III.9. Az alsó tagozat játékainak kapcsolata a tantervvel
A játékoknak az oktatás folyamán biztosítaniuk kell:
- a tanulók elsősorban játszani tanuljanak meg.
- a játékos futás - ugrás - dobásgyakorlatok jártasságok és készségek fejlesztését szolgálják ezeket a gyakorlatokat meghatározott játékkal kapcsolatban, azoknak alárendelve kell tervezni.
- ezen alapkészségek (gyorsfutás, megindulás, megállás futás közben, irányváltoztatás, labdadobás) előfeltételei a testnevelés képzésnek.
Ezt a sokrétű munkát a tanterv a sok mozgással járó
- együttes játékkal
- versengésekkel
- legegyszerűbb csapatjátékkal
- sor- és váltóversenyekkel igyekszik megvalósítani.
A 3.- 4. osztályban is fontos szerepet tölt be a játék. A tanulóknak meg kell tanulniuk az elsajátított ismereteket játék közben alkalmazni. Ezáltal magasabb szintre emelkedik a játékműveltség.
A játék során meg kell tanulniuk:
- az elsajátított ismereteket játék közben alkalmazni
- a saját cselekvésüket társukéval összehangolni
- üldözőtől elszakadni
- mozgó társa labdával pontosan célozni
- találatot elugrással, felugrással, elhajlással elkerülni
- érkező labdához helyezkedni
A játék a gyermek spontán tevékenysége, amit maga kezdeményez. Szabadon, önállóan cselekszik, eközben ismer meg tapasztalatszerzés útján dolgokat, jelenségeket.