- Konferenzvorträge
Ort und Datum | Konferenztitel | Titel des Vortrags | |
1. | Szeged (30-31. August1999) |
Deutsch in Forschung und Lehre | Neue Wege in der Deutschlehrerfortbildung in Ungarn (SCHILF, RALF) |
2. | Kiel (Deutschland) (2-15. September 2000) |
Germanistik und Deutschlehrerausbildung in Tallinn, Szeged und Kiel | Zusammen ist einfacher – ein didaktisch-methodischer Wegweiser für Mentoren und Praktikanten im Fach DaF |
3. | Kecskemét (24-25. Mai 2001) |
A kisiskoláskori idegennyelv-oktatás dimenziói | „Hetet egy csapásra”. Mire jók az ünnepek a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban? |
4. | Szeged (3-5. September 2001) |
Die deutsche Sprache im vielsprachigen Europa des 21. Jahrhunderts | Stiefkind des Fremdsprachenunterrichts oder Status der Phonetik im DaF-Unterricht in Ungarn |
5. | Szeged (18. April 2002) |
Hagyományok és újítások a pedagógiában | Egy lehetséges alternatíva a tanár szakos hallgatók gyakorlati képzésében |
6. | Szeged (12. Mai 2003) |
Hagyományok és újítások a pedagógiában | Idegennyelv-oktatás a kisiskoláskorban. – Idegennyelv-oktatás a kisiskoláskorban? |
7. | Szeged (17-18. Oktober 2003) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok I. Országos Módszertani Konferenciája | Néhány gondolat az idegen nyelvű óravezetésről |
8. | Szeged (28-29. November 2003) |
Deutsche Nationalitätenkunde, -sprache und –literatur | Aktuelle Fragen des Minderheitenunterrichts in Ungarn – mit besonderer Rücksicht auf die deutsche Minderheit |
9. | Nyíregyháza (5-7. April 2004) |
MANYE | A kisiskoláskori idegennyelv-oktatás interkulturális dimenziói |
10. | Budapest (15. Mai 2004) |
Jó gyakorlat | Mit Lerntechniken zum erfolgreichen Deutschlernen |
11. | Szeged (17-18. September 2004) |
Germanistik im Dialog | Möglichkeiten des interkulturellen Lernens im DaF-Unterricht mit besonderer Hinsicht auf das frühen Fremdsprachenlernen |
12. | Baja (8-9. Oktober 2004) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok II. Országos Módszertani Konferenciája | A célnyelvi gyermekújságok felhasználásának néhány lehetősége a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban |
13. | Szeged (6. Oktober 2005) |
Aktuelle Themen in der Germanistik | Möglichkeiten des interkulturellen Lernens im frühen Fremdsprachenunterricht |
14. | Szeged (24-25. November 2005) |
Allgemeinbildung und Beruf: Fremdsprachen als Schlüssel – neue Unterrichtsstrategien in der Sekundarstufe II | Ein Schlüssel zum erfolgreichen Fremdsprachenlernen |
15. | Krems (Österreich) (2-5. Dezember 2005) |
Lehre durch Forschung (Internationale Woche) | Möglichkeiten des interkulturellen und teilnehmerorientierten Lernens im DaF-Unterricht mit besonderer Hinsicht auf das frühe Fremdsprachenlernen. |
16. | Kecskemét (2-4. Februar 2006) |
VI. Projektkonferencia | A projektmódszer, mint a hagyományos tantárgyak interdiszciplináris megjelenítésének egyik lehetséges alternatívája |
17. | Gödöllő (10-12. April 2006) |
MANYE | Tanulási stratégiák a nyelvórán – Egy újabb hóbort? |
18. | Nitra (Slowakei) (29. August – 1. September 2006) |
Tagung der slowakischen Germanisten und Deutschlehrer | „Ohne Märchen wird keiner groß”. Überlegungen zur Funktion und handlungsorientierten Anwendung der Märchen im (frühen) DaF-Unterricht |
19. | Budapest (6-7. Oktober 2006) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok III. Országos Módszertani Konferenciája | Az autonóm tanulóvá nevelés lehetőségei az általános iskolai idegennyelvórán |
20. | Győr (12-14. Oktober 2006) |
X. Apáczai Napok | A mnemotechnikák alkalmazása a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban |
21. | Szeged (10. April 2007) |
Új utakon a Pedagógusképző Kar | A kompetenciafejlesztés lehetőségei a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban. |
22. | Siófok (12-13. Oktober 2007) |
MANYE | Az önértékelés lehetőségei a nyelvórán |
23. | Szekszárd (12-13. Oktober 2007) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok IV. Országos Módszertani Konferenciája | Milyen autentikus szövegekkel fejleszthető az idegen nyelvi kommunikatív kompetencia az 5-6. évfolyamon? |
24. | Budapest (19. April 2008) |
UDV | Eine geni@le Rallye durch das Lehrwerk geni@l |
25. | Wien (Österreich) (8-9. Mai 2008) |
Lehrer/-innenbildung in Europa | Learning by doing in der Lehrerausbildung?! Überlegungen zu den handlungs- und teilnehmerorientierten Arbeits- und Lehrmethoden des Studiums |
26. | Budapest (22. November 2008) |
Régi-új témák a 4-14 éves korosztály idegennyelv-oktatásában | Entwicklung von Fremdsprachenkompetenzen von 6-10-jährigen Lernern |
27. | Wien (Österreich) (7-8. Mai 2009) |
Neue Architekturen im europäischen Hochschulraum | Wege der Primarstufen-lehrerausbildung in Szeged nach dem Bologna-Prozess |
28. | Pécs (9-10. Oktober 2009) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok V. Országos Módszertani Konferenciája | Gyakorlat teszi a mestert. És a tehetséget? |
29. | Debrecen (1-2. Oktober 2010) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VI. Országos Módszertani Konferenciája | A produktív nyelvi készségek élményszerű fejlesztése a nyelvórán |
30. | Debrecen (1-2. Oktober 2010) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VI. Országos Módszertani Konferenciája | „Együtt könnyebb!” – Útmutató a személyközpontú mentormunkához |
31. | Szeged (17-18. März 2011) |
Über Sinn und Unsinn von Minderheiten-Projekten | Lehrer gut – alles gut ?! |
32. | Budapest (12. Mai 2012) |
NYESZE | Lernen macht Spaß?! Überlegungen zur Rolle der Lernstrategien im Fremdsprachenunterricht |
33. | Győr (12-13. Oktober 2012) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VII. Országos Módszertani Konferenciája | Szótárdetektívek akcióban – Gondolatok a szótárhasználat szerepéről a kisiskoláskori idegennyelv-oktatásban |
34. | Komarom (Slowakei) (7-8. Januar 2013) |
I. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Oktatás, kutatás és módszertan | Személyközpontú módszerek alkalmazása a (nyelv)tanárképzésben |
35. | Szeged (4-5. Oktober 2013) |
Mit? Kinek? Hogyan? A Gyakorlóiskolák Iskolaszövetsége által szervezett Vezetőtanárok VIII. Országos Módszertani Konferenciája | A CLIL módszer alkalmazási lehetőségei a kisiskoláskori német mint idegennyelv-tanításban |
36. | Budapest (24. April 2013) |
A korai idegen nyelvi fejlesztés elmélete és gyakorlata | A drámapedagógia alkalmazási lehetőségei a korai idegen nyelvi fejlesztésben |
37. | Novy Zamké (Slowakei) (9-11. Januar 2014) |
II. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Sokszínű pedagógiai kultúra | A tartós tankönyvek bevezetésének didaktikai és módszertani hatása az idegen nyelvi szövegértési feladatokra az alsó tagozatban |
38. | Budapest (29. November 2014) |
UDV | „Zum Schreiben verführen“. Methodisch-didaktische Überlegungen zur Entwicklung der Schreibfertigkeit im Anfangsunterricht |
39. | Komarno (Slowakei) (12-14. Januar 2015) |
III. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia: Százarcú pedagógia | Beszélni arany! A beszédkészség fejlesztésének lehetőségei a 6-10 éves korosztály német mint idegennyelv-oktatásban |
40. | Miskolc (23. Januar 2015) |
Interkulturalitás, interkulturális kommunikáció és nyelvoktatás | Interkulturálisan nyitott gyermekek nevelése az alsó tagozatos német mint idegennyelv-oktatásban |
41. | Eger
(5-7. März 2015) |
Párbeszédek | „Hallgatni arany!” A beszédértés fejlesztésének lehetőségei a 6-10 éves korosztály német, mint idegennyelv-oktatásában |
42. | Budapest (18. April 2015) |
UDV | Entwicklung und Förderung der primären Fertigkeiten im frühen Unterricht des Deutschen als Fremdsprache |
43. | Szeged (9-10. Oktober 2015) |
Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben. Vezetőpedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája | A korai német mint idegennyelv-fejlesztés szívvel, ésszel, kézzel,lábbal |
44. | Miskolc (29. Januar 2016) |
A nyelvoktatás és a szaknyelvoktatás aktuális kérdései | A „tapintatos tesztelés” lehetőségei a korai német mint idegennyelv-oktatásban |
45. | Štúrovo (Slowakei) (21-23. Februar 2016) |
IV. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia | „Fit im frühen Deutsch?“ A korai német mint idegennyelv-tanulásban elért eredmények feltárásának és értékelésének aktuális kérdései |
46. | Zalaegerszeg (20. Mai 2016) |
Nyelvtanítás a 21. század kihívásai között | A portfólió, mint a korai német mint idegennyelv-tanulás értékelésének egyik alternatív formája |
47. | Szekszárd (14-15. Oktober 2016) |
Hagyományok és újítások a köznevelésben és a gyakorlati képzésben. Vezetőpedagógusok és szakmódszertanosok országos módszertani konferenciája | Hogyan segíthet a „játékosítás” a korai német mint idegennyelv-oktatás nyelvi eredményeinek feltárásában? |
48. | Budapest (8-9. November 2016) |
Tudós tanárok – tanár tudósok: Fókuszban a tanulás és a tanítás értékelése | „Verstehen wir uns gut?” A korai német mint idegennyelv-tanulásban elért eredmények feltárásának és értékelésének lehetséges eszközei |
49. | Štúrovo (Slowakei) (15-16. Januar 2017) |
V. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia | Játékos tevékenységek, mint a „tapintatos tesztelés“ lehetséges formái a korai német, mint idegennyelv-oktatásban |
- sonstige Vorträge und Workshops
Ort und Datum | Titel | Titel des Vortrags/Workshops | |
1. | Budapest (10. November 2007) |
Klett Nap | Grammatikvermittlung mit dem neuen Deutschmobil? – Das ist ja ein Kinderspiel! |
2. | Budapest (12. November 2008) |
Klett Nap | „Die Quelle alles Guten liegt im Spiel” |
3. | Nyíregyháza (23. März 2012) |
Nyelvek varázsában | Wirksam, interessant und raffiniert Deutsch lernen |
4. | Fünfkirchen (Pécs) 27-28. Oktober 2012 und 10-11. November 2012 |
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest | Ohne Hören kein Sprechen |
5. | Wesprim (Veszprém) 13-14. und 19-20. April 2013 |
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest | Ohne Hören kein Sprechen |
6. | Frankenstadt (Baja) 24-28. Juni 2013 |
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest | Feste feiern mit Kopf, Hand, Herz und Fuß |
7. | Wesprim (Veszprém) 11-12. und 25-26. April 2014 |
Fortbildung des Goethe Instituts Budapest | Osterhase & Co. Feste feiern im Kindergarten |
8. | Kiew (Ukraine) 23-24. Juni 2014 |
Fortbildung des Goethe Instituts Kiew | Deutsch im Primarbereich |
9. | Budapest 19. Februar 2015 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Deutschlehrende in neuen Rollen |
10. | Vác 29. Juni – 4. Juli 2015 18-19. September 2015 16-17. Oktober 2015 |
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest | Deutsch im Kindergarten. Sprachliche Fortbildung für Kindergärtnerinnen |
11. | Eriwan (Armenien) 3-6. September 2015 |
Fortbildung des Goethe Instituts Eriwan | „Fit für FFL“. Deutsch als Fremdsprache im Kindergarten und im Primarbereich |
12. | Maribor (Slowenien) 6-7. November 2015 |
Fortbildung des Goethe Instituts Ljubljana | Frühes Deutsch: Dramapädagogik |
13. | Budapest 12. November 2015 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Eine Reise ins Reich des Als-Ob. Anwendungsmöglichkeiten der Dramapädagogik im frühen DaF-Unterricht |
14. | Budapest 26. November 2015 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Die Quelle alles Guten liegt im Spiel. Spielerische Aktivitäten im DaF-Unterricht |
15. | Budapest 11. Februar 2016 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Interaktives Wortschatzüben in der Grundschule. Interaktive Übungen und Spiele im DaF-Unterricht |
16. | Budapest 18. Februar 2016 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Deutschvergnügen: Rap, Lieder, Reime, Gedichte im Deutschunterricht |
17. | Vác 27. Juni – 1. Juli 2015 |
Sommerkurs des Goethe Instituts Budapest | „Deutsch mit Hand, Kopf, Herz und Fuß“. Dramatisierung literarischer Texte für den Kindergarten |
18. | Budapest 10. November 2016 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Grammatik = ein Kinderspiel?! |
19. | Budapest 17. November 2016 |
A Klett Kiadó módszertani délutánja | Übung macht den Meister |
20. | Budapest 8-9. Dezember 2016 |
Zukunftswerkstatt „Frühes Deutsch“ | Literatur und frühes Deutsch |