Gyógypedagógiai konferencia a Mentor(h)áló keretein belül
Harmadik alkalommal rendezett szakmai konferenciát „Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira” címmel a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézete a SZAB-székházban 2014. május 15-én.
Az egész napos rendezvényt Pukánszky Béla intézményvezető nyitotta meg. A vendégeknek megköszönte, hogy a zord időjárás ellenére nagyon sokan eljöttek a rendezvényre, és rámutatott arra, hogy ez a gyakorlati konferencia egy sorozat immár harmadik eseménye. Kiemelt fontosságú, mert a TÁMOP-program támogatásával rendezhetik meg. Elmondta azt is, hogy a gyógypedagógiai oktatás során olyan elméleti tudást és ismereteket kell közvetíteni a hallgatóknak, amelyeknek van gyakorlati relevanciájuk. A gyógypedagógus-képzés magasan kiemelkedik a pedagógusképzés egyéb szegmensei közül, tette hozzá a professzor, és ennek a képzésnek a motorja a kollégákkal való kerekasztal-beszélgetések sora, az együtt gondolkodás. Az intézményvezető arra kérte a kollégákat, hogy továbbra is segítsék őket abban, hogy a szegedi gyógypedagógus-képzés a legjobb vidéki képzőhely lehessen.
A professzor beszédét követően a szegedi Klúg Péter Óvoda és Általános Iskola diákjai léptek fel, műsorukban elsőként a Valahol Európában című musical egyik népszerű betétdalát, A zene az kell címűt adták elő – felvételről énekelt Kulka János, a gyerekek és felkészítő tanáruk jeleléssel mesélte el a dalszöveget. Műsorukat Demjén Ferenc Honfoglalás című dalával zárták, nagy sikert aratva.
A konferenciát ezt követően szakmai, illetve szakirányú blokkokban folytatták, szó esett egyebek mellett a diagnosztikai, valamint gyógypedagógiai protokollokról, a diagnosztikai módszerekről, bemutatták a pedagógia szakszolgálati ellátásban működő jó gyakorlatokat egy kutatás tapasztalataira épülve, előadás hangzott el arról, hogyan kell közölni a családtagokkal a sérült gyermek diagnózisát, és milyen gyógypedagógiai segítséget kaphatnak az érintettek a Down-szindrómás kisgyermekek esetében. A gyógypedagógusok beszámoltak a diagnosztikai módszerekről. Előadás hangzott el a halmozottan hátrányos helyzetű diákok nyelvi kompetenciamérésének tanulságairól is.
A konferencia résztvevői az előadások közötti szünetekben fejlesztő játékokkal és eszközökkel ismerkedhettek meg, valamint szakmai könyvek között is tájékozódhattak.
A konferencia részletes programja ITT olvasható!
A konferenciáról a JGY TV készített videóösszeállítást, mely ITT tekinthető meg!
A konferencia fotóit pedig itt adjuk közre: