III.11. A didaktikai alapelvek érvényesítése

a, Minden játékfoglalkozásnak képző és nevelő céljának kell lennie

A tanított játékoknak biztosítani kell az előre meghatározott képességek, készségek, jártasságok kialakítását, fejlesztését, tökéletesítését a képzési célnak megfelelően. Emeljük a tanulók játékműveltségét, fejlesztjük feladatmegoldó képességüket.

b, Életkori sajátosságok figyelembevételének elve

A játékok tartalma, jellege, fiziológiai hatása feleljen meg a tanulók fizikai és szellemi fejlettségének, fejlődési sajátosságainak, előképzettségüknek.

c, A fokozatosság elvének érvényesítése

A fokozatosság elvének betartásával a tanulók könnyebben megtanulnak bonyolult játékfeladatokat is. Az elv követeli a fokozatos áttérést az ismert játékról az ismeretlenre, könnyebbről a nehezebbre, illetve egyszerűbbről az összetettre.

d, A tervszerűség, egymásra épülés, folyamatosság elve

Biztosítanunk kell a játékok tartalmim kapcsolatát, egymásra épülését.

e, Minden játékot tökéletesen kell elsajátítani

A tanulók számára akkor válik élvezetessé a játék, ha már többször játszották, jól ismerik a feladatokat, a megoldási lehetőségeket, a szabályok alkalmazása automatikussá válik.

f, Megfelelő időt biztosítsunk egy-egy játék megtanítására, begyakorlására

g, A tartósság, szilárdság elve

A játék tökéletes elsajátításához hozzátartozik a többszöri ismétlés, megfelelő gyakorlás.