Rólunk írták

Rólunk írták

Végzett hallgatóink véleménye:

„A képzésre azért esett a választásom, mert úgy gondoltam, hogy az alapvégzettségemhez, a logopédiához jól kapcsolódik, az eddig megszerzett tudásomat kibővíthetem. A tanszék oktatói nagyon kedvesek és segítőkészek. Az órák családias hangulatban telnek, a hallgatótársaimmal baráti kapcsolatot tudtam kialakítani.”

 Tari Anna (alkalmazott nyelvész szakos hallgató)

 

„A kommunikáció BA szak után azért jelentkeztem az SZTE JGYPK alkalmazott nyelvészet mesterképzésére, mert egy átfogóbb, összetett tudást, látásmódot, továbbá egy gyakorlatorientált képzést reméltem a mesterképzéstől, ami alapján a nyelvet tudatosabban használhatom majd. Hogy a számításaim bejöttek-e? Abszolút! Egy mesterszak, ahol nem hallgatóként, hanem beszélő, gondolkodó félként vehetek részt az órákon, ahol újra kritikus gondolkodásra ösztönöznek, ahol az oktatók a szakterületük klasszikus ismeretein túl azok aktuális kérdéseit is feszegetik. Nekem ezt mind nyújtja ez a mesterszak. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a tanárainktól a valódi szakmai felkészültségükön túlmenően sok-sok humort, rugalmasságot, és végtelen türelmet is kapunk. :)”

 Szabó Enikő (alkalmazott nyelvész szakos hallgató)

 

„2014-ben szereztem az első oklevelemet a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Karán. Az Odú Fejlesztő Központban gyógypedagógusként dolgoztam, ahol komplex gyógypedagógiai terápiákat és óvodaelőkészítő foglalkozásokat tartottam. Úgy éreztem, hogy új ismeretekre van szükségem ahhoz, hogy hiteles és felkészült szakemberként végezhessem a munkám. A Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Alkalmazott nyelvészet szak nagyszerű választás volt számomra. A két év során, az oktatás iránt elkötelezett, kiválóan felkészült szakemberek színvonalas előadásain vehettem részt. A szakon elsajátított tudás és az oktatóim támogatása arra ösztönzött, hogy tanulmányaimat doktori képzés formájában folytassam.”

Csáthi Éva (alkalmazott nyelvész)

 

„A klinikumban dolgozó logopédusként számomra kézenfekvő volt, hogy a szakmaterületemhez szorosan kapcsolódó nyelvészeti tudásanyaggal bővítsem az ismereteimet. A képzés nem okozott csalódást: az oktatók mind rugalmas gondolkodású, kiváló, felkészült szakemberek, akik fantasztikusan helyt álltak a hónapok óta tartó járványhelyzet ideje alatt is.”

Kubát Rita (alkalmazott nyelvész szakos hallgató)

 

„Én azért jöttem erre a mesterszakra, hogy a germanisztika alapszakon megszerzett nyelvészeti ismereteimet magyar nyelven elmélyítsem, illetve hogy ezeket kibővítsem. Az eddigi tapasztalataim alapján nagyon kedvesek és segítőkészek a tanárok és nem bántam meg, hogy ide jöttem. Érdekesnek találom a kurzusokat is és nagyon jó, hogy ilyen széles körben megismerkedhetünk a nyelvészettel. Számomra ez különösen jó, mivel így könnyebben megtalálom azt a részterületet, amivel a jövőben ténylegesen foglalkozni szeretnék.”

Somogyvári Judit (alkalmazott nyelvész szakos hallgató)

 

„Én nagyon sok hasznos dolgot tanultam az itt töltött másfél év alatt, amit a munkám során is tudok hasznosítani. Az online időszakba se hagytak magunkra, nagyon sok segítséget, támogatást kapunk. Ami a legjobban tetszik, hogy rendkívül sokoldalú képzés, kreativitást és önálló gondolkodást igényelnek leginkább a dolgozatok, beadandók.”

Schädt Andrea (nyelv- és beszédfejlesztő szakterületen pedagógus-szakvizsgára felkészítőn hallgató)

 

„A szakon a nyelvészet számos területével megismerkedtem – így kerültem aztán fordító- és tolmácsképzésre. Ez a sokféleség segített megtalálni a szorosabb érdeklődési területemet is.  Ha folytatni szeretném a tanulmányaimat, segítségért és ajánlásért mindig fordulhatok a volt tanszékemhez, ami most különösen fontos, hiszen gondolkodom rajta, hogy tanulmányaimat PHD-képzés keretén belül folytatom, és ehhez ajánlást, esetleges tanácsokat is kapok a volt tanszékemtől.”

Kövesdi Dóra (alkalmazott nyelvész, fordító, tolmács)

 

„Alkalmazott nyelvészet? Számomra keretbe helyezte a logopédiát, és jól hasznosítható elméleti alapokat nyújtott a mindennapok szakmai gyakorlatához. A képzés minden percét élveztem, így az alkalmazott nyelvészet mesterszakot szívből ajánlom minden gyógypedagógusnak.”

Havadi-Nagy Marian (gyógypedagógus-logopédus, alkalmazott nyelvész)

 

„Alkalmazott nyelvészeti mestertanulmányaim alatt kezdtem el igazán megbarátkozni a kötelező szakirodalommal. Sosem szerettem, untatott, de ezen két év alatt csak és kizárólag olyan listák futottak ki a kezem alól, amelyek után olyan elégedetten csettintettem a nyelvemmel, mint amikor egy francia főzőiskola sikeres teljesítése után, otthon is produkálom a világ legfinomabb levendulás-vajas kekszét. Könnyen érthető, szemléletközpontú, gyakorlati jellegű és egyáltalán… az órákon sosem azon volt a hangsúly, mennyire magoltuk be az anyagot, hanem barátias hangulatban megvitattuk az anyagok egymáshoz való viszonyulását… meg a nézetek viszonyát. Pont mintha egy régi baráti társasággal ültem volna össze. A tudásig el lehet jutni görcsösen, de nálunk a JGYPK-n a szavak és a mondatok olyan könnyen fonódnak egymásba, mint egy jó olasz bruscetta. Jaaah igen, mi nem csak az angolt vesszük alapnak, ha szlavisztikán, germanisztikán végeztél, akkor is itt a helyed.”

Viglási Brigitta (alkalmazott nyelvész)

 

Aktív hallgatóink véleménye:

„Én például azt szeretem nagyon ebben a szakban, hogy a tananyag rendkívül színes és szerteágazó, számos más (tudomány)területtel összekapcsolódik, ezért a megszerzett ismereteket is sokrétűen tudom alkalmazni, akár a mindennapi életben is. Emellett nagyra értékelem az órák közvetlen, beszélgetős jellegét, valamint a tanszék munkatársainak rugalmasságát és segítőkészségét, amit a képzés során folyamatosan tapasztalok.”

 

„Elsősorban a gyakorlati órákon megszerzett ismeretek épülnek be a mindennapi munkámba. Fontosnak tartom, hogy a kurzusok többsége hatékonyan támogatja és elősegíti az anyanyelv tanításához szükséges módszertani megújulást, illetve a fejlesztés területéhez kapcsolódó gyakorlati útmutatásokra nagy hangsúlyt fektet a képzés. Az oktatók magas színvonalú munkája, segítő hozzáállása példaértékű. Az átadott ismeretek mellett építenek a hallgatók egyéni meglátásaira, lehetőséget adva a tapasztalatcserére is.”

 

„A szakon az oktatók hallgatóbarátak, lelkesítőek, támogatóak és segítőkészek. Az előadások számomra izgalmasak, interaktívak, a beadandó feladatok pedig munka mellett is időben elkészíthetők.”

 

„Logopédusként választottam ezt a szakot. Maximálisan azt kapom, amit vártam. Kedves, segítőkész mindenki. Az órabeosztás tökéletes, munka mellett is remekül lehet boldogulni.” 

 

„Számomra nagy újdonság volt a szakon, hogy mennyire szerteágazó ismeretek kapunk, és tényleg beletekinthetünk szinte minden irányzatba, amely felé a végzés után elmehetünk.”

„Az eddig megismert oktatókról nagyon jó véleménnyel vagyok. Mindegyik naprakész és magas szintű tudással rendelkezik a szakterületének megfelelően. Ráadásul ez az első olyan szak, amelyen azt érzem, hogy az oktatók nem akarják ránk erőltetni az ő kedvenc témakörüket, hanem igyekeznek minket minél jobban megismerni és abban segíteni, hogy megtaláljuk a saját magunknak megfelelő irányt. Ahhoz tudnám hasonlítani, mintha az oktatási napok egy tudományos klub baráti társaságának az ülései lennének, ahol nem “ciki”, ha valamit nem tud valaki, hiszen támogató légkör vesz bennünket körül. A visszajelzések a feladatokra sosem bántó jellegűek, mindig olyanok, amelyekből tanulhatunk és fejlődhetünk. A szakon végre azt érzem, hogy ez az én helyem, és jó kezekben vagyok.”

 

„Azt szeretem ebben a szakban, hogy azt tanulhatom, ami a legjobban érdekel, hogy hogyan beszélnek az emberek, és miért úgy fejezik ki magukat, ahogy, ezt járjuk körbe tudományosan. Persze ehhez olvasnunk kell szakirodalmat is, de ezek közül sokat választhatunk ki magunk is, ami szintén nagyon jó. Nekem az is tetszik, hogy az oktatókkal lehet beszélgetni, és ha van egy jó ötletünk, akkor arra biztatnak, hogy tervezzünk rá egy kutatást, és az majd megmutatja, hogy jól gondoltuk-e a dolgot. Azt is szeretem, hogy az oktatókkal lehet együtt dolgozni egy projekten, például magyarul tanuló külföldi diákoknak találtunk ki feladatokat, és az is lehet, hogy egy könyv lesz belőle.”