Szempontok a dolgozat elkészítéséhez
1. A diákok kérdései milyen arányban
kapcsolódnak az órai tananyaghoz?
2. A diákok ki(k)nek tették fel a kérdést?
Milyen arányban kaptak választ a kérdésükre?
3. A tananyaghoz nem kapcsolódó kérdések hogyan
rendszerezhetők?
4. A tanulók mekkora hányada kapcsolódik
rendszeresen az órai munkához?
5. Az osztálytermi kommunikációnak milyen
jellegzetességei vannak?
6. Hogyan és milyen órai szituációkban
mutatkozik meg a diákok versengése és együttműködése?
7. A tanárhoz való viszonyulás megnyilvánulási
formái hogyan és milyen arányban jelennek meg?
8. A diákok felől jövő fegyelmezés milyen
helyzetekben jön létre? Milyen okai lehetnek a fegyelmezés létrejöttének?
(Tanár kérése, tanár-diák konfliktus, kortárskapcsolati jellegzetességek, stb.)
9. A sikerélményt, illetve kudarcot kísérő
megnyilvánulások milyen arányban tartalmaznak verbális, illetve nonverbális kommunikációs
elemeket?
10. Amennyiben
különböző osztályokat, valamint azonos osztályokat, különböző tanórákon volt
lehetőségük megfigyelni, milyen hasonlóságokat, különbségeket állapítottak meg
a megadott szempontok alapján?