Váltás normál nézetre

SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézet


Főmenü

Felvételizőknek

Hallgatóinknak

IV. „Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira” - 2015.05.19


A Gyógypedagógus-képző Intézet negyedik alkalommal rendezte meg a  „Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira” országos gyógypedagógiai konferenciát, a „MENTOR(H)ÁLÓ 2.0 PROGRAM” keretein belül. A korábbi években megjelentek nagy létszámára való tekintettel idén először tágasabb helyszínen fogadtuk a jelentkezőket:  a Szent-Györgyi Albert AGÓRA termeiben, 2015. május 14-én csütörtökön. Az eszmecserére a Vajdaságból is érkeztek szakemberek, így a rendezvény nemzetközivé bővült.

 

A hagyományos tanácskozás elsődleges célja, hogy a szakmai kapcsolatok erősítése érdekében fórumot teremtsen az országos lefedettségű partnerintézményeink részére, amely teret biztosít a gyógypedagógiai gyakorlat aktuális kérdéseinek közös megvitatására. Célkitűzésünk, hogy elméleti és gyakorlati tájékoztatás és tapasztalatcsere történhessen a gyógypedagógiai gyakorlati tevékenységek legkorszerűbb eljárásaival kapcsolatban, a résztvevők reflexióit is megismerve.

 

A konferencia tematikáját idén a „Terápiák a gyógypedagógiai nevelésben”
kérdéskörre építettük. A délelőtti plenáris ülést Dr. Marsi István Dékán és Prof. Dr. Pukánszky Béla Intézetvezető egyetemi tanár nyitották meg. A kellemes hangulatot a hódmezővásárhelyi Kozmutza Flóra Oktatási Intézmény Pántlika Tánccsoportjának tüneményes előadása alapozta meg. Prof. Emerita Dr. Gereben Ferencné Phd. (ELTE BGGYK ny. főiskolai tanár) paradigmatikus nyitó előadását követően az előadóink a művészetpedagógiai és élményterápiák személyiségfejlesztő hatásairól számoltak be.

A délelőtti közös programsort Intézetünk IV. éves hallgatója, Horváth Alexandra Nikoletta zárta, aki kutatásának prezentációjával a 2005. évi OTDK 1. helyét és a Pro Scientia Aranyérmesek Társaságának különdíját is elnyerte.

 

Délután a három szakirányunknak megfelelő szekciók (Értelmileg akadályozottak pedagógiája, Logopédia és Tanulásban akadályozottak pedagógiája szakosztályok) idén bővültek, a „Fiatal kutatók a szegedi gyógypedagógus-képzésben” szekcióban is megteltek a termek.

A plenáris ülés előadásait, valamint a délutáni rövid, prezentációkkal és filmekkel szemléltetett saját élményű, gyakorlatorientált beszámolókat aktív eszmecserék követték.

 

A konferencia nagy érdeklődésre tartott számot, a résztvevők száma elérte a 200 főt.


Váltás normál nézetre