Ökoiskola lettünk!

Nagyon jó hír, hogy iskolánk része lett az ökoiskolák hálózatának. Ahhoz azonban, hogy elnyerjük az Ökoiskola Címet, nagyon sok feltételnek kellett megfelelnünk.
A munkacsoportot, amely a pályázatot megírta, s a továbbiakban is a környezeti nevelésért felelős, Kaszt Erika tanárnő vezeti.  Vele készítettünk interjút az ökoiskoláról, illetve Zöld Könyvtárunkból könyveket ajánlott azoknak, akiket érdekel a természet és a környezetünk állapota.

K.: Miért pályázott az iskola az Ökoiskola címre?
K.E.: Az ökoiskola cím azt jelenti, hogy úgy működtetjük és úgy fejlesztjük tovább az iskolánkat, hogy az minél jobban környezetébe illő, energiatakarékos, fenntartható és élhető legyen. Ezek a céljaink már régóta megvannak, jól működnek és fejlődnek. A cím elnyerésével további lehetőségeink nyílnak arra, hogy még tovább fejlesszük iskolánk környezetbarát működését.
Mindezt veletek együtt szeretnénk létrehozni, hogy tudjátok miért és hogyan működnek a környezetükbe illő rendszerek és hogy úgy fejlődjön tovább iskolánk képe, hogy az vidám színhelye legyen a tanulásnak.

K.: Milyen erőssége van az iskolánknak, ami miatt nyertes lett a pályázatunk?

K.E.: Először is van egy nagyon szép műemlék épületünk egy olyan városban, amely maga is a fenntartható fejlődés szerint gondolkodik.

  • Igyekszünk a villamos energiával, a vízzel takarékoskodni.
  • Beindult a szelektív hulladékgyűjtés programja és nagyon sok papírt gyűjtünk minden évben ősszel és tavasszal
  • A tanórákon és a tanórákon kívül is sok olyan programunk, projektünk van, amelyeken keresztül minden diák megismerkedhet az őt körülvevő környezet működésével, természetes élőhelyekkel és azok élővilágával.
  • Sok diák és tanár is az iskolába járáshoz inkább a tömegközlekedési eszközöket, jó időben a kerékpárt választja az autó helyett.
  • Jelentős a szabadtéri tevékenységeink száma: sportnap, biciklitúrák, kirándulások, nyári táborok.
  • Könyvtárunkban különgyűjtemény található Zöld Könyvtár néven természet- és környezetvédelmi könyvekből, filmekből

K.: Hogyan fogjuk észrevenni a mindennapokban, hogy ökoiskola lettünk?
K.E.: Fontos feladatunk, hogy az épületün szépségét megőrizzük, ahol szükséges, felújítsuk és megtartsuk.
Folytatjuk udvarunk zöldítését, lassan lombosodnak már az ősszel ültetett fák. Őket kell egészségben felnevelnünk, hogy friss levegőt és árnyékot kapjunk tőlük.
Felújítjuk a szelektív hulladékgyűjtőket és a kisebbeknek is megtanítjuk azok használatát.
„A természet nem rendetlen” és nagyon is jól működik. Ennek tükrében még több programot szervezünk Szeged városi és természeti környezetének tanulmányozására, a látottak értékelésére és hasznosítására. Tanulmányi kirándulásokat teszünk, biciklitúrákat, táborokat szervezünk.
Létrehozunk egy Öko-őrjáratot, amit a gyerekek működtetnek. Felméréseket készítenek és javaslatokat tesznek az iskola energia- és anyagtakarékos működéséhez.
A faliújságokon és az iskola alakuló internetes „Zöld-blogján” sok-sok információt találhattok majd az iskolánk „zöldüléséről”, a meglévő programok eredményeiről. Egyre több programot hirdetünk nektek, amelyekben ti is részt vehettek, elmondhatjátok véleményeteket, javaslataitokat.
Tovább bővítjük a Zöld Könyvtár nyomtatott és elektronikus állományát.

K.: Milyen könyveket ajánlana a Zöld Könyvtárból azoknak a gyerekeknek, akik érdeklődnek a környezetvédelem iránt?
K.E.: Természetjáróknak ajánlom:

  • Mi virít itt? : Virágkalauz
  • Kis természethatározó : Fák
  • Amatőr természetbúvár
  • Schmidt Egon munkái

“Gondolkodóknak” ajánlom:

  • D. Morris: Emberállat
  • Moser Miklós: Körforgások a természetben és a társadalomban

“Filozófusoknak” ajánlom:

  • Al Gore: Mérlegen a föld
  • Rachel Carson: Néma tavasz
  • Hangay György: Ahol még kék az ég

Környezetvédőknek:

  • Könczey – S. Nagy: Zöldköznapi kalauz

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.