A gyakorlati képzés szerepe
A
gyakorlati képzés szerepe, hogy összekapcsolja a tanítójelölt hallgatók
szaktárgyi és szakmódszertani kurzusokon elsajátított elméleti ismereteit és az
általános iskolai nevelés-oktatás gyakorlatát.
A
fokozatosságot szem előtt tartva először a pszichológiai és a pedagógiai
hospitálásokon csak adott szempontok szerinti megfigyeléseket végeznek a
jelöltek.
A
következő lépcsőfok a csoportos tanítási gyakorlatokon való részvételük, melyek
során már tanítanak is, de csak egy-egy órarészletet, tehát egy teljes óra több
hallgató együttműködő óratartásával valósul meg. Ezeken a gyakorlatokon négy
szemeszteren keresztül vesznek részt.
A
harmadik csoportos gyakorlattal párhuzamosan elkezdődnek az egyéni tanítási
gyakorlataik is, melyeken két héten keresztül a hospitálás mellett megadott
óraszámban és tantárgyakból önállóan is kell órákat tartaniuk.
A 7.
félév elején tanévkezdési gyakorlaton ismerkednek a tanév indításával
kapcsolatos osztályfőnöki és egyéb iskolai feladatokkal.