Lehrstuhl für Deutsch als Minderheitenkultur

Universität Szeged – Erziehungswissenschaftliche Fakultät „Gyula Juhász” – Institut für Minderheitenkulturen

Konferenz- und Gastvorträge Sárvári, Tünde

  1. Konferenzvorträge
  Ort und Datum Konferenztitel Titel des Vortrags
1. Szeged
(30-31. August1999)
Deutsch in Forschung und Lehre Neue Wege in der Deutschlehrerfortbildung in Ungarn (SCHILF, RALF)
2. Kiel (Deutschland)
(2-15. September 2000)
Germanistik und Deutschlehrerausbildung in Tallinn, Szeged und Kiel Zusammen ist einfacher – ein didaktisch-methodischer Wegweiser für Mentoren und Praktikanten im Fach DaF
3. Kecskemét
(24-25. Mai 2001)
A kisiskoláskori idegennyelv-oktatás dimenziói „Hetet egy csapásra”. Mire jók az ünnepek a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban?
4. Szeged
(3-5. September 2001)
Die deutsche Sprache im vielsprachigen Europa des 21. Jahrhunderts Stiefkind des Fremdsprachenunterrichts oder Status der Phonetik im DaF-Unterricht in Ungarn
5. Szeged
(18. April 2002)
Hagyományok és újítások a pedagógiában Egy lehetséges alternatíva a tanár szakos hallgatók gyakorlati képzésében
6. Szeged
(12. Mai 2003)
Hagyományok és újítások a pedagógiában Idegennyelv-oktatás a kisiskoláskorban. – Idegennyelv-oktatás a kisiskoláskorban?
7. Szeged
(17-18. Oktober 2003)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája Néhány gondolat az idegen nyelvű óravezetésről
8. Szeged
(28-29. November 2003)
Deutsche Nationalitätenkunde, -sprache und –literatur Aktuelle Fragen des Minderheitenunterrichts in Ungarn – mit besonderer Rücksicht auf die deutsche Minderheit
9. Nyíregyháza
(5-7. April 2004)
MANYE A kisiskoláskori idegennyelv-oktatás interkulturális dimenziói
10. Budapest
(15. Mai 2004)
Jó gyakorlat Mit Lerntechniken zum erfolgreichen Deutschlernen
11. Szeged
(17-18. September 2004)
Germanistik im Dialog Möglichkeiten des interkulturellen Lernens im DaF-Unterricht mit besonderer Hinsicht auf das frühen Fremdsprachenlernen
12. Baja
(8-9. Oktober 2004)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok II. Országos Módszertani Konferenciája A célnyelvi gyermekújságok felhasználásának néhány lehetősége a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban

 

 

13. Szeged
(6. Oktober 2005)
Aktuelle Themen in der Germanistik Möglichkeiten des interkulturellen Lernens im frühen Fremdsprachenunterricht
14. Szeged
(24-25. November 2005)
Allgemeinbildung und Beruf: Fremdsprachen als Schlüssel – neue Unterrichtsstrategien in der Sekundarstufe II Ein Schlüssel zum erfolgreichen Fremdsprachenlernen
15. Krems (Österreich)
(2-5. Dezember 2005)
Lehre durch Forschung (Internationale Woche) Möglichkeiten des interkulturellen und teilnehmerorientierten Lernens im DaF-Unterricht mit besonderer Hinsicht auf das frühe Fremdsprachenlernen.
16. Kecskemét
(2-4. Februar 2006)
VI. Projektkonferencia A projektmódszer, mint a hagyományos tantárgyak interdiszciplináris megjelenítésének egyik lehetséges alternatívája
17. Gödöllő
(10-12. April 2006)
MANYE Tanulási stratégiák a nyelvórán – Egy újabb hóbort?
18. Nitra (Slowakei)
(29. August – 1. September 2006)
Tagung der slowakischen Germanisten und Deutschlehrer „Ohne Märchen wird keiner groß”. Überlegungen zur Funktion und handlungsorientierten Anwendung der Märchen im (frühen) DaF-Unterricht
19. Budapest
(6-7. Oktober 2006)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája Az autonóm tanulóvá nevelés lehetőségei az általános iskolai idegennyelvórán
20. Győr
(12-14. Oktober 2006)
X. Apáczai Napok A mnemotechnikák alkalmazása a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban
21. Szeged
(10. April 2007)
Új utakon a Pedagógusképző Kar A kompetenciafejlesztés lehetőségei a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban.
22. Siófok
(12-13. Oktober 2007)
MANYE Az önértékelés lehetőségei a nyelvórán
23. Szekszárd
(12-13. Oktober 2007)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok IV. Országos Módszertani Konferenciája Milyen autentikus szövegekkel fejleszthető az idegen nyelvi kommunikatív kompetencia az 5-6. évfolyamon?
24. Budapest
(19. April 2008)
UDV Eine geni@le Rallye durch das Lehrwerk geni@l
25. Wien (Österreich)
(8-9. Mai 2008)
Lehrer/-innenbildung in Europa Learning by doing in der Lehrerausbildung?! Überlegungen zu den handlungs- und teilnehmerorientierten Arbeits- und Lehrmethoden des Studiums
26. Budapest
(22. November 2008)
Régi-új témák a 4-14 éves korosztály idegennyelv-oktatásában Entwicklung von Fremdsprachenkompetenzen von 6-10-jährigen Lernern
27. Wien (Österreich)
(7-8. Mai 2009)
Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum Wege der Primarstufen-lehrerausbildung in Szeged nach dem Bologna-Prozess
28. Pécs
(9-10. Oktober 2009)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok V. Országos Módszertani Konferenciája Gyakorlat teszi a mestert. És a tehetséget?
29. Debrecen
(1-2. Oktober 2010)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VI. Országos Módszertani Konferenciája A produktív nyelvi készségek élményszerű fejlesztése a nyelvórán
30. Debrecen
(1-2. Oktober 2010)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VI. Országos Módszertani Konferenciája „Együtt könnyebb!” – Útmutató a személyközpontú mentormunkához
31. Szeged
(17-18. März 2011)
Über Sinn und Unsinn von Minderheiten-Projekten Lehrer gut – alles gut ?!
32. Budapest
(12. Mai 2012)
NYESZE Lernen macht Spaß?! Überlegungen zur Rolle der Lernstrategien im Fremdsprachenunterricht
33. Győr
(12-13. Oktober 2012)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VII. Országos Módszertani Konferenciája Szótárdetektívek akcióban – Gondolatok a szótárhasználat szerepéről a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban
34. Komarom (Slowakei)
(7-8. Januar 2013)
I. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Oktatás, kutatás és módszertan Személyközpontú módszerek alkalmazása a (nyelv)tanárképzésben
35. Szeged
(4-5. Oktober 2013)
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VIII. Országos Módszertani Konferenciája A CLIL módszer alkalmazási lehetőségei a kisiskoláskori német mint idegennyelv-tanításban
36. Budapest
(24. April 2013)
A korai idegen nyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben
37. Novy Zamké (Slowakei)
(9-11. Januar 2014)
II. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Sokszínű pedagógiai kultúra A tartós tankönyvek bevezetésének didaktikai és módszertani hatása az idegen nyelvi szövegértési feladatokra az alsó tagozatban
38. Budapest
(29. November 2014)
UDV „Zum Schreiben verführen“. Methodisch-didaktische Überlegungen zur Entwicklung der Schreibfertigkeit im Anfangsunterricht
39. Komarno (Slowakei)
(12-14. Januar 2015)
III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Százarcú pedagógia Beszélni arany! A beszédkészség fejlesztésének lehetőségei a 6-10 éves korosztály német mint idegennyelv-oktatásban
40. Miskolc
(23. Januar 2015)
Interkulturalitás, interkulturális kommunikáció és nyelvoktatás Interkulturálisan nyitott gyermekek nevelése az alsó tagozatos német mint idegennyelv-oktatásban
41. Eger

(5-7. März 2015)

Párbeszédek „Hallgatni arany!”
A beszédértés fejlesztésének lehetőségei a 6-10 éves korosztály német, mint idegennyelv-oktatásában
42. Budapest
(18. April 2015)
UDV Entwicklung und Förderung der primären Fertigkeiten im frühen Unterricht des Deutschen als Fremdsprache
43. Szeged
(9-10. Oktober 2015)
Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben. Vezetőpedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája A korai német mint idegennyelv-fejlesztés szívvel, ésszel, kézzel,lábbal
44. Miskolc
(29. Januar 2016)
A nyelvoktatás és a szaknyelvoktatás aktuális kérdései A „tapintatos tesztelés” lehetőségei a korai német mint idegennyelv-oktatásban
45. Štúrovo (Slowakei)
(21-23. Februar 2016)
IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia „Fit im frühen Deutsch?“ A korai német mint idegennyelv-tanulásban elért eredmények feltárásának és értékelésének aktuális kérdései
46. Zalaegerszeg
(20. Mai 2016)
Nyelvtanítás a 21. század kihívásai között A portfólió, mint a korai német mint idegennyelv-tanulás értékelésének egyik alternatív formája
47. Szekszárd
(14-15. Oktober 2016)
Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben. Vezetőpedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája Hogyan segíthet a „játékosítás” a korai német mint idegennyelv-oktatás nyelvi eredményeinek feltárásában?
48. Budapest
(8-9. November 2016)
Tudós tanárok – tanár tudósok: Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése „Verstehen wir uns gut?” A korai német mint idegennyelv-tanulásban elért eredmények feltárásának és értékelésének lehetséges eszközei
49. Štúrovo (Slowakei)
(15-16. Januar 2017)
V. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia Játékos tevékenységek, mint a „tapintatos tesztelés“ lehetséges formái a korai német, mint idegennyelv-oktatásban

 

 

 

  1. sonstige Vorträge und Workshops

 

  Ort und Datum Titel Titel des Vortrags/Workshops
1. Budapest
(10. November 2007)
Klett Nap Grammatikvermittlung mit dem neuen Deutschmobil? – Das ist ja ein Kinderspiel!
2. Budapest
(12. November 2008)
Klett Nap „Die Quelle alles Guten liegt im Spiel”
3. Nyíregyháza
(23. März 2012)
Nyelvek varázsában Wirksam, interessant und raffiniert Deutsch lernen
4. Fünfkirchen (Pécs)
27-28. Oktober 2012 und 10-11. November 2012
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest Ohne Hören kein Sprechen
5. Wesprim (Veszprém)
13-14. und 19-20. April 2013
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest Ohne Hören kein Sprechen
6. Frankenstadt (Baja)
24-28. Juni 2013
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest Feste feiern mit Kopf, Hand, Herz und Fuß
7. Wesprim (Veszprém)
11-12. und 25-26. April 2014
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest Osterhase & Co. Feste feiern im Kindergarten
8. Kiew (Ukraine)
23-24. Juni 2014
Fortbildung des Goethe Instituts Kiew Deutsch im Primarbereich
9. Budapest
19. Februar 2015
A Klett Kiadó módszertani délutánja Deutschlehrende in neuen Rollen
10. Vác
29. Juni – 4. Juli 2015
18-19. September 2015
16-17. Oktober 2015
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest Deutsch im Kindergarten. Sprachliche Fortbildung für Kindergärtnerinnen
11. Eriwan (Armenien)
3-6. September 2015
Fortbildung des Goethe Instituts Eriwan „Fit für FFL“. Deutsch als Fremdsprache im Kindergarten und im Primarbereich
12. Maribor (Slowenien)
6-7. November 2015
Fortbildung des Goethe Instituts Ljubljana Frühes Deutsch: Dramapädagogik
13. Budapest
12. November 2015
A Klett Kiadó módszertani délutánja Eine Reise ins Reich des Als-Ob. Anwendungsmöglichkeiten der Dramapädagogik im frühen DaF-Unterricht
14. Budapest
26. November 2015
A Klett Kiadó módszertani délutánja Die Quelle alles Guten liegt im Spiel. Spielerische Aktivitäten im DaF-Unterricht
15. Budapest
11. Februar 2016
A Klett Kiadó módszertani délutánja Interaktives Wortschatzüben in der Grundschule. Interaktive Übungen und Spiele im DaF-Unterricht
16. Budapest
18. Februar 2016
A Klett Kiadó módszertani délutánja Deutschvergnügen: Rap, Lieder, Reime, Gedichte im Deutschunterricht
17. Vác
27. Juni – 1. Juli 2015
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest „Deutsch mit Hand, Kopf, Herz und Fuß“. Dramatisierung literarischer Texte für den Kindergarten
18. Budapest
10. November 2016
A Klett Kiadó módszertani délutánja Grammatik = ein Kinderspiel?!
19. Budapest
17. November 2016
A Klett Kiadó módszertani délutánja Übung macht den Meister
20. Budapest
8-9. Dezember 2016
Zukunftswerkstatt „Frühes Deutsch“ Literatur und frühes Deutsch

 

 

  • Kontakt:

    H-6725 Szeged
    Hattyas utca 10.

    Tel./Fax:
    +36 62 546 046

    E-mail:
    drahota@jgypk.u-szeged.hu