Skip navigation

Körben végezhető játékok

  1. „Üsd a harmadikat”. Kijelölünk egy fogót és egy menekülőt. A többi gyereket egy arckörbe állítjuk fel. A fogó el kezdi kergetni a menekülőt, aki ha futás közben beáll egy társa elé, átadja a szerepét annak, aki elé beállt.
    Megjegyzés: a gyerekek elhelyezkedhetnek hasonfekvésben, törökülésben, mellső fekvőtámaszban, alkar fekvőtámaszban stb…
  2.  „Fekvő fogó”: Kijelölünk egy tanulót.  A többi gyerek egy arckörben helyezkedik el állásban, vagy törökülésben, vagy fekvésben, egymástól kartávolságra. A kijelölt ember elkezd futni és közben megérinti egy társa vállát. A kiválasztott ezután fogóvá válik és megpróbálja megfogni a társát, aki pedig a helyére „pályázik”, beáll, beül, esetleg befekszik a helyére. 
  3. „Labdahajsza”: A gyerekek körben helyezkednek el terpeszállásban. Két labdát indítunk el egymással szemben lévő tanulótól egy irányba. Gyors adogatással a két labda „üldözi” egymást. Ahol egyik labda utoléri a másikat az a tanuló kiegészítő feladatot kapjon.
  4. „Labdahajsza” törökülésben: A gyerekek hátkörben törökülésben ülnek kartávolságnyira egymástól. Két labdát indítunk. A tanulóknak a hátuk mögött kell a labdát adogatniuk addig, amíg az egyik labda utoléri a másikat. Az a gyerek, akinél ez megtörténik, kiáll, és kiegészítő feladatot kap, majd visszaállhat a játékba.
  5. „Labdahajsza” hanyattfekvésben magastartással: A gyerekek kört alkotnak úgy, hogy a hajlított lábuk a menetirányba legyen talptámaszban. Két labdát indítunk egymással szemben lévő tanulótól. Akinél a labda van, felülést végez és előre hajlítással a lábánál elhelyezkedő társa kezébe adja a labdát. Akinél a két labda utoléri egymást, hibapontot kap. Győztes az, akinek legkevesebb hibapontja van.
  6.  „Védd a kört!” pingpong labda fújásával. A gyerekek arckörben helyezkednek el térdelőtámaszban. A kör közepén elhelyezett pingpong labdát kell fújással valakinek a két keze között kifújni. Győztes az, akinek ez a legtöbbször sikerül. Játszható kieséses formában is. Használhatunk több pingpong labdát is.
  7. „Védd a kört!” labdagurítással. A gyerekek arckörben helyezkednek el hasonfekvésben kartávolságra egymástól. A körben elhelyezett labdát kell megemelt törzzsel kigurítani két társ között. Győztes az a játékos, akinek ez a legtöbbször sikerül.
  8. „Fogd el a labdám!” : A gyerekek arckörben helyezkednek el kartávolságra egymástól. Mindenkinek a kezében van egy labda. Jelre a labdát feldobják a fejük fölé és a tőlük jobbra levő társuk leeső labdáját kell elfogniuk, úgy hogy egy lépést tesznek jobbra. Akinek nem sikerül a labdát elfognia hibapontot kap. Győztes az a játékos, akinek nincs, vagy a legkevesebb hibapontja van.
  9. „Kuglizás”: Eggyel kevesebb zsámolyt, mint ahány gyerek van, kör alakzatban helyezünk el. Egy gyerek a kör közepére áll, a többiek arckörben a zsámolyokra hasalnak. A kört alkotók próbálják egy nagyméretű labda gurításával eltalálni a körben menekülő társukat. Akinek sikerül azzal helyet cserél a menekülő játékos.
  10. „Virágnyílás”: A gyerekek kör alakzatban helyezkednek el hanyattfekvésben kézfogással. Hajlított térddel a talpukat a talajon helyezik el. Ez a „bimbó” helyzet. „Virágnyílás” vezényszóra a lábukat a fejük fölé emelik, és addig ott tartják, amíg el nem hangzik a „sziromzárás” vezényszó. Játszathatjuk két csapatban, győztes az a csapat, amelyik szebben hajtja végre a feladatokat.