2014. szeptember 8-12. között harmadik alkalommal rendezte meg a SZTE JGYPK Gyógypedagógus-képző Intézete hagyományos tehetséggondozó táborát, a Lépések a tudományos élet felé- Tehetséggondozó tábor felvételt nyert gyógypedagógus – hallgatók számára elnevezésű program keretei között.
A tábor hosszú távú célja, hogy segítse a gyógypedagógus- hallgatókat, hogy tudatosan induljanak el a szakmai szocializáció útján, a későbbiekben pedig aktív művelőivé, alakítóivá váljanak a gyógypedagógiai segítségnyújtásnak, a fogyatékosságügynek. Közvetlen célja a gyógypedagógus-hallgatók kommunikációjának sokoldalú fejlesztése volt, illetve a hallgatók megnyerése a tudományos diákköri tevékenység ügyének.
A tábor célcsoportja a 2014 nyarán felvételt nyert első éves gyógypedagógus-hallgatók köre volt. A résztvevők valamennyien rendelkeznek középfokú nyelvvizsgával angol vagy német nyelvből, illetve nyelvtudásuk e szint közelében van. Az idegen nyelvtudás a tudományos diákköri munka során a külföldi szakirodalom felhasználásának elengedhetetlen feltétele, ezért is tartottuk fontosnak, hogy a tábor résztvevői az idegen nyelvi szemináriumokon már az alapképzés kezdetén megismerkedjenek a gyógypedagógia külföldi terminológiájával.
A tábor során megvalósult tevékenységek igen sokrétűek voltak. A szakmai program összeállítása során igyekeztünk a fogyatékosság témakörét sok szempontból körbejárni, ugyanakkor a központi fejlesztendő téma a kommunikációs képességek sokoldalú fejlesztése maradt.
Néhány példa a tevékenységek sokszínűségéből: a fogyatékossággal kapcsolatos irodalmi-, képzőművészeti alkotások elemzése, filmek kommunikációs mintáinak megfigyelése, saját élményű érzékenyítő gyakorlatok, beszédtechnika, pszicho-dráma foglalkozás, idegen nyelvi készségek fejlesztése, önálló rövidfilm elkészítése, bemutatása a társadalmi érzékenyítés témájában.
A sokrétű, intenzív tevékenység, az együttgondolkodás során szinte észrevétlenül zajlott a csapatépítés, aminek eredményeként egy jól együttműködő közösség jött létre. A hét során sok ismeretbővítésre, készségfejlesztésre, és attitűdformálásra nyílt lehetőség. Az oktatók lubickoltak a feladatokban, és a hallgatók kreativitásának, lelkesedésének köszönhetően ők is nagyszerűen érezték magukat. A jó hangulatról tanúskodnak azok a feljegyzések is, melyeket a tábor végén a hallgatók egy tablóra vetettek:
„Fantasztikusan éreztem magam, és nagyszerű embereket ismertem meg, ezért külön KÖSZÖNET!”
„Tedd le az előítéleteidet!”
„Köszönöm, hogy itt lehettem, sok új élménnyel gazdagodtam.”
„Ha barátkozni, ismerkedni, tanulni szeretnél, ne sajnáld a szabadidőd! Hétvégén pihenhetsz!”
A hallgatók és az oktatók nevében köszönjük a Mentor(h)áló 2.0 Program” TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1 2013-0008 projektnek, hogy lehetőségét teremtett a tábor megrendezéséhez.
GALÉRIA
e-mail