12. foglalkozás

A foglalkozás nevelési-
oktatási feladatai: harmonikus mozgásfejlesztés
zenehallgatás élményével összekapcsolva.
Igényes végre-hajtásra és a minőségi munkára nevelés (Slutzky és Simpkins 2009). Mozgás közben belső figyelem
(lelki egyensúly). Figyelemre, minőségi munkára nevelés. Az
erőnléti gyakorlatoknál a megfelelőnél súlyosabb testtömeg-indexű gyerekek
szignifikánsan rosszabbul teljesítettek a megfelelő testtömeg-indexű
gyerekekhez képest (43. táblázat). Páros küzdő gyakorlatokkal kívánunk fejlesztő hatást elérni.
Bevezető
rész
Erőteljes dobzenére ritmusos
mozgás és tánc (Relaxáció)
Fő
rész:
Koreográfia tanulása
Befejező rész: küzdőgyakorlatok
párokban.
- Kakasviadal,
- Húzd át a határon,
- Told át a határon,
- mellső fekvőtámaszban, Piros pacsi,
- Csökönyös szamár.
- „Kínai verekedés"
párokban. Egymástól kb. 2 méterre felállunk, szemben egymással, előbb a
fej, később a váll, mellkas, a csípő energikus támadó mozdulatával „ütjük
meg" az ellenfél ugyanazon testrészét ebből a távolságból, a partner
az „eltalált" testrészével reagál az ütésre, majd ő „üt".
Megfelelő gyakorlás után minden testrésszel az ellenfél bármely testrészét
megüthetjük 8-10 méterről is. A következő fázisban minden támadó
mozdulatot hangos „ha!" kiáltás kísér; a gyakorlat újabb fázisát
„rádiózva" végezzük: egyfolytában beszélni, számolni kell, az
„ütés" idején az izom-összehúzódások miatt a beszéd hangereje,
hangszíne természetesen megváltozik, tempója nem. A hanggal kísért
mozgásgyakorlat lényege, hogy egy adott pillanatban teljes fizikumunkkal
az adott feladatra figyeljünk: a felkiáltással kísért „ütés"
koncentráltabb.


