VI.1.6.3. A tábori kiírás tartalmazza a következőket:

  • a tábor célja és feladata. Például a gyermekek nyári szünidős tevékenységének bővítése, programokon keresztül vezessen rá a pozitív életmód elemeire, az életminőség igényének a kialakítására, az egészségnevelési eljárások, módszerek keretein belül, annak érdekében. A táborozás járuljon hozzá a gyermekek személyiségének a fejlődéséhez, segítse elő a közösségi szellem megteremtését, valamint az önállóság és öntevékenység fejlődését.
    A táborban a gyermekek megismerhetik a tábori élet alapjait, magatartási normákat, a társas élet szokásait, szempontjait,
  • a tábor időpontja, vagy ha turnusok vannak, akkor azokat is,
  • a tábor pontos helye, a könnyebb beazonosíthatóság, megközelítés érdekében segítségeként GPS koordináták megadása javasolt. Internetes kiírásnál javasolt egy útvonaltervező beszúrásával segíteni a helyszínhez vezető út megismerését. Példaként beírom, hogy a tábor helyszíne Szeged, Topolya sor 2.
  • a tábor megközelíthetősége; itt célszerű olyan lehetőségeket megadni mely kiterjed minden közlekedési eszközre. Ha a tábor egy nagyon rossz úton közelíthető meg, akkor adjunk alternatívákat, segítsünk a táborba jutás megkönnyítésében. Összefoglalhatjuk, hogy melyiknek milyen előnye van, és ha tudunk körülbelüli összeget, akkor azt is írjuk ki.
  • a résztvevők száma, általában minden táborban van létszám határ és nem csak maximális szinten, hanem minimális szinten is. Ha egy bizonyos létszám alatt nem kivitelezhető a tábor, akkor kell, hogy tudják a már jelentkezettek is, meddig tudhatják meg a megrendezés esetleges elvetését vagy megtartását. A maximalizált táborokban célszerű napra, órára percre pontosan feltüntetni a regisztrációt, hogy később ebből ne legyen probléma, a sorba rendezésénél és az esetleges elutasításoknál.
  • a táborozók felkészültsége, a tábor jellege, célja határozhat meg valamilyen szintű felkészülést. Például egy sziklamászó táborban, ahol naponta több száz métert kell teljesíteni, akkor méltán írhatjuk ki, hogy nem kezdőknek való nem felkészületleneknek szerveződik, nincs lehetőség az oktatásra. Ezért csak vizsgázott vagy ismert, gyakorlatiasságát igazolni tudó mászók jelentkezhetnek.
  • a táborozók neme, kora, érdeklődése, a programterv összeállításánál vegyük figyelembe az érkező személyek, ezen tulajdonságát. Tábort szervezhetünk az adott ismeretek kielégítésére vagy létrehozunk egy tábort és annak célja, feladata, jellege határozza meg, kik körében hirdetjük a tábort.
  • a tábor pedagógusainak, személyzetének neveinek a feltüntetése, a több éve működő táborokban sokszor a szerint választanak tábort, turnusokat a szülők, hogy kikből áll össze a tábori nevelő testület. A szülők megítélése, tapasztalatuk az illető személyek felől, ismeretük a nevelői sajátosságukról, a tábori programok gyakorlati megvalósítása sorsdöntő lehet a tábor kiválasztásában.
  • a táborhoz, programokhoz szükséges felszerelések, elsősorban meg információt kell kérni a tábor helyszínén található sport és játék eszközökről, program lehetőségekről. Amennyiben a rendelkezésre bocsátott eszközökkel a tábori programjainkat meg tudjuk valósítani, akkor nem kell a saját eszközeinket a helyszínre utaztatni vagy megvásárolni. Viszont, ha a tábori eszközök megléte erőteljesen hiányos, akkor vegyük figyelembe, abból induljunk ki, hogy milyen eszközöket tudunk egyszerűen, könnyen a táborba szállítani, és ezek tudatában készítsük el a programtervet. A felszerelésről vezessünk leltárt, ellenőrizzük mindig az állapotát, és amit selejtezésre ítélünk, külön vezessünk egy listát, hogy a pótlása egyszerűbb és átláthatóbb legyen. A beszerzéséről időben intézkedjünk.
  • a tábor házirendje, tartalmazza mind azon kötelességeket, jogokat, lehetőségeket, amely a táborozót érinti magaviseletében, eszközök, felszerelések minőségének megtartásában, épületek, azok felszereléseinek, tartozékainak, sátrak, derékaljak, stb. megóvásában. Példaként áttekinthető egy szegedi intézményi házirendje.