dr. Fizel Natasa | ||
Beosztás, tud. fokozat: | tanszékvezető, főiskolai docens | |
Levelezési cím: | 6725 Szeged, Hattyas utca 10. | |
E-mail cím: | fizel.natasa@szte.hu | |
Oktatói szoba: | 412 | |
Fogadóóra : | hétfő: 9-10 és csütörtök: 9-10 | |
Személyes honlap: | www.fizelnatasa.hu | |
Magyar Tudományos Művek Tára: | link |
Rövid életrajz
1978-ban született Orosházán. Általános iskolai tanulmányait szülővárosában, középiskolai tanulmányait a mezőberényi Petőfi Sándor Gimnáziumban végezte. Főiskolai diplomát a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán magyar-történelem szakon, majd egyetemi diplomát ugyanott Ember és társadalom műveltségterület tanára, valamint Multikulturális nevelés tanára mesterszakokon, doktori fokozatot az Eszterházy Károly Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában szerzett. Jelenleg egyetemi adjunktusként és tanszékvezető-helyettesként dolgozik az SZTE JGYPK Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Tanszéken, valamint a kar Tudományos Diákköri Tanácsának titkára. Rendszeresen vesz részt hazai és külföldi konferenciákon és tart előadásokat magyar és német nyelven. A legrangosabb nemzetközi neveléstörténeti konferencián, az ISCHE-n 2014-ben Londonban, 2015-ben Isztambulban, 2018-ban Berlinben tartott előadást. Két önálló kötet szerzője, öt tanulmánykötet szerkesztője. A magyar polgár iskolai tanárképzés története című monográfiája 2018-ban látott napvilágot. Tagja és titkára a MTA Szegedi Akadémiai Bizottság Neveléstörténeti Munkabizottságának, tagja a SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottságának, a Délvidék Kutató Központnak és a HERA-nak. A Pedagógiatörténeti Szemle technikai szerkesztője, és az OTDK helyezésekkel büszkélkedő Kiss Áron Neveléstörténeti Tehetségműhely vezető mentora. Kutatási területe a pedagógusképzés történetének kutatása a 20. században, különös tekintettel az intézmények közötti együttműködésre.
Az idei évben megjelent első kötetünk:
Fizel Natasa (2016, szerk.): Gutta cavat lapidem. Hallgatói tanulmányok a neveléstörténet tárgyköréből. Délvidék Kutató Központ, Szeged.
http://www.mek.oszk.hu/15500/15500/15500.pdf
Az általam oktatott tárgyak:
- Die Geschichte der Universitat in Szeged (2015 -)
- A neveléselmélet neveléstörténeti alapjai (2015 -)
- A nevelésszociológia alapjai (2015 -)
- Szociálpedagógia (2014 -)
- Nevelési színterek, nevelési tartományok (2014 -)
- Multikulturális iskola (2010 -)
- Továbbá egyéb pedagógia, karrier, kommunikáció, szociológia, társadalomismeret témájú kurzusok (2004 -)
Bővebb életrajz
Szakmai életrajz és publikációs jegyzék
Munkahelyek:
- 2014 – Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Juhász Gyula Pedagógusképző Kar (JGYPK) Alkalmazott Pedagógia és Pszichológia Tanszék
Tanársegéd - 2009 – 2014 : SZTE JGYPK Alkalmazott Társadalomismereti Tanszék
Tanársegéd - 2003 – 2009 : SZTE JGYPK
Óraadó - 2001 – 2002 : Általános Művelődési Központ, Általános Iskola, Királyhegyes
Magyar-történelem szakos tanár
Tanulmányok:
- 2016 – SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Doktorjelölt - 2012 – 2016 : SZTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola
Történeti pedagógia, neveléstörténet doktori program
Abszolutórium - 2008 – 2010 : SZTE JGYPK Ember és társadalom műveltségterület tanár MA
Multikulturális nevelés tanára MA
Diploma száma: JGYPK-00090/2010/OKL - 2009 : Demokratikus iskolavezetés a gyakorlatban – képzők képzése, OFI – SZTE JGYPK (30 órás tanártovábbképzés)
- 2008 : AIFSZ Kollégium, Munkaerő-piaci ismeretek oktatása, tanártovábbképzés
- 2002 – 2004 : SZTE BTK szociológia szak
1997 – 2001 : SZTE JGYTFK
magyar-történelem szakos tanár
Diploma száma: 620/2001 - 1992 – 1997 : Petőfi Sándor Gimnázium, Mezőberény
Német kéttannyelvű osztály
Nyelvismeret:
- Német felsőfokú ’C’ típusú állami nyelvvizsga
- Angol középfokú ’C’ típusú állami nyelvvizsga
- Latin egyetemi szigorlat
Szakmai, közéleti tevékenység:
- MTA SZAB Neveléstörténeti Munkabizottság tagja
- MTA SZAB Állampolgári Kompetenciák Munkabizottság titkára, tagja
- Hungarian Educational Research Assosiation (HERA) Neveléstörténet és Összehasonlító Pedagógia Szakosztály tagja
- Délvidék Kutató Központ tagja
- A Pedagógiatörténeti Szemle technikai szerkesztője
Frissítve: február 2, 2021