Szíves figyelmükbe ajánljuk Dr. Tiszai Luca tanárnő megjelent könyveit:

A zene és transzferhatás

 „A zene nemcsak zenére tanít. Ezek a gyermekek jobban számolnak, mert a szám nem elvont fogalom nekik, testükben érzik a ritmussal. Hamarabb olvasnak folyékonyan, mert a mondatokban érzik, éreztetik az összefüggő zenei formát. Szebben, pontosabban írnak, mert a kottaírás nagyobb vigyázatra szoktat, ott egy kissé félrecsúszott pont már más hangot jelent. A helyesírást is gyorsabban megtanulják, grafikai érzékük is fejlődik.” (Kodály)

A transzferhatás a tanulás és annak új szituációban vagy az elméletben tanultak gyakorlatban való alkalmazása. A jelen gyűjtemény célja olyan zenei gyakorlatokat, játékokat adni a pedagógusok kezébe, amelyek hétköznapi tanulási helyzetekben alkalmazhatók, segítik a zenetanulást, és más tantárgyak elsajátításában is segítséget nyújtanak. A fejezetek egy-egy fejlesztési terület és a zenei képességek összefüggéseinek közérthető összefoglalásából, konkrét zenei gyakorlatok és egyszerű énekes játékok ismertetéséből állnak. A gyűjtemény célja, hogy zenei játékokkal tegyük színesebbé a tanulási helyzeteket, énekeljünk, zenéljünk beszédgyakorlatok vagy számolás közben is, illetve hogy megértsük a zenei nevelés fontosságát.

 

A Community music therapy and intellectual disability  módszereket, ötleteket ad azoknak, akik értelmi sérült gyerekeknek vagy felnőtteknek szeretne zenét tanítani, vagy egy-egy zenés projektet csinálni. A kötet szerzője a súlyosan halmozottan sérült felnőtt zenészekből álló Nádizumzum zenekar alapítója, aki saját tapasztalatok valamint más magyar és nemzetközi együttesek példáján keresztül ismerheti meg a nyilvános előadásban rejlő lehetőségeket, buktatókat.  A kötet elméleti hátterét a befogadás és kirekesztés elméletei, valamint a közösségi zeneterápia modellje adja, amelynek lényege, hogy egy sikeres zenei produkció hogyan segíti marginalizált, alacsony társadalmi státusú csoportok befogadását.

A Preverbal and nonverbal musicality a velünk született zeneiség jelenségét járja körül, és arra a kérdésre keresi a választ, milyen pedagógiai gyógypedagógiai módszereket építhetünk erre a velünk született érzékenységre. A könyv elméleti alapját Mark Leman és kutatótársainak Embodied music cognition elmélete képezi.  A kötetet haszonnal forgathatják a még nem beszélő gyermekekkel,  a nonverbális halmozottan sérült személyekkel foglalkozó szakemberek, zenészek, a Kokas pedagógia iránt érdeklődők.

 

e-mail