III.11. A didaktikai alapelvek érvényesítése
A tanított játékoknak biztosítani kell az előre meghatározott képességek, készségek, jártasságok kialakítását, fejlesztését, tökéletesítését a képzési célnak megfelelően. Emeljük a tanulók játékműveltségét, fejlesztjük feladatmegoldó képességüket.
b, Életkori sajátosságok figyelembevételének elve
A játékok tartalma, jellege, fiziológiai hatása feleljen meg a tanulók fizikai és szellemi fejlettségének, fejlődési sajátosságainak, előképzettségüknek.
c, A fokozatosság elvének érvényesítése
A fokozatosság elvének betartásával a tanulók könnyebben megtanulnak bonyolult játékfeladatokat is. Az elv követeli a fokozatos áttérést az ismert játékról az ismeretlenre, könnyebbről a nehezebbre, illetve egyszerűbbről az összetettre.
d, A tervszerűség, egymásra épülés, folyamatosság elve
Biztosítanunk kell a játékok tartalmim kapcsolatát, egymásra épülését.
e, Minden játékot tökéletesen kell elsajátítani
A tanulók számára akkor válik élvezetessé a játék, ha már többször játszották, jól ismerik a feladatokat, a megoldási lehetőségeket, a szabályok alkalmazása automatikussá válik.
f, Megfelelő időt biztosítsunk egy-egy játék megtanítására, begyakorlására
g, A tartósság, szilárdság elve
A játék tökéletes elsajátításához hozzátartozik a többszöri ismétlés, megfelelő gyakorlás.