Skip navigation

9. Szemléltetés és motiváció a fizikaórán 2, tanulói kisérletek

Célok

A tananyag elsajátítása után a tanárjelölt rendelkezzen megfelelő motivációs stratégiákkal és szakmai fogásokkal, amelyek a tanulói kísérletezés megtervezése és kivitelezése útján sikerrel vezetik.

A lecke a tárgyalt tananyaggal folytatja a tanári kompetenciák KKK-beli (Képzési és Kimenetei Követelmények) 4. pontjához való kapcsolódást, amely „a pedagógiai folyamat tervezése” területen fogalmazza meg a fejlesztendő tanári kompetenciákat.

Továbbá kapcsolódik a tanári kompetenciák 1. pontjához: „a tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése területén”, mivel a tanulói kísérletek alkalmasak arra is, hogy mind a tehetséges, mind a különleges bánásmódot igénylő tanulót könnyebben felismerhessük.