IV.7.19. Tájoló

Pedagógiai cél:  Kreativitást, együttműködést, ügyességet fejlesztő játék.

Résztvevők száma: Osztálylétszám Kisebb gyerekek esetén több csoportban, hogy a feladat ne legyen túlságosan bonyolult.

Résztvevők életkora: 7- felső korhatár nincs

Játékidő: 15-20 perc

Helyigény: terem (pl. tornaterem, vagy aula)

Anyagszükséglet: Akadálypálya építéséhez alkalmas tárgyak, pl.: székek, asztalok, stb. Játszható a szabadban is, pl.: természetes akadályokkal, játszótéri játékok között.

Játék menete:

Navigációs játék, amelyben a játékosnak bekötött szemmel kell áthaladnia egy akadálypályán a társak irányításával. Az előregondolkozást, a térbeli tájékozódást, a kommunikációs készségeket fejleszti. A játékosokat két csapatba osztjuk. Az egyik csapat egyik tagjának szemét bekötjük, aki csapattársai szóbeli utasításai segítségével megpróbál átkelni a terem egyik végétől a másikig úgy, hogy ne érjen hozzá az akadályokhoz. Másik csapat első játékosa következik, majd sorban mindenki.

Szabályok:

  1. A termet minden játékos számára kicsit átrendezi az ellenfél csapata, miután bekötöttük a játékos szemét.
  2. A csapattársak nem érhetnek hozzá az akadálypályán haladó játékoshoz, csak verbális utasításokat adhatnak (jobbra, balra, haladj tovább, előre, kicsit vissza...)
  3. Számoljuk azt is, hogy hány akadályhoz ér hozzá a játékos, hogy abban az esetben is eldönthető legyen, ki győzött, ha senki sem teljesíti a pályát hibátlanul.
A játék befejezése, lezárása: az a csapat nyer, aki hamarabb képes végrehajtani a feladatot, illetve az a csapat nyer, amelyiknek több tagja fejezte be sikeresen a játékot.