ELŐSZÓ
TARTALOMJEGYZÉK
Kis Bernadett: Aaron Antonovsky szalutogenezis elmélete
Nádudvari Gabriella: Egészséges szokások – Arisztotelész szokás-koncepciójának jelentősége az egészséges szokások kialakítása szempontjából
Osváth Viola: A lelki egészség meghatározása. A fiatal felnőtt kor fejlődéslélektani jellemzői, feladatai
Pálmai Judit: A holisztikus egészségfogalom felé
Prievara Dóra Katalin: A testmozgás szerepe, jelentősége az egészség szalutogenetikus megközelítésében A testmozgás testi egészségre gyakorolt hatásai, betegségmegelőző szerepe
Kis Bernadett: Az Ottawai Charta és jelentősége az egészségfejlesztésben
Lippai László: Az egészségfejlesztő szakma célja, kompetenciaköre, feladatai és eszközei. Az „Egészséges Egyetem” koncepciója
Nádudvari Gabriella: Európai életmód-mozgalmak a múltban: tanulságok, következmények
Pálmai Judit: A közösség alapú egészségfejlesztő munka fogalma, módszertana és jellegzetességei
Tóth Erika: A kortárssegítő és az öntevékeny csoportok alapelvei, funkciói, jelentősége az egészségnevelésben és egészségfejlesztésben
Lippai László: Az egészségmagatartás fogalma, egészségvédő és egészségkárosító magatartás orvosi és pszichológiai megközelítése. A testmozgás, mint egészségvédő és egészségkárosító magatartásforma
Osváth Viola: Testkép, énkép, önértékelés fogalma, jelentősége a testmozgás szempontjából
Prievara Dóra Katalin: A fiatal felnőttek egészségi állapota, egészséggel kapcsolatos tudatos magatartásuk hazai és nemzetközi viszonylatban
Tóth Erika: Egészségmagatartáshoz kapcsolódó döntések - pszichológiai jellemzők