IV.7.21. Titkos üzenet

Pedagógiai cél:  Kreativitást, együttműködést, ügyességet fejlesztő játék. Fejleszti a gyorsaságot és a memóriát.

Résztvevők száma: Osztálylétszám, de legalább hatfős csapatokra osztva.

Résztvevők életkora: 6- felső korhatár nincs

Játékidő: 5-15 perc

Helyigény: terem (pl. tornaterem, aula vagy szabadban)

Anyagszükséglet: üzenetkártyák a csapatok száma szerint (olvasni tudók esetében).

A játék menete:

Egy 30-50 méter átmérőjű körpályán, vagy egy hosszú pályán, ösvényen egymástól 15-30 méterre elhelyezett állomásoknál felsorakoznak a csapattagok úgy, hogy egy állomásnál egy csapatból egy játékos várakozzon, de a különböző csapatok tagjai is de egymástól néhány lépés távolságra legyenek. A játékvezető a játék kezdetén írásban átnyújt, vagy szóban közöl egy üzenetet, amit 10 mp-ig memorizálhatnak. Jelre indul a futás, az üzenetet a következő csapattaghoz továbbítják, aki szintén továbbadja, és így végig a pályán. Az utolsó játékos egy másik papírlapja írja a továbbított üzenetet.

Szabályok:

  1. Az eredeti üzenetet tartalmazó lapot vissza kell adni.
  2. Az üzenet többször is elismételhető egy-egy állomáson.
  3. Ügyelni kell rá, hogy az üzenetet csak a saját csapat játékosai hallják.
  4. A beérkezés sorrendje szerint, és az üzenet pontossága szerint is állítsunk fel sorrendet, és pontozzuk mindkét teljesítményt. (Pl: 3, 2, 1 ponttal.)

A játék befejezése, lezárása: a játékot az a csapat nyeri, amelynek összesített pontszáma a legmagasabb.