Skip navigation

Játékok futással, járásokkal, kúszással és mászással

  1. „Árvíz- özönvíz-apály”: A gyerekek a bordásfal legalsó fokán függőállásba helyezkednek el. „Árvíz” vezényszóra felfelé, „apály” vezényszóra lefelé és „özönvíz” vezényszóra a legfelső fokig másznak. Aki eltéveszti az irányt, vagy lelép a bordásfalról, hibapontot kap. Győztesek a hibapont nélküliek, vagy a legkevesebb hibaponttal rendelkezők.
  2. „Szalagszerző”: A gyerekek nadrágjában egy-egy szalagot helyezünk el úgy, hogy több mint a fele kilógjon. A feladat az, hogy négykézláb mászva minél több szalagot gyűjtsünk össze. Győztes az, akinek a legtöbb szalagot sikerült összegyűjtenie a játékidő alatt.
  3. „Babzsákszerző”: A gyerekek pók-vagy rákjáráshoz helyezkednek el és egy-egy babzsákot tesznek az ölükbe. Feladat az, hogy pók-vagy rákjárással közlekedve a társaktól babzsákot szerezzen. Győztes az, aki a legtöbb babzsákot gyűjtötte a játékidő alatt.
  4. „Földrengés”: A gyerekeket kettéosztjuk. Az egyik fele kört alakít és a kör közepe felé fordulva mellső fekvőtámaszban helyezkedik el csípőemeléssel alagutat alkotva. A többiek feladata az, hogy az alagutak alatt átmászva körbe haladjanak. „Földrengés” vezényszóra az alagutak „összeomlanak” és azok, akik alattuk rekedtek alkotják a következő menetben az alagutakat.
  5. „Gombóc-palacsinta”: A gyerekek a játéktéren futkároznak. „Gombóc” vezényszóra mindenkinek hajlítottülésben lábszárkulcsolással kell elhelyezkednie, „palacsinta” vezényszóra pedig hanyattfekvésben magastartásban tartott karral kell nyújtózkodniuk. Aki eltéveszti a feladatot, hibapontot kap. Győztesek a hibapont nélküliek, vagy a legkevesebb hibaponttal rendelkezők.
  6. „Megközelítés” kúszással, mászással: Egy gyermek a terem egyik végén helyezkedik el háttal a többieknek, akik a terem túlsó végén egysoros vonal alakzatban hasonfekvésben kezdik a játékot. A háttal álló háromig számol, ezalatt a többiek kúszva próbálják megközelíteni, majd szembefordul, és akit ekkor mozogni lát, visszaküldi a kiindulási pontra. Győztes az, aki elsőként éri el a számolót.
  7. „Karikafoglaló” kutyafutással: A játéktéren eggyel kevesebb karikát helyezünk el, mint ahány gyermek játszik. A gyerekek a karikák között kutyafutással közlekednek, és jelre el kell foglalniuk egy karikát. Akinek ez nem sikerül hibapontot kap. Győztes, akinek nincs vagy a legkevesebb hibapontja van. A karika elfoglalása különböző helyzetekben legyen pl.: törökülés tarkóratartás, hajlítottülés magastartás.
  8. „Keresd meg a párod!”: Páratlan létszám esetén játszható. A gyerekek futkároznak a játéktéren és jelre párokban kell elhelyezkedniük az előre meghatározott tartásjavító testhelyzetben. (pl.: guggolóállás egymással szemben kézfogással, egyenes háttal)
  9. „Tűz- víz-repülő”: A gyerekek a játéktéren futkároznak. „Tűz” vezényszóra guggolótámaszba ereszkednek, és erőteljes kilégzéssel elfújják a tüzet, „víz” vezényszóra felmásznak a bordásfalra és „repülő” vezényszóra leereszkednek hanyattfekvésbe, megemelik a törzsüket és oldalsó középtartásba lendítik a karjaikat. Aki eltéveszti a feladatot, hibapontot kap. Győztesek a hibapont nélküliek, vagy a legkevesebb hibaponttal rendelkezők.
  10. „Szépségverseny”: A gyerekek a játéktéren futkároznak zenére. Amikor az zene megáll mindenkinek egy tetszőleges helyzetben kell elhelyezkednie helyes testtartásra törekedve. A játékvezető dönti el, kinek az elhelyezkedése a legszebb.