Skip navigation

Leírás

A tananyagfejlesztés rövid leírása, tematikája, tartalma

Célközönség: tanítóképzős hallgatók, és általános iskolában angol nyelvet tanító tanárok esetleg óvodapedagógusok és óvodapedagógus hallgatók, akik

 

  1. szaknyelvi tudásuk fejlesztése mellett szeretnék részletesebben megismerni és kipróbálni a „Life Long Learning” elméleti és gyakorlati módszereit, kompetenciáit és céljait, és
  2. az anyagban szereplő kérdésekre való válaszadásnál tapasztalhatják a többnyire egyéni „felfedező”, tapasztalatokra épülő munka menetét, hogy majd ezt a tanulási folyamatot meg tudják tanítani a gyerekeknek is, valamint
  3. gyakorolhatják, hogy mit jelent a gyakorlatok által fejleszthető új kompetenciák tudatossá válása és a gyerekek nyelvi képességeihez alkalmazkodó óratervek elkészítése.

 

Célok:

  • a gyerekek kritikus gondolkodásának és kreativitásának a fejlesztése interaktív gyakorlatokkal
  • felkészíteni a tanulókat az önálló munkára, hogy a későbbiekben ők is felelősséget érezzenek a tanulásukért, miközben megtapasztalják a társaikkal való közös munka előnyeit és nehézségeit is,
  • a faladatok alkalmat adnak a szakembereknek, hogy esetleg újratervezzék az eddigi tanulmányaik alapján megszokott rutinúkat és végiggondolják, hogy milyen új kompetenciákra van szükségük
  • gyakorlati segítséget adni mind a gyerekeknek és a tanároknak, hogy felfedezzék milyen módszerek támogatják leginkább az adott tanulói csoport nyelvi fejlődését
  • tudatossá tenni, hogy önmagukban a tanárok számára az új módszerek nem lesznek eredményesek és hatékonyak az önálló anyagszerkesztés, tervezés, elemzés és feldolgozás nélkül. 

 

Input

  • az angolszász kultúrában gyökerező „Life Long Learning” gyakorlatának és filozófiájának ismerete
  • a probléma alapú, önálló, kritikus gondolkodást fejlesztő példák bemutatása és elemzése
  • autentikus, az adott témával kapcsolatos anyagok
  • különböző kontextusokat érintő óratervek
  • toolkits, például, peer review, case study

 

Output

  • autentikus anyagok önálló feldolgozása tananyaggá
  • tanulási folyamatok, stratégiák tervezése példák segítségével
  • tanítási és tanulási tapasztalatok alapján elkészített munkaterv, esetleg kurzusterv
  • egyéni, az adott csoport nyelvi kompetenciáit fejlesztő, toolkit-ek tervezése
  • saját gyakorlaton alapuló esettanulmány és az eredmények gyakorlati tapasztalatainak a beépítése egy óratervbe
  • a kooperatív tanulás megszervezésének és levezetésének a tapasztalatai és az adott csoport nyelvi problémáit feldolgozó feladatok
  • a tanár és tanulóinak számára összeállított kérdőív, mely felméri, hogy a kitűzött célokat sikerült-e megvalósítani és a tanár valóban fel tudja használni emberi, szociológia és gyakorlati tapasztalatait, hogy változtasson az eddigi gyakorlatán

 

A feladatok szerkezete

 

  • Az adott témát érintő bevezető, gondolkodtató kérdések
  • Egyéni tapasztalatok felmérést segítő technikák, például, mind map
  • Fókusz feladatok, melyek segítik a tanárokat, hogy felmérjék a problémáinak a hátterét, például, a magyar és az angol oktatási módszerek különbségeiből, vagy a mögöttes filozófiának a hiányos ismeretéből eredő problémákat
  • Önálló és esetleg kooperatív munkával elkészített kurzus és óratervek
  • Ellenőrző és összefoglaló kérdések