IV.6.3.2. Kézilabdázást előkészítő játékok

Zsámolylabda

Létszám: csapatjáték, csapatonként 6-8 játékos

Ajánlott életkor: 4-8. osztály

Helye: terem

Szükséges eszköz: 1 db kézi- vagy szivacslabda, 2 db zsámoly és jelzőszalagok

Játékleírás:

Kosárlabda pályát használjunk játéktérnek és mindkét térfélre az alapvonalakhoz közelebb rajzoljunk fel egy-egy 3 méter sugarú kört. Mindkét körben helyezzünk el egy felfordított zsámolyt, valamint a körvonalaktól 1 méter távolságra a középvonal irányában jelőljük ki a büntetődobás vonalát. Kialakítjuk a csapatokat és sorsolással eldöntjük melyik csapat kezdi a játékot. A csapatok elhelyezkednek a saját térfelükön és kezdődobással indul a játék. A támadó csapat összjátékkal igyekszik az ellenfél zsámolyát megközelíteni és a labdát a zsámolyba dobni úgy, hogy ne pattanjon ki. Ha sikerül, gólt szerzett és a másik csapat hozza kezdődobással játékba a labdát. Győztes az a csapat, amelyik a játék ideje alatt több gólt szerzett.

Játékszabályok:

  1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás...)
  2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság...)
  3. A zsámolyra dobó játékos ellen elkövetett szabálytalanság esetén büntetődobást ítéljünk, abban az esetben, ha a dobás sikertelen lett.
  4. A gól akkor érvényes, ha a labda bent marad a zsámolyban. A kipattanó labda játékban marad.

Saroklabda

Létszám: csapatjáték, csapatonként 6-8 játékos

Ajánlott életkor: 4-8. osztály

Helye: terem

Szükséges eszköz: 1db kézi- vagy szivacslabda, 4 db karika és jelzőszalagok

Játékleírás:

A játéktér négy sarkában egy-egy karikát helyezünk el. Sorsolással döntjük el, melyik csapat kezdi a játékot. A játékosok a saját térfelükön helyezkednek el. Mindkét csapatból két-két játékos az ellenfél térfelén lévő karikába áll. A támadó csapat kezdődobással hozza játékba a labdát és igyekszik összjátékkal az ellenfél térfelén karikákban álló társaikat megközelíteni és átadással a labdát valamelyikük kezébe dobni. Ha sikerül, gólt szereztek és a dobó játékos helyet cserél a karikában álló elfogó játékossal. Ezután a játék az ellenfél kezdődobásával folytatódik. Győztes az a csapat, amelyik a játék ideje alatt több gólt szerzett.

Játékszabályok:

  1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás...)
  2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság...)
  3. A gól akkor érvényes, ha a karikában álló játékos úgy fogja el a labdát, hogy közben nem lép ki a karikából.

Vonalkézilabda

Létszám: csapatjáték, csapatonként 8-10 játékos

Ajánlott életkor: 3-8. osztály

Helye: terem

Szükséges eszköz: 1db kézi- vagy szivacslabda és jelzőszalagok

Játékleírás:

Kézilabda pályát használjunk játéktérnek. Kialakítjuk a csapatokat és sorsolással eldöntjük, melyik csapat kezdi a játékot. A csapatok elhelyezkednek a saját térfelükön és kezdődobással indul a játék. A támadó csapat összjátékkal igyekszik az ellenfél alapvonalát megközelíteni és a labdát az alapvonal mögött elhelyezni úgy, hogy ne pattanjon, ne guruljon el. Ha sikerül, gólt szerzett és a másik csapat hozza kezdődobással játékba a labdát. Győztes az a csapat, amelyik a játék ideje alatt több gólt szerzett.

Játékszabályok:

  1. A kézilabdázás játékszabályait alkalmazzuk.(lépés-, idő-, fogás-, labdavezetés szabály, kezdődobás, bedobás...)
  2. Szabálytalanság esetén szabaddobást ítéljünk, amit a szabálytalanság helyéről kell végrehajtani. (lépéshiba, fogás-, labdavezetési hiba, védőszabálytalanság...)
  3. A gól akkor érvényes, ha a labda az alapvonal mögött egy helyben marad, nem gurul vagy pattan el.