születésének hatása a család működésére

 

Dr. Varga Imre

  • Az integráló osztályokban a nem akadályozott tanulók és tanítóik véleménye a tanulásban akadályozott társaikról, tanítványaikról.
  • Roma gyermekek beszédsajátosságai, kommunikációs, szociális nevelés javaslatai.
  • Az értelmileg akadályozott felnőttek szabadidős elfoglaltsága.
  • A speciális szakiskolások elhelyezkedési lehetőségeinek felmérése.
  • Egyénileg választott téma egyeztetés alapján
  • Hegedűs Anita/Varga Imre: Az értelmileg akadályozottak munkaképesség vizsgálata, munkaképesség mérése
  • Értelmileg akadályozott fiatalok munkára felkészítése és munkába állásának elősegítése
  • Roma integráció, roma gyerekek családi szocializációja. A család és iskola kapcsolata
  • A sajátos nevelési igényű gyermekek differenciált oktatásának szükségesége és lehetőségei
  • Az intézményekben élő értelmileg akadályozott emberek megsegítésének lehetőségei. (Élethosszig tartó tanulás)
  • Az ép ész és az akadályozott tanulók együtt nevelése és az esélyegyenlőség eszménye.
  • Szabadon választott téma a Monstessori pedagógia vagy a Nemzetközi összehasonlító pedagógia körében
  • A lakóotthoni ellátási forma jelentősége az akadályozottsággal élők esetében.


Váltás normál nézetre