II. Játékelméletek
Ahogy a figyelem a gyermek játékára,
játéktevékenységére irányult, értelemszerűen jelentek meg játékelméletek. A
különböző játékelméletek a szerint csoportosíthatók, hogy:
- A játékot milyen tevékenységként értelmezik?
- A játékot milyen jelenségként értelmezik?
- A játéknak milyen funkciókat tulajdonítanak? (Maszler, 1996)
A csoportok átfedhetik egymást, ezért a besorolás nem egyértelmű. A játékelméletek kategorizálása során három nagy csoportot különböztethetünk meg. Ezek a következők.
- Esztétikai játékelméletek
- Biológiai játékelméletek
- Pedagógiai, pszichológiai játékelméletek (Maszler, 1996).

Melyek a játékelmélet nagyobb
csoportjai?
esztétikai
| |
didaktikai
| |
biológiai
| |
nevelési
| |
pedagógiai
| |
pszichológiai
| |
mozgásos
| |