12. foglalkozás

iDevice ikon Az óra feladatai

 

A foglalkozás nevelési- oktatási feladatai: harmonikus mozgásfejlesztés zenehallgatás élményével összekapcsolva. Igényes végre-hajtásra és a minőségi munkára nevelés (Slutzky és Simpkins 2009). Mozgás közben belső figyelem (lelki egyensúly). Figyelemre, minőségi munkára nevelés. Az erőnléti gyakorlatoknál a megfelelőnél súlyosabb testtömeg-indexű gyerekek szignifikánsan rosszabbul teljesítettek a megfelelő testtömeg-indexű gyerekekhez képest (43. táblázat). Páros küzdő gyakorlatokkal kívánunk fejlesztő hatást elérni.

 


 

Bevezető rész

Erőteljes dobzenére ritmusos mozgás és tánc (Relaxáció)

Fő rész:

Koreográfia tanulása

Befejező rész: küzdőgyakorlatok párokban.

  • Kakasviadal,
  • Húzd át a határon,
  • Told át a határon,
  • mellső fekvőtámaszban, Piros pacsi,
  • Csökönyös szamár.
  • „Kínai verekedés" párokban. Egymástól kb. 2 méterre felállunk, szemben egymással, előbb a fej, később a váll, mellkas, a csípő energikus támadó mozdulatával „ütjük meg" az ellenfél ugyanazon testrészét ebből a távolságból, a partner az „eltalált" testrészével reagál az ütésre, majd ő „üt". Megfelelő gyakorlás után minden testrésszel az ellenfél bármely testrészét megüthetjük 8-10 méterről is. A következő fázisban minden támadó mozdulatot hangos „ha!" kiáltás kísér; a gyakorlat újabb fázisát „rádiózva" végezzük: egyfolytában beszélni, számolni kell, az „ütés" idején az izom-összehúzódások miatt a beszéd hangereje, hangszíne természetesen megváltozik, tempója nem. A hanggal kísért mozgásgyakorlat lényege, hogy egy adott pillanatban teljes fizikumunkkal az adott feladatra figyeljünk: a felkiáltással kísért „ütés" koncentráltabb.

iDevice ikon Koreográfia tanulása

iDevice ikon Koreográfia

iDevice ikon Kérdések, feladatok