Szempontok a dolgozat elkészítéséhez

1.   A diákok kérdései milyen arányban kapcsolódnak az órai tananyaghoz?

2.   A diákok ki(k)nek tették fel a kérdést? Milyen arányban kaptak választ a kérdésükre?

3.   A tananyaghoz nem kapcsolódó kérdések hogyan rendszerezhetők?

4.   A tanulók mekkora hányada kapcsolódik rendszeresen az órai munkához?

5.   Az osztálytermi kommunikációnak milyen jellegzetességei vannak?

6.   Hogyan és milyen órai szituációkban mutatkozik meg a diákok versengése és együttműködése?

7.   A tanárhoz való viszonyulás megnyilvánulási formái hogyan és milyen arányban jelennek meg?

8.   A diákok felől jövő fegyelmezés milyen helyzetekben jön létre? Milyen okai lehetnek a fegyelmezés létrejöttének? (Tanár kérése, tanár-diák konfliktus, kortárskapcsolati jellegzetességek, stb.)

9.   A sikerélményt, illetve kudarcot kísérő megnyilvánulások milyen arányban tartalmaznak verbális, illetve nonverbális kommunikációs elemeket?

10. Amennyiben különböző osztályokat, valamint azonos osztályokat, különböző tanórákon volt lehetőségük megfigyelni, milyen hasonlóságokat, különbségeket állapítottak meg a megadott szempontok alapján?