Az angol tanítás innovációi és legújabb módszerei a tanítóképzésben ’e-learning’ segítségével
Leírás
A tananyagfejlesztés rövid leírása, tematikája, tartalma
Célközönség: tanítóképzős hallgatók, és általános iskolában angol nyelvet tanító tanárok esetleg óvodapedagógusok és óvodapedagógus hallgatók, akik
- szaknyelvi tudásuk fejlesztése mellett szeretnék részletesebben megismerni és kipróbálni a „Life Long Learning” elméleti és gyakorlati módszereit, kompetenciáit és céljait, és
- az anyagban szereplő kérdésekre való válaszadásnál tapasztalhatják a többnyire egyéni „felfedező”, tapasztalatokra épülő munka menetét, hogy majd ezt a tanulási folyamatot meg tudják tanítani a gyerekeknek is, valamint
- gyakorolhatják, hogy mit jelent a gyakorlatok által fejleszthető új kompetenciák tudatossá válása és a gyerekek nyelvi képességeihez alkalmazkodó óratervek elkészítése.
Célok:
- a gyerekek kritikus gondolkodásának és kreativitásának a fejlesztése interaktív gyakorlatokkal
- felkészíteni a tanulókat az önálló munkára, hogy a későbbiekben ők is felelősséget érezzenek a tanulásukért, miközben megtapasztalják a társaikkal való közös munka előnyeit és nehézségeit is,
- a faladatok alkalmat adnak a szakembereknek, hogy esetleg újratervezzék az eddigi tanulmányaik alapján megszokott rutinúkat és végiggondolják, hogy milyen új kompetenciákra van szükségük
- gyakorlati segítséget adni mind a gyerekeknek és a tanároknak, hogy felfedezzék milyen módszerek támogatják leginkább az adott tanulói csoport nyelvi fejlődését
- tudatossá tenni, hogy önmagukban a tanárok számára az új módszerek nem lesznek eredményesek és hatékonyak az önálló anyagszerkesztés, tervezés, elemzés és feldolgozás nélkül.
Input
- az angolszász kultúrában gyökerező „Life Long Learning” gyakorlatának és filozófiájának ismerete
- a probléma alapú, önálló, kritikus gondolkodást fejlesztő példák bemutatása és elemzése
- autentikus, az adott témával kapcsolatos anyagok
- különböző kontextusokat érintő óratervek
- toolkits, például, peer review, case study
Output
- autentikus anyagok önálló feldolgozása tananyaggá
- tanulási folyamatok, stratégiák tervezése példák segítségével
- tanítási és tanulási tapasztalatok alapján elkészített munkaterv, esetleg kurzusterv
- egyéni, az adott csoport nyelvi kompetenciáit fejlesztő, toolkit-ek tervezése
- saját gyakorlaton alapuló esettanulmány és az eredmények gyakorlati tapasztalatainak a beépítése egy óratervbe
- a kooperatív tanulás megszervezésének és levezetésének a tapasztalatai és az adott csoport nyelvi problémáit feldolgozó feladatok
- a tanár és tanulóinak számára összeállított kérdőív, mely felméri, hogy a kitűzött célokat sikerült-e megvalósítani és a tanár valóban fel tudja használni emberi, szociológia és gyakorlati tapasztalatait, hogy változtasson az eddigi gyakorlatán
A feladatok szerkezete
- Az adott témát érintő bevezető, gondolkodtató kérdések
- Egyéni tapasztalatok felmérést segítő technikák, például, mind map
- Fókusz feladatok, melyek segítik a tanárokat, hogy felmérjék a problémáinak a hátterét, például, a magyar és az angol oktatási módszerek különbségeiből, vagy a mögöttes filozófiának a hiányos ismeretéből eredő problémákat
- Önálló és esetleg kooperatív munkával elkészített kurzus és óratervek
- Ellenőrző és összefoglaló kérdések