IV.7.20. Hány lépés?

Pedagógiai cél:  Kreativitást, együttműködést, ügyességet fejlesztő játék.

Résztvevők száma: Osztálylétszám

Résztvevők életkora: 7- felső korhatár nincs

Játékidő: 5-10 perc

Helyigény: terem (pl. tornaterem, aula vagy szabadban)

Játék menete:

Ebben a játékban a játékosoknak meg kell becsülniük a cél eléréséhez szükséges lépések számát. A mozgás megszerettetésén kívül a becslés, tervezés, a hipotézisek ellenőrzése, a kreatív gondolkodás, a tanuláshoz szükséges fantázia fejlesztése a cél.

Minden játékos megfigyeli a cél felé vezető utat, és megbecsüli, körülbelül hány és milyen típusú lépéssel éri majd el a célt.

Szabályok:

  1. A rajtot vonallal jelöljük.
  2. Az elérendő célt kb. 8-10 méter (vagy kisebbeknél kisebb) távolságra kijelöljük. (Pl. egy fa, a folyosó túlsó vége)
  3. Az első játékos közli a többiekkel, milyen mozgással, milyen lépéstípussal és hány lépésben fog eljutni a célig. (Pl.: Én 12 óriáslépésnyire vagyok a céltól. 15 békaugrásnyira, 40 tyúklépésnyire... )
  4. A játékos bemutatja a mozgástípust, mielőtt elindul.
  5. A többiek is tippelnek, csoportokat alkotnak aszerint, hogy ki ért egyet a játékossal, ki gondolja, hogy túlbecsülte, ki gondolja, hogy alulbecsülte a lépésszámot.
  6. A játékos ezután megpróbálja a becsült lépésszámmal megközelíteni a célt.
  7. Ha a játékos a becslése szerint el tudja érni a célt, nyer, és vele együtt azok is, akik jónak ítélték a játékos becslését. HA a célt túl hamar érte el valaki, akkor azok nyertek, akik a játékos becslését túlzónak gondolták. Ha a célt nem tudja elérni a becsült számú mozgással, akkor azok nyertek, akik szerint a játékos alulbecsülte a szükséges lépésszámot. A nyerteseknek egy pont jár. A pontokat számolhatják a jó tippért járó babok gyűjtögetésével is.
  8. Minden játékosra sor kerül. Mindenkinek újfajta mozgástípust kell kitalálnia.

A játék befejezése, lezárása: az a csapat nyer, aki a megbecsült lépésszámmal jut el a célig, illetve aki a játék végére a legtöbb pontot (babot) gyűjtötte