2014. szeptember 8-12. között harmadik alkalommal rendezte meg a SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézete hagyományos tehetséggondozó táborát, a Lépések a tudományos élet felé- Tehetséggondozó tábor felvételt nyert gyógypedagógus – hallgatók számára elnevezésű program keretei között.

A tábor hosszú távú célja, hogy segítse a gyógypedagógus- hallgatókat, hogy tudatosan induljanak el a szakmai szocializáció útján, a későbbiekben pedig aktív művelőivé, alakítóivá váljanak a gyógypedagógiai segítségnyújtásnak, a fogyatékosságügynek. Közvetlen célja a gyógypedagógus-hallgatók kommunikációjának sokoldalú fejlesztése volt, illetve a hallgatók megnyerése a tudományos diákköri tevékenység ügyének.

A tábor célcsoportja a 2014 nyarán felvételt nyert első éves gyógypedagógus-hallgatók köre volt. A résztvevők valamennyien rendelkeznek középfokú nyelvvizsgával angol vagy német nyelvből, illetve nyelvtudásuk e szint közelében van. Az idegen nyelvtudás a tudományos diákköri munka során a külföldi szakirodalom felhasználásának elengedhetetlen feltétele, ezért is tartottuk fontosnak, hogy a tábor résztvevői az idegen nyelvi szemináriumokon már az alapképzés kezdetén megismerkedjenek a gyógypedagógia külföldi terminológiájával.

A tábor során megvalósult tevékenységek igen sokrétűek voltak. A szakmai program összeállítása során igyekeztünk a fogyatékosság témakörét sok szempontból körbejárni, ugyanakkor a központi fejlesztendő téma a kommunikációs képességek sokoldalú fejlesztése maradt.

Néhány példa a tevékenységek sokszínűségéből: a fogyatékossággal kapcsolatos irodalmi-, képzőművészeti alkotások elemzése, filmek kommunikációs mintáinak megfigyelése, saját élményű érzékenyítő gyakorlatok, beszédtechnika, pszicho-dráma foglalkozás, idegen nyelvi készségek fejlesztése, önálló rövidfilm elkészítése, bemutatása a társadalmi érzékenyítés témájában.

A sokrétű, intenzív tevékenység, az együttgondolkodás során szinte észrevétlenül zajlott a csapatépítés, aminek eredményeként egy jól együttműködő közösség jött létre. A hét során sok ismeretbővítésre, készségfejlesztésre, és attitűdformálásra nyílt lehetőség. Az oktatók lubickoltak a feladatokban, és a hallgatók kreativitásának, lelkesedésének köszönhetően ők is nagyszerűen érezték magukat. A jó hangulatról tanúskodnak azok a feljegyzések is, melyeket a tábor végén a hallgatók egy tablóra vetettek:

„Fantasztikusan éreztem magam, és nagyszerű embereket ismertem meg, ezért külön KÖSZÖNET!”

„Tedd le az előítéleteidet!”

 „Köszönöm, hogy itt lehettem, sok új élménnyel gazdagodtam.”

„Ha barátkozni, ismerkedni, tanulni szeretnél, ne sajnáld a szabadidőd! Hétvégén pihenhetsz!”

A hallgatók és az oktatók nevében köszönjük a Mentor(h)áló 2.0 Program”  TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1 2013-0008 projektnek, hogy lehetőségét teremtett a tábor megrendezéséhez.

PROGRAM

GALÉRIA

IMG_5245 IMG_5254 IMG_5257 IMG_5262 IMG_5265 IMG_5270 IMG_5277 IMG_5285 IMG_5292 IMG_5294 IMG_5308 IMG_5313 IMG_5319 IMG_5324 IMG_5337 IMG_5364 IMG_5375 IMG_5398 IMG_5407 IMG_5419 IMG_5427 IMG_5440 IMG_5461 IMG_5464 IMG_5465 IMG_5486 IMG_5496 IMG_5501

e-mail