A gyakorlati képzés szerepe

A gyakorlati képzés szerepe:

A gyakorlati képzés szerepe, hogy összekapcsolja a tanítójelölt hallgatók szaktárgyi és szakmódszertani kurzusokon elsajátított elméleti ismereteit és az általános iskolai nevelés-oktatás gyakorlatát.

A fokozatosságot szem előtt tartva először a pszichológiai és a pedagógiai hospitálásokon csak adott szempontok szerinti megfigyeléseket végeznek a jelöltek.

A következő lépcsőfok a csoportos tanítási gyakorlatokon való részvételük, melyek során már tanítanak is, de csak egy-egy órarészletet, tehát egy teljes óra több hallgató együttműködő óratartásával valósul meg. Ezeken a gyakorlatokon négy szemeszteren keresztül vesznek részt.

A harmadik csoportos gyakorlattal párhuzamosan elkezdődnek az egyéni tanítási gyakorlataik is, melyeken két héten keresztül a hospitálás mellett megadott óraszámban és tantárgyakból önállóan is kell órákat tartaniuk.

A 7. félév elején tanévkezdési gyakorlaton ismerkednek a tanév indításával kapcsolatos osztályfőnöki és egyéb iskolai feladatokkal.

A 8. félévben külső iskolákban 8 hetes, összefüggő tanítási gyakorlaton vesznek részt a hallgatók, s ennek befejeztével vizsga tanítással zárul a gyakorlati képzésük.