III.9. Az alsó tagozat játékainak kapcsolata a tantervvel

Az 1. és 2. osztályosok testnevelés óráin a játék áll a tanítás középpontjában.

A játékoknak az oktatás folyamán biztosítaniuk kell:

- a tanulók elsősorban játszani tanuljanak meg.

- a játékos futás - ugrás - dobásgyakorlatok jártasságok és készségek fejlesztését szolgálják ezeket a gyakorlatokat meghatározott játékkal kapcsolatban, azoknak alárendelve kell tervezni.

- ezen alapkészségek (gyorsfutás, megindulás, megállás futás közben, irányváltoztatás, labdadobás) előfeltételei a testnevelés képzésnek.

Ezt a sokrétű munkát a tanterv a sok mozgással járó

- együttes játékkal

- versengésekkel

- legegyszerűbb csapatjátékkal

- sor- és váltóversenyekkel igyekszik megvalósítani.

A 3.- 4. osztályban is fontos szerepet tölt be a játék. A tanulóknak meg kell tanulniuk az elsajátított ismereteket játék közben alkalmazni. Ezáltal magasabb szintre emelkedik a játékműveltség.

A játék során meg kell tanulniuk:

- az elsajátított ismereteket játék közben alkalmazni

- a saját cselekvésüket társukéval összehangolni

- üldözőtől elszakadni

- mozgó társa labdával pontosan célozni

- találatot elugrással, felugrással, elhajlással elkerülni

- érkező labdához helyezkedni

A játék a gyermek spontán tevékenysége, amit maga kezdeményez. Szabadon, önállóan cselekszik, eközben ismer meg tapasztalatszerzés útján dolgokat, jelenségeket.